Megérkezett a Leapmotor B10 – első kézből tapasztaltuk meg a Kopaszi-gáton
A Leapmotor új, tisztán elektromos kompakt SUV-ja, a B10 hivatalosan is megérkezett Magyarországra, és a márka nagy dobásnak szánja a modellt a C-szegmens rohamosan bővülő elektromos kínálatában. A mai sajtótájékoztatón a Kopaszi-gáton nemcsak közelről láthattuk, hanem ki is lehetett próbálni az autót, ami fontos: a B10 nem csak papíron ígéretes – élőben is komoly benyomást tett.

Már első ránézésre látszik, hogy a B10 a modern elektromos autók letisztult stílusát követi. A karcsú ívek, a visszafogott, mégis dinamikus vonalak fiatalos, technológiai fókuszú arculatot teremtenek. A Kopaszi-gáton egymás mellett sorakozó tesztautók közül is rögtön kitűnt elegáns, nyugodt formavilágával. A méretei ideálisan illeszkednek az európai utakhoz: 4515 mm hosszú, 1885 mm széles és 1655 mm magas, tengelytávja pedig 2735 mm – kompakt kívül, mégis tágas belül.

A Leapmotor B10 beltere
Az utastérben helyet foglalva azonnal érződik a „harmonikus minimalizmus” – a vízszintes vonalak, a nagy üvegfelületek és a világos színek szellős, valóban nagyvonalú térérzetet adnak. A 14,6 colos „lebegő” érintőkijelző modern fókuszpont, amely a Snapdragon 8155 chipnek köszönhetően kifejezetten gyors és okostelefon-szerű élményt nyújt. A több alkalmazást egyszerre futtató LEAP OS 4.0 Plus megoldásai és a hangvezérlés a gyakorlatban is jól működnek – ezt a helyszínen rögtön ki is próbáltuk.
A hátsó sor is erős pont: kategóriaelső fejtérrel (elöl 1027 mm, hátul 1005 mm) és kényelmesen kialakított ülésekkel találkoztunk. A 2390 mm-es utastérhossz és a 22 tárolórekesz bizonyítja, hogy a B10 nemcsak mutatós, hanem használható családi vagy céges autó is. A 217 lóerős villanymotor és a 240 Nm nyomaték élénk gyorsítást biztosít, 0–100 km/h-ra alig 8 másodperc alatt jut.
A két választható akkumulátor közül a 67,1 kWh-s változat különösen vonzó, hiszen akár 435 km-es WLTP-hatótávot kínál, és 168 kW-tal tölthető – a gyártó szerint 20 perc alatt 30-ról 80%-ra. A kisebb, 56,2 kWh-s verzió 362 km-t ígér. A jövő év elején érkező REEV – hatótávnövelt – változat pedig tovább szélesíti majd a kínálatot.
Felszereltségben már az alap, LIFE szint is erős: panorámatető, 360°-os kamera, teljes ADAS-csomag. A DESIGN kivitel ECO-bőr ülésekkel, hangulatvilágítással és motoros csomagtérajtóval teszi teljessé az élményt.
A Leapmotor B10 nemcsak az adatok szintjén, hanem a valóságban is meggyőző. A 13 490 000 forintos induló árával jelenleg az egyik legjobb ár-érték arányú elektromos C-SUV Magyarországon – és a mai nap alapján úgy tűnik, valóban készen áll arra, hogy új szereplőként is felkavarja a mezőnyt.
A Leapmotor C10 BEV korábban már járt nálukn egy hosszabb eszten!
Írta és fotózta: Szalai Zsolt
















