Peugeot 508 SW – kombiként is ütős
Néhány hónappal a limuzin leleplezése után a Peugeot bemutatja az új 508 kombi változatát. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW szakít a D kategóriás kombik hagyományos stílusjegyeivel és inkább a sportkombik (shooting brake) világából merít inspirációt. Az autót alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal (helykínálat, csomagtartóméret, könnyű bepakolás).
A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett. A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.
Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó vonalait. A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az új kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít.
A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A könnyedén eltávolítható kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).
A limuzinhoz hasonlóan az 508 SW is az i-Cockpit legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák. A tervezők különös gondot fordítottak a tárolóhelyek elhelyezésére és méretére. A hűtött kesztyűtartóban például két 1,5 literes, az ajtózsebekben egy 1 literes, a könyöktámasz alatt kialakított központi tárolórekeszben pedig két 0,5 literes palack helyezhető el (és akkor a pohártartókat még nem is említettük). Az EAT8 sebességváltó kapcsolókarja mellett kialakított, kábeltartóval ellátott nagyméretű tárolóhelyen a nagyobb okostelefonok is bőven elférnek (hacsak nem a középkonzol alatti, indukciós elven működő töltőn vannak éppen). A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében.
Az új 508 SW a limuzinból már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik. A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk, a dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve pedig négy lehetőség szerepel a palettán.
2019. második felében a modell kínálata egy nagyteljesítményű benzines Plug-In hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban (ZEV) immár 50 km lesz a hatótávolsága (WLTP szabvány szerint). A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.
A Peugeot 508 SW a limuzinhoz hasonlóan a PSA mulhouse-i üzemében készül, és a bevezetésig megkapja az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet. A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó modell európai értékesítése 2019 januárjában kezdődik, nemzetközi forgalmazása pedig az év első felében várható.