fbpx

Koenigsegg Regera – heves hibrid

Erőfitogtatásban igazán szépen egymásra talált a Bugatti és a Koenigsegg, hiszen mindkét márka brutálisan erős gépet hozott magával Genfbe, és bármilyen hihetetlen is, a Regera oda-odacsapkodott a Chironnak.

A mélyebb összehasonlítgatásba viszont most nem mennénk bele, aki a Chiron teljesítményéről szeretne többet megtudni, annak az alábbi cikket javasoljuk. Mostani főszereplőnk azonban a svéd csodaparipa, a Regera, amelyről már tavaly is hallhattunk, ám az idei genfi autómusrára már alaposan átalakítva érkezett.

Sans titre 2

A gyártó első hibridüzemű autója az 5000 köbcentis, duplaturbós V8-as mellé még kapott három villanymotort is, melyek együttes összteljesítménye 1500 lóerőre tehető, ezzel pedig a legerősebb szériaautónak mondhatja magát. Gyorsaságáról mindent elárul, hogy a 2.8 másodperces százas tempó és a 400 km/órás sebesség elérése között csupán nagyjából 17 másodperc telik el, tehát összesen 20 szekundumra van szüksége ahhoz, hogy az 50 km/óráig teljesen elektromos üzemmódban poroszkáló működő Regerából egy emberi szem számára már szinte felfoghatatlan módon száguldó vas legyen.

A modell egyébként tele van modern megoldásokkal, ilyen a saját fejlesztésű erőátviteli rendszer, valamint a Direct Drive, mely az elektromotorok és a V8-as erőforrás összehangolásáért felelős. Az autó energiafogyasztása szintén figyelemre méltó, a Battery Drain Mode-nak köszönhetően nagyon okosan lehet gazdálkodni az akkumulátorok működési idejével.

A Regera gyártása idén kezdődik, és mindössze 80 darab készül belőle, az árakat lehetne találgatni, de nincs értelme, hamarosan minden apró részletre fény derül.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb