fbpx

Peugeot 508 PSE (2024) teszt – A legharapósabb utcai oroszlán!

Sok mindent lehet mondani a francia autókra és így a Peugeot-ra is. Az utóbbi években, úgy 2018-tól számolva a modern és fiatalos formavilága egyszerűen megvett…

Az 508-as limuzin az egyik kedvenc modellem az oroszlános gyártó palettájából a motorsportos mivoltomat pedig nem tudom levetkőzni, így nagyon örültem neki, amikor megláttam az e-mailben, hogy a ráncfelvarrott 508 PSE egy egész hétig nálam lesz. Ráadásul a maratoni Peugeot tesztautó időszak első fecskéjeként…

A Peugeot 508 PSE (2024) formavilága
A valaha gyártott legerősebb utcai Peugeot bizonyos stílus jegyeket örökült a 9X8 Le Mans-i szuperautótól. Többek között a színét és a facelifttel megváltozott nappali menetfényt. De, ami a legfontosabb, hogy a PEUGEOT SPORT ENGINEERED eszenciájának egy darabkáját adja át annak a szerencsés halandónak, aki hozzájut ehhez csodához.

A 20 colos egyedi felnik, az apró szélesítések, a légelvezető kis uszonyok, a sportos első lökhárító és mutatós hátsó diffúzor mind növelik a sportosság érzetét. A 4750mm hosszú, 1859 mm széles és 1410mm magas és2793 mm-es tengelytávval rendelkező modell csaknem 2 tonnát nyom, ami korántsem könnyű. A megállásról a 4 dugattyús féknyergek és a 308 mm-es tárcsák gondoskodnak…

A Peugeot 508 PSE (2024) beltere
A keret nélküli ablakokkal ellátott méretes és nehéz ajtót kitárva a Peugeot szokásos I-cockpit-je és egy kissé zsúfolt, ötletektől hemzsegő utastér fogad, ahol nem csak a prémium látszata van meg… Az igényes varrásokkal szegélyezett alkantarával és bőrrel borított ülések elöl még masszíroznak is. A hátsó üléssor támlája nem állítható, de ettől függetlenül kényelmesek. A hátsó fejtér és lábtér viszont lehetne nagyobb.

A Peugeot 508 PSE (2024) erőforrása
Orrában egy 1.6 literes PureTech turbós benzinmotor található, amely önmagában 200 lóerő és 300Nm leadására képes. Ezt egészíti ki az első tengelyen egy 110 lóerős és 320 Nm nyomatékú, a hátsó tengelyen egy 112 lóerős és 166 Nm nyomatékú villanymotor. Így tehát a rendszer összteljesítménye 360 lóerőre és 520 Nm nyomatékra rúg. Ezt a hihetetlen erőt egy 8 fokozatú automataváltó viszi át a tengelyekre.

A Peugeot 508 PSE (2024) vezetési élménye
A teszthét alatt csaknem 600 km-t mentem vele, ebben autópálya, városi forgalom és főútvonal is volt. A fogyasztást sikerült 7.5 liter körül tartani úgy, hogy sokszor „B” állásban volt a váltófül, tehát menet közben töltöttem vissza az akksit. A korábbi 508-asokhoz hasonlóan ennek is indokolatlanul kicsi az üzemanyagtartálya, pedig olyan kényelmes, hogy megálló nélkül kimennék vele a világból. Az elektromos rendszernek köszönhetően lendületesen indul meg és jól reagál a gázadásra. A stabilitása, útfekvése és kormányreakciója egyszerűen parádés. Kifejezetten tetszik, hogy nincs benne hanggenerátor, mint az i30N-ben. Annak is megvan a varázsa, de az 508 PSE így tökéletes, nem akarja holmi hanggenerátorral felhívni magára a figyelmet. Elegánsan, tekintélyt parancsolóan fekszik az úttesten.


A Peugeot 508 PSE (2024) árfekvése

A ráncfelvarrott 508 PSE 29.4 millió forinttól indul 2024 november elején. Egy fajta hajtáslánc és egy fajta belső színvilág érhető. A külső szín választékot sem vitték túlzásba, a kommunikációs színe Selenium szürke névre hallgat. Ez felár mentes, míg az Okenite fehér és a Perla Nera fekete árnyalatokért pluszba kell fizetned. Az extra listában a teljesség igénye nélkül található láblendítéssel nyitható motorizált csomagtérajtó, 7,4kW-os fedélzeti töltő (1 fázisú), Futómű csomag, Focal Audio HiFi csomag, Night Vision és Panoráma csomag is. Tesztautónkban az utóbbi három extra megtalálható, ezekkel pedig már át is lépi a 30 milliós határt az autó.

A Peugeot 508 PSE-ről (2024) röviden
A közútra gyártott legerősebb Peugeot elsőre lehengerel franciásan sportos, ugyanakkor elegáns vonalival. A kormány mögé pattanva, pedig elfelejted a világ összes gondját és legszívesebben kimennél vele a világból…

 

A tesztlehetőségért köszönet a Peugeot Magyarországnak.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb