Peugeot 308 GT – igényes lendület
A 2014-es Év Autója díjat szoros versenyt követően bezsebelő Peugeot 308 GT változata sportos vonásokkal lett ellátva, a dinamikus menetteljesítmény mellett pedig a praktikum sem szorult háttérbe.
A típus jelenlegi csúcsváltozataként igen erős szintet kellett meglépnie a GT-nek, ami úgy látszik, sikerült is, ugyanis a visszajelzések azt mutatják, hogy a vásárlók elégedettek lettek az eredménnyel. Ez nem is csoda, hiszen a 308 GT nem áldozta fel a használhatóságot a sportosság oltárán, ezt igazolja a kombi változat piacra dobása is.
Külsőleg olyan apróságokkal kedveskedett a francia gyártó a nagyérdeműnek, mint a bleu magnetic fényezés, vagy az elől 7, hátul 10 mm-es ültetés, a GT felirat pedig a hűtőrácson, a csomagtérajtón, valamint az első sárvédőkön is feltűnik, de az egyedi, kettős árnyalatú felnik is jól mutatnak a Peugeot-on. A beltérben is mindenütt szembetalálkozhatunk a GT-emblémákkal, az i-Cockpit nevet viselő műszerfal és középkonzol igényes kialakítású, a kisméretű, bőrrel bevont kormány illik a dizájnhoz. A szériatartozékok között vannak az alumínium pedálok, a rozsdamentes acéllal borított küszöbök, a vörös díszvarrás, illetve a panorámatető, és a LED-világítótestek is, felárért pedig nappabőr üléseket kaphat a vásárló. A 308 GT-ben található 9.7 colos, nagy felbontású érintőképernyőről a navigáció, a hifi, valamint az egyéb multimédiás eszközök érhetőek el. Az opciós Driver Assistance Pack tartalmazza a távolságtartó tempomatot, az automata vészféket és az ütközésre figyelmeztető jelzést is, a holttérfigyelő és a parkolósegéd ezen csomagon kívül érhető el.
A 308 GT kétféle erőforrással rendelhető, a benzines 1.6 literes és 205 lovas, míg a dízel kétezres, és 180 pacival rendelkezik, ami mellé százon 4 literes fogyasztást ígér a gyártó, a benzinesnél ez az adat 5.6 liter/100 km, az SW, azaz a kombi sem sokkal éhesebb. A sportosra hangolt, merevebb futómű (elől MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) precíz vezethetőséget biztosít, az elektronikus és változó rásegítésű szervokormánynak köszönhetően az irányítással sem lesznek gondok.
Ennél erősebb verzió is jön még, jövőre a 270 lovas R-változat is megérkezik, addig azonban a GT marad a 308 csúcsa. Az ötajtós benzinesként 7.5 millióról, a dízel 7.8-ról indul, az SW benzineséért 8.575.000 forintot, a dízelért pedig 8.855.000 forintot kérnek.
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!
Bense Róbert