Közülük kerül ki az Év Autója
Heten maradtak versenyben az Év Autója címért. A harmincas listát néhány hete szűkítették, így már jóval letisztultabb képet kapunk arról, hogy milyen szempontok alapján választhatják majd ki 2015 legjobb gépjárművét. Nézzük a döntősöket!
Nagy meglepetést nem ért minket, nagyjából számítani lehetett arra, hogy a bővebb mezőnyből mely típusok kerülhetnek egy lépéssel közelebb az Év Autója címhez. Kezdjük is az ABC-sorrendben.
A BMW 2 Active Tourer praktikussága mellett igazi családi autó, és a német gyártó ahhoz képest, hogy még most próbálgatja a szárnyait a kategóriában, igazán jó járgányt hozott össze. A Citroen C4 Cactus is ott van a legjobbak között, hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy a teljesítményével érdemelte ki a döntőt, leginkább futurisztikus és mókás külsejével, előremutató biztonsági megoldásainak köszönhetően lett a mezőny tagja. A régi-új Ford Mondeo kicsit kilóg a sorból, hiszen az Egyesült Államokban már régóta fut a negyedik generációs zászlóshajó. Bár hatalmas és jól vezethető, valamint biztonsági szempontból is kiemelkedő tudású, van egy olyan érzésünk, hogy a végső befutó mégsem az új Mondeo lesz.
A Mercedes-Benz C-osztály szintén megérdemelten van a legjobb hét között, tekintsünk el most a viszonylag magas ártól, hiszen rendkívül mutatós és prémium érzetet keltő autót ismerhettünk meg a személyében, amely ráadásképp még takarékos is. A Nissan Qashqai kellemes crossover, kategóriatársaihoz hasonló árral és felszereltséggel, bár a vezetői segédletek talán kiemelik a többiek közül, a beltér lehetne nagyobb és a fogyasztása sem világbajnok. Az új Renault Twingo méretéhez képest erős, olcsó és vidám város szaladgáló, minden szempontból aranyos és használható a kis farmotoros. A döntősök sorát a nyolcadik generációs VW Passat-al zárjuk, amelynek fejlesztésébe rengeteg pénzt öltek bele a Volkswagennál, de talán megérte, hiszen az eredmény magáért beszél. Igényes, szigorú, precíz, a középkategória csúcsmodelljei között van, de magasabb felszereltséggel a prémiumtípusok közé is befér.
Magyar vonatkozása is van az Év Autója címnek, hiszen Csikós Zsolt és Gajdán Miklós is az 57 fős szakmai zsűri tagjai között lesz, kiknek egyébként saját érveik alapján kell pontozniuk az autókat. A végső győztest március 2-án a Genfi Autószalon helyszínén jelentik be, mindössze néhány nappal az expo előtt. Bárhogy is dönt a bizottság, nem lesz könnyű dolguk, hiszen kategóriájukban az összes döntős nagyszerűen megállja a helyét.
Itt vannak a többiek:
Bense Róbert