Mitsubishi Outlander – okos és szerény
A japán gyártó terepjárója modern, de visszafogott külsejével, tágas belső terével és 150 lovas teljesítményével azok között lehet népszerű, akik javarészt városban közlekednek, de azért néhanapján komolyabb terepre is kimerészkednek. Árban a középkategóriás SUV-ok szintjén van, ehhez képest kifejezetten sokat tud, morcos dizájnja pedig sokat finomodott az előző generációhoz képest.
Ha Mitsubishi, sokan egyből a sportosabb kiadásokra gondolnak, pedig a gyár határozottan jelen van a kisautók (i-Miev, Space Star), valamint a terepjárók (Pajero, Outlander) piacán is. A harmadik generációs Outlander előkelő helyet foglal el a többi SUV között, kellemes küllemmel lett ellátva, felszereltsége kimagasló, és utasterében is számos praktikus megoldást alkalmaztak a tervezők.
Teljesítmény tekintetében sincs ok a szégyenkezésre, hiszen a kétliteres, 150 lóerős benzin/dízelmotor bőven elegendő az 1700 kilogrammos jármű mozgatásához. Eco-üzemmódjának köszönhetően az Outander étvágya is jelentősen mérsékelhető, 100 kilométeren 7-8 liter közötti fogyasztás egy terepjáró esetében igen szép adatnak mondható. Sebességváltók közül ötfokozatú manuális, illetve hatfokozatú manuális és automata között lehet válogatni.
Az 5+2 üléses Mitsubishi helykínálata meggyőző, bár a konkurens márkák típusai is hasonlóan tágas beltérrel rendelkeznek, az Outlander igazi varázsa variálhatóságában rejlik. Az első üléssor kényelme kifogástalan, az autóból jól ki lehet látni, egy sorral hátrébb sem kell összehúznia magát az utasnak, sőt, az állítható háttámla pluszpontot érdemel. Szükség esetén a második sor lehajtható, hatalmas csomagteret biztosítva ezzel. Végre a +2 ülés is kellő komolyságot kapott, az eddigi egyszerű megoldás helyett jóval masszívabb lett. Az Outlanderben egyébként az apróságokat is számos hasznos tárolóba lehet berejteni, a nagyobb pakkoknak pedig elegendő az 591 literes csomagtér. Belső anyaghasználata a japán minőséget tükrözi, „pakolós” SUV lévén eleve nagy előny, hogy nem koszolódik el két hét használat után.
A felszereltséget nézve egyből feltűnik, hogy milyen okos terepessel van dolgunk (főleg, ha a csúcsmodellt választjuk). Ha a vezető nem indexel, az autó figyelmeztet, illetve az orrában található radar veszélyhelyzet esetén lefékezi a járművet. Említésre méltó extra még a visszagurulásgátló, és a térdlégzsák is. Az Outlanderért felszereltségtől, motortípustól függően 7,5-12 millió forintot kérnek el, ebben a kategóriában ez átlagár-közeli összegnek mondható.
Bense Róbert