Környezetbarát vadállat – BMW i8
A keménykalapos BMW-rajongók valószínűleg már sokat hallottak az i8-ról, ugyanis annak ellenére, hogy csak idén indult meg a sorozatgyártás, a hibridautó terve már öt éve is a levegőben lógott. Akkor még csupán koncepcióautó formájában létezett, de az elkövetkezendő években egyre nagyobb igény mutatkozott az i8-ra, a futurisztikus jármű pedig megkapta a lehetőséget a bizonyításra.
Az i3 jóvoltából már kaptunk ízelítőt a technológiából, de abban valószínűleg mindenki egyetért, hogy a nagy dobás az i8-tól várható. A kistestvér ugyan teljes egészében elektromos, ezt az i8 nem mondhatja el magáról, de talán nem is várjuk el. Viszont a vadságot igen, és ebből szerencsére kapott is bőven, elképesztően dögös autóról van szó. A karbonból készült karosszéria is megérne egy egész cikket, az első blikkre kissé autóidegen anyag a tengerentúli BMW-üzemből érkezik, és mint az i8 összes többi része, a legmodernebb módszerek segítségével készül.
Az űrbömös még így is 1458 kilogrammot nyom, de légies könnyedséggel, mindössze 4.4 másodperc alatt van százon, 80-ról 120-ra történő gyorsulása 2.6 másodpercet vesz igénybe, így az előzés sem okozhat problémát. Az autó végsebessége 250 km/óra, sokat elmond az erejéről, hogy ez már a korlátozott maximum. Az 1.5 literes, háromhengeres benzines erőforrás 231 lóerős, a villanymotor 131 lóval rendelkezik, ezen adatokhoz képest azonban meglepően költséghatékony a BMW, 2.1 litert eszik meg 100 kilométeren. Az i8 hatótávja alapból 440 km, ám nagyobb méretű tank rendelése esetén (30 literes a széria, 42 az opciós) már 600 kilométert lehet vele hajtani egy szuszra. Apró szépséghiba, hogy elektromos üzemmódban csak 37 kilométert képes megtenni az i8, utána vagy hibrid módba kell kapcsolni, vagy jöhet a töltés, ami meglehetősen gyorsan újra menetképessé teszi a BMW-t, 2 óra alatt 80%-ig képes feltölteni az akkumulátort. Külön érdekesség még a váltó, a villanymotor kétfokozatú, a benzin erőforrás hatgangos automata sebváltót kapott.
Belül a sportautókra érvényes „szép, de szűkös” elvvel találkozhatunk, de a sirályszárny-ajtók minden egyéb – szó szerint – apró bosszúságot feledtetni tudnak (itt a rettentően apró csomagtérre céloztam). A felszereltséget mustrálva nincs olyan hatalmas újítás az i8-ban, amire a marketingblablán átlátva lendületből felkapnánk a fejünket, persze szép és jó a LED-fényszóró, valamint a táblafelismerés, de a külön megrendelhető, szénszálas anyagból készült Louis Vuitton szett már talán túlzás.
Az i8 a tehetős, környezettudatos, de azért vadulni vágyó réteg elegáns és ritka játékszere lesz, ez pedig így van jól. Azt azért elmondhatjuk, hogy „nagy morcosan” valószínűleg mindenki befogadná az otthonába az alsó hangon negyvenmilliós masinát.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!