fbpx

Luxus SUV-slusszkulcs – Bentley Bentayga

Nincs még elég SUV? Úgy látszik, nincs! Legalábbis a Bentley azt gondolta, hogy egy hatvanmilliós szabadidőautót érdemes még piacra dobni. Persze az tény, hogy a Bentayga olyan messze van az átlagtól, hogy a mezőnyben nem sok hozzá hasonló modell létezik.

bent1

Ettől függetlenül vélhetően nem fognak ezrek kígyózni a Bentley-szalonok előtt, hogy leadhassák a rendelésüket, ennek pedig több oka is lehet. Az egyik értelemszerűen az ára, amely 130.000 ropogós angol font, ezzel pedig kiérdemli a legdrágább SUV címet a modell. A másik ok a szokatlan külső, a Bentayga koncepcióját annak idején olyan közundor fogadta, hogy a Bentley alaposan átszabta a végleges változatot. Persze egyáltalán nem szeretnénk leírni a szokatlan konstrukciót, sőt, nagyon úgy tűnik, hogy a brit gyártó meg is találta a célcsoportját, hiszen Crewe-ban csúcsra járatták az összeszerelést. Az elképzelések szerinti 3600-as darabszámot még közel kétezer példánnyal kellett megtoldani, hogy a jelenlegi igényeket képesek legyenek kiszolgálni, hozzá kell tenni, hogy így is egy éves várólista alakult ki, ami azért nem kicsit meglepő.

bent2

A méregdrága, összkerekes óriás az Audi Q7 padlólemezére épül, 5.14 méter hosszú és kis híján 3 méteres a tengelytávja, súlya pedig 2.4 tonna. Ekkora testhez komoly erőforrás is szükségeltetik, a Bentaygába egy hatliteres, 608 lóerős, duplaturbós W12-es került, az erőátvitelt pedig egy nyolcsebességes ZF-automatára bízták. Ilyen adatok mellett nem meglepő a 4.1 másodperces százas sprint, valamint a 301 lóerős végsebesség sem, külön érdekesség, hogy az elektronika sem szabályoz le. A 13.1 literes átlagfogyasztás pedig vélhetően nem nagyon fogja érdekelni azokat, akik ebben a kategóriában keresgélnek autót.

Hogy a minőség iránti vágy, vagy a vegytiszta sznobság áll a számok mögött, az már mellékes, de az biztos, hogy a Bentley okosat húzott a Bentaygával.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb