fbpx

Lexus LC 500 – szériává érett a koncepció

Az LF-LC már évek óta lógott a levegőben, mint egy nagyon különleges, ám kissé valóságtól elrugaszkodott tanulmányautó. Azonban most végre sorozatgyártásba kerül, és azt is megtudhattuk, hogy hogyan fog kinézni, és mit tud majd a futurisztikus Lexus.

lexus2

Ritkaságszámba mennek az ilyen és ehhez hasonló történetek, ugyanis az LF-LC-t négy évvel ezelőtt leplezték le az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, akkor persze még tanulmányként. A formabontó Lexus meglehetősen felkapott lett, egyáltalán nem merült feledésbe és egyre többen kezdtek beszélni az esetleges szériamodellről. Azt talán nem is kell kihangsúlyozni, hogy négy év mennyire hosszú idő az autópiacon, ám a Lexus idén látta elérkezettnek az időt, hogy bemutassa a 2012-ben elképzelt jövőt.

lexus1

A név persze változott, a széria az LC 500 elnevezéssel kerül piacra, ám a 2+2 üléses autó dizájn szempontjából szinte teljesen megegyezik a koncepcióval, ami még inkább különlegessé teszi a modellt. Az új alapokra épülő, hatalmas (4.76 méter hosszú), elől szűkülő, lapos karosszéria sportos jelleget kölcsönöz az alapból 20 colos felniken guruló – de 21 colossal is rendelhető – Lexusnak. A hátulja sem kevésbé feltűnő jelenség, a fordított L-alakú hátsó LED-es világítás felett aktív hátsó szárnyat láthatunk, alatta pedig a diffúzor tűnik fel.

lexus3

A beltér talán kicsit kevésbé jövőbeli, ám semmiképp nem szokványos, alacsony üléspozíció és kézre eső kezelőszervek jellemzik, a bőrborítás elegánssá teszi az utaskabint, a panorámatető pedig a tágasságérzetet hivatott növelni. Az LC 500 természetesen a Lexus legújabb fejlesztésű, érintőképernyős fedélzeti rendszerét kapta meg, továbbá a ma már megszokott vezetéstámogató rendszerek is helyet szerepelnek a felszereltségi listán.

A hátsókerekes Lexus az RC F-ből és az GS F-ből már ismert ötliteres, 467 lóerős V8-as erőforrással lett ellátva, amely jóvoltából 4.5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, az elektronika 270-nél parancsol megálljt. Szintén új fejlesztés a tízfokozatú automata váltó, melynek sebessége – a Lexus szerint – a duplakuplungos váltókéval vetekedhet.

A kétségkívül formabontó modell Európában a Genfi Autószalonon fog először megjelenni, a szalonokba pedig vélhetően ősszel kerül majd, az ár még nem ismert.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb