fbpx

Konnektoros cégautó rengeteg előnnyel – Skoda Superb iV Style Plug-in Hybrid 1,4 TSI DSG teszt

Ismerős hajtáslánc, új köntösben, ez a harmadik generációs Superb, a Skoda első Plug-in Hybrid modellje .

Azért írtam, hogy ismerős hajtáslánc, mivel a gyártó első zöld rendszámos modellje, az utolsó csavarig megegyezik egy korábbi cikkem főszereplőjének, a  Volkswagen Passat GTE-nek a hajtásláncával. Ezzel nem csak a fővárosi parkolás alól mentesül ( normál időben), hanem a cégautó adó alól is, ami egyből két hatalmas előny… De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az alapoknál.

A Skoda Superb iV Style 1,4 TSI DSG PHEV külseje

Első ránézésre annyira modern és fiatalos a külső, hogy elsőre meg sem mondja az ember, hogy 2015-ben rajzolták a főbb vonalait. Bizony a 3. generáció faceliftje nem nagyon változott, talán kicsit markánsabb lett, na meg kapott egy nem is annyira új erőforrást, de erről később. A motorháztető élei erőt sugallnak, az egyedi, nyúlánk LED-es fényszórók messziről felismerhetők, a méhsejt textúrájú kötényben elhelyezett lámpatestek és az azokat összekötő króm dísz ízléses, nem túl sok. Számomra kicsit fura a zárt, teljesen műanyag hűtőmaszk, ami egyébként a Type2-es töltőcsatlakozót rejti. A zöld rendszámon és a hátulján lévő iV emblémán kívül más nem árulja el, hogy ez bizony PHEV. 

Oldalról látni igazából, hogy mennyire is termetes és hosszú ez a limuzin, majdnem 5 méter hosszú és 1700 kg. Az első fényszóró sarkától a hátsó lámpatest sarkáig húzódó határozott él az autó meghatározó eleme, elveszi a figyelmet a króm ablakkeretről, ami egyébként éppen nem kirívó, ahogy a sötétített hátsó ablakok sem. 

A csomagtérajtón méretes S K O D A  felirat található, az autó szélein a karakteres LED-es hátsó lámpatestek találhatók, melyeket egy króm díszléc köt össze. A kipufogót elrejtettek a lökhárító alá, de azért ott van… Ami az összképet illeti, csendes, szolid és szó szerint szürke, pontosabban Business szürke metál, ami egyébként 204 000 forintos felár. 

A Skoda Superb iV Style 1,4 TSI DSG PHEV belseje

A külső szürkeség már nem jellemző a beltérre, ahogy a gyártótól már megszokott keveset mutat, többet ad. Ez itt is igaz, a beltér hatalmas, sofőrös limuzinhoz méltó. Az anyagminőség- és használat nem fellengzős, inkább hétköznapi, még az oldalablakok napvédője is manuális… Viszont a fűthető ülés, a tesztautóban megtalálható „üzleti utas” csomag, a jobb első ülés hátulról való állítása és a hatalmas fej- illetve lábtér, mind a hátul utazó kényelmét szolgálja. Bár, számomra fura, hogy hátul nincs klímavezérlő.

Az első ülések elektromosan állíthatók, és hosszú úton is kényelmesek, emellett minden kezelőszerv átlátható és egyszerű, ahogy a menürendszer is. A középkonzol elrendezése nekem jobban tetszik mint az új Octaviában lévő, mivel élhetőbb… A Skodás kormány mögött található, feláras digitális műszerfal hasznos és jópofa, a grafika szép, fiatalos, megéri az árát. Az infotainment rendszer vezeték nélkül tudja az Apple Carplay-t, ami zseniális, a kesztyűtartóban található USB csatlakozón keresztül lehet tölteni a telefont, nem vonja el a figyelmet a vezetésről, mivel a WAZE, a Spotify, az üzenetek mind ott vannak a középső kijelzőn… 

Említettem, hogy kívül nem hivalkodik az autó azzal, hogy ő Plug-in Hybrid, nos, ez belül sincs másképp, csupán egy plusz menüpont és egy dedikált e mode gomb árulkodik, elektromotoros mivoltáról. A nagyméretű, elektromosan működő csomagtérajtó egy 485 literes tárolót rejt, ami alatt található az akkupakk.


A Skoda Superb iV Style 1,4 TSI DSG PHEV hajtáslánca

A cikk elején már beharangoztam a turpisságot, most viszont kifejtem részletesen is. Szóval a motortérben a Passat GTE-ben található 1,4 TSI lapul, ami önmagában is 156 lóerőt és 250 Nm-t ad le, ezt egészíti ki a 85 kW-os (116 lóerős), 330 Nm-es elektromotor. A kettő együttes rendszerteljesítménye pedig 218 lóerő és 400 Nm, ezt az erőt egy hatfokozatú, duplakuplungos DSG váltó továbbítja az első tengelyre. Ez a rendszer 7,7 másodperc alatt repíti 100 km/órára a súlyos kasztnit. 130 km/óráig pedig tudja a tisztán elektromos üzemet. 

A 13 kWh-s lítium-ion akkumulátor egy sima, 2,3 kW-os hálózati csatlakozóról 6 óra alatt feltölthető, egy 3,6 kW-os fali doboz kiépítésével ez az idő 3,5 órára levihető. Egyébként menetközben fékenergia visszanyeréssel is tölthető, ráadásul egész gyorsan, ekkor a benzinmotor működik csak. Például a csutkára merült akkumulátort városi forgalomban, normál módban 60 km alatt 41 %-ig felhúzta, mondjuk ez a benzin fogyasztáson is meglátszott, de annyi baj legyen… A WLTP szerint 55 km megtételére képes tisztán elektromos üzemben, ha ez elég a napi ingázásra vagy ha a munkahelyen lehet tölteni napközben, akkor ideális, hiszen sosem fogjuk a benzinmotort használni. A teljesen elektromos üzem mellett választhatjuk a hybrid módot is, amikor az elektronika szabályozza a belsőégésű és a villanymotor közös munkáját, számomra így a legélhetőbb.

A Skoda Superb iV Style 1,4 TSI DSG PHEV vezetési élménye

A kormányoszlopon található indítógombot benyomva, szolid pittyegés után egy könnyen észrevehető READY felirat jelzi a műszerfal bal oldalán, hogy a rendszer menet kész. Ugyanis a PHEV Superb hacsak teheti elektromos üzemben indul. Hasznos és roppant élhető a vezeték nélküli Carplay. A fapadosnak ható belső térben, igényesek az illesztések, emellett komfortos és átgondolt minden. A „Stratos” felniken feszülő 17 colos 215/55 R17 abroncsokkal meglehetősen jól fekszi az utat. A kormány- és a gázreakció meglepően jó, nem úgy mint a fékhatás. Utóbbi nagyon fura volt a tesztautóban. A városban dinamikusan és  sportosan is lehet vele autózni, de minden porcikáján érződik, hogy hosszú utak megtételére tervezték. A távolságtartó tempomat kezelője átgondolt és ergonomikus, a holttérfigyelő és az aktív sávtartó hasznos vezetést támogató rendszerek, ezek ráadásul jól is működtek a legújabb Superb esetében. A tolatókamerát viszont nagyon hiányoltam a tesztautóból, radar ugyan volt, de manapság az már elvárható minimum a kamera, egy ilyen kategóriájú autónál. 

A Skoda Superb iV Style 1,4 TSI DSG PHEV-ről röviden

A tesztautó Style felszereltsége pont középen található, ez még belefér a visszafogott cégautó kategóriába, és nem nézik megbotránkozva az emberek. A Business szürke metál fényezés 204 000 Ft-os felárért kérhető, amivel biztosan belesimul a városi összképbe. Nem mellesleg az alapfelszereltségek között olyanok megtalálhatók, mint a LED-Mátrix fényszóró, kétzónás automata klíma, az első-hátsó ülésfűtés vagy a 17 colos alufelnik. 

Mindennek természetesen megkérik az árát, ugyanis a  Superb Style PHEV  2020 november elején kicsivel több mint 15 millió forintba kerül (kedvezmények nélkül). Ezt természetesen fel lehet alaposan extrázni, tesztautónkba is 1 millió körüli plusz felszereltség került. A konfigurátorban percek alatt összerakhatod a számodra legoptimálisabb modellt.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/ Fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Porsche Hungária biztosította. 

A tesztünket a Duna Autó Zrt. támogatta!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

 

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb