OMODA 5 EV Premium bemutató – a kínai elektromos újdonság
Az elektromos autók világa mára annyira sokszínűvé vált, hogy egy új modellnek nem könnyű kitűnni a mezőnyből. Az OMODA 5 EV azonban mégis felkelti az ember figyelmét. Egyrészt mert egyre több jön szembe az utakon és óriás plakátokon, másrészt mert a Premium kivitel egészen komolyan veszi a „jól felszerelt, de elérhető” jelszót. A nálunk járt, hófehér színű tesztautó modern formáival, kulturált menettulajdonságaival és néhány apró, de javítható szoftveres hibájával egyaránt érdekes képet mutatott. Korábban járt nálunk a belsőégésű motorral szerelt Omoda 5, ami kifejezetten kellemes meglepetés volt.

Az OMODA 5 EV külső megjelenése
A formaterv elsőre is egységes, jól átgondolt. A zárt hűtőrácsos orr-rész, a keskeny fényszórók és a sportosan lejtő tetővonal együtt egy karakteres, de nem hivalkodó SUV-ot rajzolnak ki. A 4424 mm hosszúságával és 1830 mm szélességével egy igazi C szegmensbeli SUV. A fehér fényezés kiemeli a törésvonalakat, és talán még jobban hangsúlyozza az autó futurisztikus, letisztult arányait. 18 colos kerekein arányosnak hat, nem kicsi, nem túlzás – pont annyi, amennyi egy városi és országúti használatra szánt elektromos crossoverhez illik.
Oldalról nézve az Omoda 5 egyértelműen a dinamikusabb SUV-ok közé sorolható. Az aerodinamikai szempontból is előnyös formák és a hátsó, ízlésesen integrált légterelő jó példái annak, hogy az elektromos autók nem feltétlenül néznek ki unalmasan. Mindezt túlzás nélkül teszi – nem akar feltűnést kelteni, de aki ránéz, megjegyzi.
Az OMODA 5 EV belső tere
Odabent a letisztult, világos hangulat uralkodik. A műszerfal szimmetrikus elrendezése és a két nagyméretű, egybeépített kijelző modern, de a kezelhetőség is megmaradt. Az infotainment rendszer akadozik és lassú, de átlátható. A menürendszer néhány pontján érződik, hogy a szoftver még igényelhet ”némi” finomhangolást. Az ülések kényelmesek, jól formázottak, de hosszabb távon a deréktámasz hiánya fájó pont lehet. A hátsó sorban viszont meglepően jó a térkínálat, a csomagtér pedig 360 literes, ami egy kompakt elektromos SUV-tól teljesen vállalható.
A belső anyaghasználat kellemes meglepetés: a bőrhatású felületek, a díszvarrások nagyon igyekeznek prémium érzetet kelteni. A tesztautóban a panelek illesztése pontos volt, viszont a teljes műszerfal-együttes az utasoldalon kézzel mozgatható és recseg. Talán nem éri el a német konkurensek szintjét, de bőven hozza azt a minőséget, amit ebben az árkategóriában elvárhatunk.
Az OMODA 5 EV hajtáslánca és teljesítménye
A 61 kWh-s akkumulátor és a 204 lóerős villanymotor jó párost alkot. Az OMODA 5 EV lendületesen reagál a gázparancsra, 7–8 másodperc körüli gyorsulása pedig a mindennapokban bőven elegendő. Az elsőkerék-hajtás karaktere egyértelmű: nyomatékos, de nem rángat, a vezérlés jól adagolja a teljesítményt.
A gyári adatok szerint a hatótáv 400 kilométer körül alakul, ami valós körülmények között 320–360 km között reális. A fogyasztás 16 kWh körüli értéket mutatott vegyes üzemben, amit korrekt eredménynek mondhatunk. A 80 kW-os DC gyorstöltés ma már nem számít kiugrónak, de egy ebédszünet alatt így is bőven 70–80 %-ra tölthető az akkumulátor.
Az OMODA 5 EV vezethetősége
A hajtás többnyire zajmentes, és még rosszabb minőségű úton sem zavaróak a gördülési hangok. A futómű inkább komfortosra hangolt, jól elnyeli az úthibákat, és a magyar utakon is kulturáltan viselkedik.
A kormányzás könnyed, városban élvezetes, viszont nagyobb tempónál kissé túlságosan is szimulátoros érzetet kelt – ez az egyik olyan pont, amit valószínűleg szoftveresen is finomítani fognak. A fékenergia-visszanyerés mértéke több fokozatban állítható, de az egypedálos vezetési mód hiányzik, ami egyre több elektromos autónál alapfunkció. A korábban nálunk járt Jaecoo 7 modellekhez hasonlóan a gázpedál reakciója ez esetben is darabos.

A vezetéstámogató rendszerek listája viszont bőséges: adaptív tempomat, sávkövető, holttérfigyelő, vészfékező – nagyrészt megbízhatóan működött, és nem volt túlságosan tolakodó. A sávtartó és sávkövető rendszer használata kellemetlen, a két szélső felfestés között pingponglabda szerűen pattog, rántja a kormányt. Előfordult, hogy felül akarta írni az egyébként hibátlan sávkövetést, erőlködött, hogy kivegye a kezemből az irányítást.
Sajnos volt egy kellemetlen tapasztalatom, mégpedig egyszer az autópályára gyorsítósávján úgy gondolta, hogy jó ötlet lesz kidobni magát üresbe, feltételezem a kapcsoló hibájából adódóan, amint próbáltam visszatenni N-ből D-be, folyamatosan azt írta, hogy nyomja le a fékpedált. A leállósávig még elgurult az autó, ott egy teljes nullára való fékezés után engedte magát sebességbe rakni. Eléggé megijedtem, remélem a jövőben ezt kijavítják.
A tesztautóban egyébként a fűtés nem működött rendesen, még szerencse, hogy az átmeneti őszi időben volt nálunk. Egyféleképpen lehetett működésre bírni, az pedig a gyors felfűtés mód, ahol teljes erővel fújja a levegőt az autó mindenhonnan, ami pár perc után langyos, sőt még meleg is volt.

Az OMODA 5 EV árfekvése
2025 októberében az OMODA 5 EV Premium ára nagyjából 15 millió forint körül indul, de a kereskedésekben gyakran akadt 15 millió alatti ajánlat is. Figyelembe véve a gazdag alapfelszereltséget, a fejlett hajtásláncot és a méretkategóriát, ez kifejezetten versenyképes pozíciót jelent.
A tesztlehetőséget nagyon köszönjük az OMODA-JAECOO Magyarországnak.
Kövess minket Te is!
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Írta: Tesztelok.hu
Fotó: Jakab Benedek