fbpx

PHEV változat is készült a Kia XCeed-ből

A Kia az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatainak bemutatásával újabb határozott lépést tett előre. A két új, alacsony károsanyag-kibocsátású modell 2020 elején esedékes európai piaci bevezetésével a Kia elektromos hajtásai a kompakt családi autók szegmensében is megjelennek.

Plug-in hajtáslánc alacsony károsanyag-kibocsátással és hosszú tisztán elektromos hatótávval

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek vonzó alternatívát kínálnak a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek mellett. Az új hajtáslánc 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy hatékony, 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú négyhengeres GDI (közvetlen befecskendezéses, szívó) benzinmotorból áll. A hajtás összteljesítménye 141 LE, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik, amely kézzel is kapcsolgatható, így jóval élvezetesebb vezetést kínál, mint a fokozatmentes automaták. A hagyományos e-CVT-s hibridek a benzinmotor teljesítményének egy részét a villanymotoron keresztül küldik a hajtásba, ami hatásfokcsökkenést eredményez. A Kia duplakuplungos váltója hatékonyabban működik, a benzinmotor és az elektromos motor párhuzamosan hajt be rá, így minimális az energiaveszteség. Regeneratív fékrendszerükkel a plug-in hibridek fékezéskor és motorfékben is töltik az akkumulátort, tovább javítva a hajtáslánc összhatásfokát és növelve a hatótávot.

A Kia nagyságrendileg 60 km-es tisztán elektromos hatótávot céloz meg mindkét modellnél, ez az európai szokásokat figyelembe véve az autósok többségének elég egy teljes napra. Az új plug-in hibridek CO2kibocsátása még homologizáció alatt áll, a végleges adatokat az eladások megkezdése előtt hozza nyilvánosságra a Kia.

Mindkét modellben megjelenik a márka új, Virtual Engine Sound System nevű rendszere: ez jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is. A rendszer 59 dB-lel ad ki jeleket, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a közeledő autóra.

Új dizájn elemek és belső technológia a plug-in hibridekben

Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól.

Mindkét autó új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot hord, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16-colos könnyűfém keréktárcsák járnak, mindegyik saját, új dizájnnal, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Belül a sportos utastér ugyanazt a vezető-központú műszerfalat, alacsony üléspozíciót és ergonómiát kínálja, mint a jelenlegi Ceed modellek, de a plug-in hibridek új funkciókat is nyújtanak, amelyek segítenek, hogy a vezető a maximumot hozhassa ki az új hajtásláncból.

Mindkét modellben megjelenik a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött. A műszerfal tetején helyezkedik el, így a vezető azonnal meg tud győződni a töltöttségi szintről, akár az autón kívülről is (otthon, amikor az autó a kocsibeállón parkol, el sem kell hagyni a házat, elég kinézni). Mindkét autó a Kia 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerével érkezik, extraként elérhető a 10,25 colos változat navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

Az új Plug-in Hybrid modellekben a rendszert olyan új funkciók is kiegészítik, amelyek segítségével a vezető láthatja a közelében vagy az úticéljához vezető útvonal mentén elérhető töltőállomásokat. Emellett a kijelzők információkat nyújtanak a hajtásláncról, mutatják az akkumulátor töltöttségét és grafikonokat az aktuális energiafelhasználásról.

Mindemellett a vezetők arra is használhatják az érintőképernyős rendszert, hogy ütemezzék a töltést: az otthoni töltésre időzítve, például kihasználható a csúcsidőn kívüli olcsóbb energia. Mindkét infotainment rendszer része az Apple CarPlay és az Android Auto, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer Bluetooth multi-kapcsolódást is kínál, amelynek használatával két mobil készülék is összekapcsolható az autóval és egyszerre használható.

A műszeregység egyedi vizuális információkat is szolgáltat a hajtásláncról, megmutatva a töltöttségi a szintet, a várható tisztán elektromos hatótávot és az energia átadás folyamatát az akkumulátor, a benzin- és az elektromos motor között. Elérhető a Kia új, teljesen digitális 12,3 colos Supervision műszeregysége is: a magas felbontású 1920×720 pixeles Supervision kijelző, képernyővel helyettesíti a hagyományos műszereket.

A ‘Driver Only’ szellőző- és légkondicionáló rendszer – amely a műszerfalon egy új gombbal aktiválható – azonnal kikapcsolja az utastér minden szellőzőnyílását, kivéve a vezetőhöz legközelebbieket. Ezzel csökkenti a szellőző rendszer energiafelhasználását, mégis a kívánt hőmérsékletet biztosítja a vezető számára. A hagyományos szellőző rendszerek működésével szemben a Kia ‘Driver Only’ nem csak átirányítja a levegőt, hanem a szellőzőventillátort is lekapcsolja, így hatásosan csökkenti az energiafelhasználást.

Intelligens hajtáslánc elhelyezés és mindennapos használhatóság

A Ceed-családot a kezdetektől úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az új hibrid hajtásláncok befogadására is. Ez azt is jelenti, hogy az új plug-in hibrid hajtáslánc elhelyezése csak minimális hatással volt a külsőre.

A 8,9 kWh-s akkumulátorcsomag a 37 l-es benzintank mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, másképpen, mint sok más plug-in autóban, ahol a csomagtérből vesz el helyet. A Ceed Sportswagon plug-in-ként is 437 l-es csomagteret kínál, amely 1 506 l-ig növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 l-es, és ez 1 243 l-re növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek. Mindkét modellhez elérhető lesz a “vontatás csomag”, ez igazi kuriózumnak számít a hibridek között.

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd – ezek lesznek a márka első Európában gyártott plug-in hibridjei. A Kia egyedülálló, hétéves,150 000 km-es garanciája kiterjed az új hajtáslánc akkumulátor-csomagjára és villanymotorjára is. A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.

[fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1682526911879408″ bottom=”30″]

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb