Öt csillagot ért el a Škoda Scala az Euro NCAP teszteken
A Škoda Scala a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, a cseh autógyártó új kompaktmodellje így kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít.
A Scala különösen a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében bizonyult meggyőzőnek az Euro NCAP tesztek során. A felnőtt utasok védelme terén a tágas kompaktmodell az elérhető pontok 97 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.
A kerékpárosok védelmére a tesztelők a teljes hat pontot odaítélték, részben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó Front Assist rendszernek köszönhetően. Mindemellett a sávtartó rendszer (Lane Assist) is a Scala alapfelszereltségéhez tartozik, kívánságra pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Side Assist) is rendelkezésre áll. Az új modell ezzel a maximális négyből 3,5 pontot szerzett.
[fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1696161613849271″ bottom=”30″]
A Scala színvonalas passzív biztonságát egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete teszi lehetővé, ahol közel 70 százalékban nagy és extrém nagy szilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a tervezők. A kompaktmodell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, köztük egyaránt extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része emellett a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelemi rendszer (Crew Protect Assist), valamint a hátsó szélső üléseken, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított.