fbpx

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi teszt – a nagycsaládos oroszlán

Bármennyire is terjednek manapság a hétszemélyes SUV-ok, a nagycsaládok ideális autói mégis a kihalófélben levő egyterűek. Korábban járt már nálunk a Peugeot egyterűjének rövidebb változata, így már vártuk, hogy mikor hozhatjuk el a nagyobb, nyújtott karosszériás csapatszállítót. A Partnerből Rifterré vált autó igazi Jolly Joker: igénybe vehető rá a nagycsaládos állami támogatás, ráadásul ebben a hosszított kivitelű autó az egyik legnagyobb hétüléses a piacon, hét felnőtt ember hosszabb távon is kényelmesen utazhat benne, valamint a megemelt hasmagasságnak köszönhetően a modell SUV-s stílusjegyeket is hordoz, dízelmotorral pedig még takarékos is.

peugeot rifter

Érdekes autó a Peugeot Rifter, szinte függőleges hát -és oldalfalával kívülről le sem tagadhatná, hogy eredetileg haszonjárműnek született, de tolóajtajaival, tágas, ügyesen variálható belsejével ennek köszönhetően hatalmas utasterű családi autóként is tökéletesen használható, hiszen a legtágasabb beltér a dobozformából hozható ki. Az előd Partnerhez képest a hosszított Rifter méretosztályt lépett, az autó hossza 4753 mm, ez több, mint 60 centis növekedést jelent, de az autó magassága, és szélessége is nagyobb lett. A kocsi orrán felfedezhetjük az utóbbi időkben egyre egységesebbé váló Peugeot arc minden kötelező részét, a húzott fényszórókat, óriási oroszlánt, és kissé hunyorítva még a szemfogakra hajazó LED-es nappalifény dizájnt is beleláthatjuk.

peugeot rifter

peugeot rifter

peugeot rifter

peugeot rifter

Oldalról a fekete, magasra felkúszó műanyag küszöbvédők és a sötétített üvegek teszik nyúlánkabbá a hasáb formát, a szintén feketék a lökhárítók alsó részei, és a sárvédőívek, ezzel kicsit SUV -ot csempésztek az egyterű formába, ami piszok jól áll az autónak. Hátulról leginkább furgonszerű a karosszéria, egy kis izgalmat a három párhuzamos oroszlánkarmolásszerű lámpa, és az ezüst színű lökhárítóbetét hoz a formába.

peugeot rifter

peugeot rifter

peugeot rifter

Az ajtó kinyitása után kissé komor színvilágú, viszont elképesztően tágas belső várja a vezetőt. A műszerfal az újabb Peugeotoknál már megszokott i-Cocpit egyszerűbb változata, ahol analóg órákkal találkozunk, a fordulatszámmérő tájolása klasszikus, a sebességmérővel megegyező irányú, nem pedig fordított. Ekkora autóban furcsán mutat a kisméretű, alul-felül lapított kormánykerék, de menet közben kimondottan jól esik, hogy nem egy malomkő méretű teherautó volánt kell forgatni. Az áruszállítós hasonlat nem véletlen, de a magas ülésekben gyorsan sikerült megtalálni a kényelmes ülőhelyzetet. Az ergonómia jó, a sebességváltó karját is kényelmesen elérni, egyedül az 5. fokozat pozíciója esik kissé távol a vezetőtől. A kétzónás digitális klíma kijelzőjének grafikájánál láttunk már szebbet, de a hőmérséklet állító fülei kimondottan tetszettek. Az egész utastérben rengeteg kisebb-nagyobb tárolórekesz található, nem okoz gondot a telefon, a kistáska, vagy akár néhány 1.5 literes palack elhelyezése. Kesztyűtartóból mindjárt kettő is van a jobb első ülés előtt, kapunk polcot a szélvédő fölé, és további üregeket találunk a műszerfalon, a váltókar előtt, de még a második sorban az utasok lába alatt is a padlóba rejtve. A hátsó traktusba mindkét oldalon tolóajtókon keresztül juthatunk be, a második sorban három különálló ülésben lehet helyet foglalni, a családi autó jelleget hangsúlyozva mindhárom isofix rögzítési lehetőséggel lett ellátva. A kényelemről az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalkák, és a tolóajtós autókon nem megszokott megoldás: az elektromosan leereszthető oldalablakok. A harmadik sorban két teljes értékű ülőhelyet találunk, ahová bemászni kicsit nehéz, de ha sikerült elhelyezkedni, akár 180 cm magas utasok is teljes kényelemben utazhatnak, a lábaknak is jut bőven hely. 

peugeot rifter

Az autó variálhatósága egyterűekhez méltó, a hátsó két sor minden ülését egyesével előre lehet dönteni, a középső sorban ilyenkor az ülőlap is lejjebb csúszik, hogy egy síkban legyen a háttámla a padlóval. A harmadik sor székei néhány mozdulattal ki is szedhetők, e módon ötszemélyessé alakítva az autót, a rolóig pakolva 850 literes csomagteret kapunk, így a háromgyerekes családoknak sem kell semmit otthon hagyniuk.

peugeot rifter

peugeot rifter

peugeot rifter

A tesztautónk mozgatásáért a PSA csoport 130 lóerős 1.5 HDi erőforrása felel, ami egy 6 sebességes manuális váltóval lett párosítva, mindkettő tökéletesen passzol a Rifter stílusához, a 300 Nm forgatónyomaték elegendő a rugalmas és biztonságos autózáshoz. A nyomaték már 1750-es fordulatnál megérkezik, de a 130 lóerő, 3750-es fordulatnál áll a rendelkezésünkre. Nem okoz problémát tartani a városi forgalom ritmusát, de a komolyabb országúti előzéseket is meg lehet oldani visszaváltásokkal. Igazi kényelmes utazóautó a Rifter, de a tempomat használatát nem erőltettem a tesztút alatt, mert a kezelőgombjai PSA módra az irányjelző bajuszkapcsolója alatt egy kis karon kaptak helyet, a bal oldali kormányküllő teljes takarásában, ezért használata csak vakon, megszokás után lehetséges, különben csak találomra nyomogatjuk rajta a gombokat. Az autó fogyasztása a főleg országúti szakaszokból álló tesztút alatt 5.7 liter volt, ami az autó méreteit tekintve nagyon baráti. A futómű szépen csillapítja az úthibákat, a rugózás franciásan puha.

peugeot rifter

peugeot rifter

A Peugeot Rifter ára 1.2-es benzinmotorral, és a rövidebb karosszériával  5 765 000 Ft.-nál indul, míg a 7 személyes, hosszított, (erősebbik) 130 lóerős dízel tesztautónk sok extrával felszerelve valamivel 9 millió Ft.-ot kóstál. Ebben többek között olyan extrák vannak, mint a tempomat, a tolatókamera, a radaros vészfék asszisztens, vagy az éberségfigyelő, a sávtartó asszisztens és a táblafelismerőrendszer. A 2.5 millió Ft.-os nagycsaládos kedvezménnyel élve egy kitűnő ajánlat lehet, a három, vagy több gyereket nevelő családok részére.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek és a Peugeot Magyarországnak.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Teszt/fotók: Bitó László

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb