fbpx

Már egymillió Skoda készült idén

A Skoda Auto globális partnereivel közösen sorozatban immár a negyedik alkalommal produkált egymillió darabos termelési volument az üzleti éven belül. A nagy múltra visszatekintő Mladá Boleslav-i vállalat ez alkalommal minden eddiginél korábban érte el e mérföldkőnek számító mennyiséget. A nagy keresletnek örvendő “bestseller”, az Octavia, valamint a Fabia és a Superb sorozatok mellett a Kodiaq sikeres piaci fogadtatása is nagyban hozzájárult a termelési volumen növeléséhez. A nagyméretű SUV-modell idén februári piaci bevezetésével vette kezdetét a “Stratégia 2025” program keretében a márka SUV-offenzívája. Jelenleg zajlik a Skoda-család legifjabb tagja, a Karoq kompakt SUV-modell piaci bevezetése.

“Az egymillió legyártott gépkocsi fontos mérföldkő számunkra az idén” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a Skoda igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja. “Ez a máris elért jelentős volumen termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve kollektívánk magas szintű szakmai kompetenciáját igazolja. Az idén újabb termelési rekordot veszünk célba” – folytatta Michael Oeljeklaus.

Skoda Auto
Az október végén elért egymilliós termelési darabszám ismét a Skoda – különösen az utóbbi negyedszázad során elért – fejlődését igazolja. A Volkswagen-csoporthoz történt 1991-es csatlakozása óta az autógyártó meghétszerezte termelését, miközben regionális gyártóból stabil volumenmárkává lépett elő. Míg akkoriban egyetlen modellsorozat tagjai gördültek le a szerelőszalagról, ma hét sorozat összesen több mint 40 modellváltozata készül.

Növekedési pályáján haladva a vállalat nagykapacitású nemzetközi termelési hálózatot épített ki. Hazájában, Csehországban, a márka a székhelyén, Mladá Boleslavban működő gyára mellett Kvasinyban és Vrchlabíban is termel. A Skoda autói mindezeken túl a Volkswagen-csoport gyáraiban vagy helyi partnerekkel közösen Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában, Algériában és Szlovákiában is készülnek.

A Skoda Auto a 2017-es éven túl is megnyitotta az utat hosszú távú növekedése előtt. Menetrendként “Stratégia 2025” programja szolgál, amellyel a cseh gyártó az autóipar előtt álló kihívásokra kíván felkészülni. Jövőre szóló stratégiája központi témái közé tartozik egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat digitalizációja, nemzetközi jelenlétének bővítése, illetve új mobilitási szolgáltatásai. A Skoda két dimenzióban is növekedni kíván: egyfelől járművei értékesítési volumenét kívánja tovább emelni, másfelől új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – szolgálnának növekedési pályája még szélesebb bázisául.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb