fbpx

OMODA 5 1.6 TGDI teszt – Az új ár-érték bajnok a magyar piacon!

Néhány hete rengeteg helyen szembejött velem az OMODA 5 óriásplakátja, szerte Budapesten.

blank

Kíváncsi voltam nagyon, hogy milyen lehet az autó. Egyáltalán nem vagyok rossz véleménnyel a kínai autókról, de láttam már jobb és kevésbé jó kivitelést is. Amikor viszont megláttam, hogy az OMODA importőrsége a Hovány Csoport és a Petrányi Autó közös vállalkozásához köthető minden kételyem szertefoszlott…

Nézzük is meg mi fán terem ez a márka. Az OMODA 5 névre keresztelt modell a kínai Chery konszernhez köthető. Az 1997-ben alapított Chery Automobile Co. Ltd székhelye Wuhuban található és a helyi önkormányzat tualjdonában van. A cég jelenleg az ötödik legnagyobb autógyártó csoport Kínában. 2023-ban összesen 1 881 316 eladott járművel.

blank

Az OMODA mozaikszóban az „O” Organikus vagy Oxigén szót is takarhatja a különböző források alapján. A „MODA” pedig a divatra, stílusosságra, egyediségre is utalhat. Épp annyira mint a modern jelzőre.

Az OMODA 5 külső formavilága

Egy pillantást vetve a 4374mm hosszú,  1824 mm széles és 1588 mm a magas OMODA 5-re a szokásos érzés fogott el, amikor egy kínai autót veszek szemügyre. Mégpedig a „mindenből van itt egy kicsi” . Nyilván ez a kijelentés túlzás. Főleg jelenlegi tesztalanyom esetében, ugyanis egyáltalán nem giccses és az európai szemnek kellemes vonalakkal bír. Szemből nézve a hatalmas hűtőmaszk a leghangsúlyosabb. A keskeny nappali menetfény és a hatalmas búra alatt található LED-es fényszórók a kasztni szélein kaptak helyet.

Oldalról látszik igazán, hogy mekkora is a papíradatként olvasható 2610 mm-es tengelytáv. Igényesek a SUV-oknál megszokott műanyag elemek a kerékjárati íveknél és az ajtók alján. A 18 colos felnik mintázata az elektromos autók szellemiségét sugallja. A hátuljához érve a morcos, kicsit Audis hatású hátsó lámpák fogták meg a tekintetem. Ezek elrendezése optikailag növeli az autó szélességét. Természetesen a csomagtér ajtó közepén olvasható OMODA felirat is hangsúlyos.

A márka első modellje az úgynevezett TX1 platformra épült, amely esetében elöl MacPherson futómű, hátul pedig független, több lengőkaros felfüggesztés található.

Az OMODA 5 utastere

A méretes ajtót kitárva egy roppant letisztult és igényes belső tárult elém. Az indokolatlanul nagy méretű, három küllős, alul lapított kormányon viszonylag hamar túl tettem magam. Több elem és megoldás ismerős volt már a Mercedes modelljeiből, de ez inkább előny, mintsem hátrány. A sportos első ülések fűthetőek és szellőztethetőek is. Az infotainment rendszer átlátására kellett egy kis idő, de pár percet rászánva rengeted dolog személyre szabható. Az Android Auto és Apple Carplay vezeték nélkül csatlakoztatható az autóhoz. Ez kb. egy 2 perces művelet. Az infotainment rendszer kezelése intuitív, a Carplay pedig stabil.

Véleményem szerint az utastér a legerősebb része az autónak. Letisztult formák, mutatós felületek és igényes varrás valamint összkép fogad. Bárhova pillantok az az érzésem, hogy a tervezésnél gondolkodtak a tervezők és a mindennapi használatra és élvezhetőségre is gondoltak. Ezt bizonyítja a szélvédő tetején található, radarokat tartalmazó doboz oldalán található USB aljzat a menetrögzítő kamerának vagy a szövettel borított, hűtött 50 W-os vezetéknélküli telefontöltő. A szövettel borított tárolók a lebegő középkonzolon vagy a hideg, illetve melegfényű világítással ellátott sminktükör már csak hab a tortán.

A hátsó üléssorban is akad elegendő fej- illetve láb tér. Az ülések kényelmesek és az itt utazók is kapnak USB aljatokat. A csomagtartó 360 literes, amit 1075 literre lehet bővíteni a háttámlák ledöntésével.

Az OMODA 5 erőforrása és fogyasztása

A méretes géptetőt dupla teleszkópok emelik fel. Ebben a kategóriában egy is luxusnak számít, hát még kettő! Erőforrás tekintetében jelenleg egyetlen választható opciót kínál a konfigurátor, mégpedig egy 1598 cm3 -es 4 hengeres turbós benzinest, amely saját fejlesztésű kínai, az erőt egy német gyártmányú hét fokozatú DCT automataváltó viszi át az első tengelyre. Apropó erő az OMODA 5 145 lóerővel bír, amihez 270 Nm-es forgatónyomaték társul. A közel 1500 kg-os kasztni 10.1 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/ órás sprintet.

blank

A gyártó 7.4 literes átlagfogyasztást ígért, sajnos én ennek közelében sem voltam. A teszthét alatt megtett közel 500 km alatt 9.8 literes átlagot írt ki a rendszer. Ebben volt városi rövidtávú közlekedés, autópálya és elővárosi szakasz is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tesztautót kevesebb mint 800 km-rel vettem át. Releváns fogyasztás pedig az új autók esetében 3-5000 megtett km után mérhető. Ha tényleg tudja azt a 8 liter alatti értéket, akkor szerintem ez egy nagyon élhető konstrukció.

Az OMODA 5 vezetési élménye

A tesztidőszak alatt rengeteg kellemes élményt szereztem a volán mögött. Ugyanakkor feltűnt pár apróság, ami később egy szoftverfrissítéssel orvosolható. Ilyen például az intelligens sávtartó rendszer kissé agresszív beleavatkozása, vagy a sofőr éberségét figyelő szenzor túlzott érzékenysége. A gázreakció lehetne kicsit direktebb, de összességében nem panaszkodom. Hiszen rendelkezésre áll elég erő a dinamikus közlekedéshez. A kissé keményre hangolt futómű szépen teszi a dolgát, a budapesti kátyús utakon is helyt állt és alig érződött bármi is az utastérben. A váltó is jól muzsikált, már amennyit érzékeltem belőle.

blank

Az OMODA 5 árfekvése

Az OMODA 5-ből jelenleg kétféle felszereltséggel érhető el. A Comfort felszereltségben is rengeteg olyan dolog van, ami sok más modellnél feláras, a kedvezményes ára azonban még így is 10 millió forint körül van 2024 novemberében. A Premium felszereltségen belül 12.5 millió forintért kapunk nyitható tetőablakot, nyolc hangszórós Sony hangrendszert és motoros csomagtér ajtót is. Tehát tényleg a legtöbb igényt kielégíti, amire csak szükségünk lehet.

blank

Az OMODA 5-ről röviden

Úgy gondolom, hogy teljesen helytálló az OMODA szlogenje, ami így hangzik: „OMODA, nálunk alap az extra!” Ez igaz a felszereltségre, az anyagminőségre és a garancia időre is. Az importőr 7 év/150 000 km garanciát vállal. A magánvásárlók esetében pedig az első három évben nincs km korlátozás. Valamint 10 évig garantálják a pótalkatrészek elérhetőségét. A 12 éves átrozsdásodás elleni garancia szintén kedvező és nagyban hozzájárul a kínai autókkal szembeni bizalom megnyeréséhez.

A tesztlehetőségért köszönet az OMODA Magyarországi importőrének a Petrányi csoportnak!

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Fotók: Szalai Zsolt / Háfra Zsolt
Teszt: Háfra Zsolt

Javasolt cikkek

Back to top button