Kia XCeed 1.4 T-GDi Launch Edition teszt – Városi elegancia: biztosan utána fordulnak az utcán!
A Kia XCeed egy elragadó és megbízható társ a mindennapokra.
A sima ötajtós, a kombi és a ProCeed mellé megérkezett a család, talán eddigi legdivatosabb tagja az XCeed, amely nem más mint egy crossover kupé. A városi terepjárók hatalmas népszerűségnek örvendenek Magyarországon is.
A koreai gyártó nem a könnyebb utat választotta, mert megtehette volna, hogy a már bevált formákat meghagyva emel a hasmagasságon és kapott néhány műanyag betétet. Sokkal jobb lett a végeredmény, így, hogy a sima ötajtós Ceedből csak az első ajtókat és a visszapillantókat tartották meg, minden mást újra terveztek.
Az orr-része nagyon szexi és fiatalos, a nagyobbra szabott hűtőmaszk az elegáns króm díszétesekkel nagyon jól áll az autónak, akárcsak a szintén átrajzolt lámpák. Az első ködfényszórók környékén lévő vízszintes díszléc osztja meg az elejét. Az oldala eléggé egyszerű, mégis nagyszerű lett, az elegáns küszöb díszek pedig csak növelik a crossoveres érzetet.
A hátuljánál látszódik a kupésított tetővonal, amely meglepő módon hagy elég helyet a hátsó üléssoron utazóknak is. A hátuljában több kategóriatársának vonásait is felfedeztem, a két vízszintes vonal, amely tagolja a hátsó ajtót kissé robosztussá teszi azt. A méreteiben nincs semmi kiugró, a 4,4 m hosszú, 1,8 m széles, 1,5 m magas kasztnihoz tartozik egy 18,5 cm-es hasmagasság.
A Kia XCeed belsejében található anyagok prémium érzetet keltenek, szinte már hajaz a német prémiumokban tapasztalható minőségérzetre. A kormánykapcsolón lévő gombok csak növelik ezt a hatást, az audiorendszer is innen vezérelhető. A műszerek teljesen egyértelműek, minden kezelőszerv ott van, ahol lenni kell, így gyorsan meg lehet szokni a kezelését.
Belső eleganciáját fokozza a bőrözött váltógomb, és kormány -ez utóbbi fűthető is, csakúgy, mint az első ülések és az elektromosan behajtható külső tükrök.
A tesztautóban található 1,4 literes turbós benzin motor teljesen optimális a városban és autópályán egyaránt. Pörgős kis motor lett ez, hiszen 3000-es fordulat fölött kezd igazán élni. Imádom ezt az érzést, teljesen magával ragadott.
A kormányzása nagyon jó, akárcsak a futómű, amely kiegyenlíti az úthibákat lassabb tempónál jól kimozogja azokat, nagyobbnál pedig kimondottan feszes lesz. Bent ülve fel sem tűnik, hogy egy magasabb építésű járgányt terelgetünk, mivel nagyon pontosan és precízen reagál mindenre.
Ha bekapcsoljuk a sávtartó automatikát, beleszól a kormányzásba és vissza is fogja az autót, ami zavaró tud lenni, ám biztonságot is adhat egy fárasztóbb nap után. A féke puha, de nagyon jól fog. Az XCeedben található hatsebességes manuális könnyen kapcsolható, és nagyon jól teszi a dolgát. Hangszigetelés és szélzaj tekintetében, kategóriájában már-már megközelíti a prémium gyártókat.
A 426 literes csomagtérbe sok mindent be lehet pakolni, mivel a hátsó üléssor dönthető, ez többszörösére növelhető. Így egy kiadós családi nyaralás- vagy éppen telelés- minden kelléke kényelmesen elfér a gumijavító szett mellett, ami jár az autóhoz.
Ami a fogyasztást illeti, viszonylag optimális volt, városban és országúton is meghajtottuk rendesen és így is 8,6 literes átlagot írt ki a rendszer 100 km-re vetítve. Mint mondtam korábban is, elég nehéz a lábam…
Az általam vezetett tesztmodellért majdnem 7,2 milliót kérnek a piacon (2019 októberében), de ez az ár már tartalmazza a külső metálfényezést, ami extra felszereltségnek számít, illetve egy 250 ezres kedvezményt is.
Ezzel szemben az 1 literes “Steel” alapverzió „csupán” 6 millióba kerül, a Launch Edition legolcsóbb verziója 6,8 milliótól indul. Bármelyik modellről legyen is szó, 7 év vagy 150.000 km garanciával viheted haza, ami megnyugtató egy ekkora beruházásnál. A felszereltség és motorpaletta tekintetében elég széles a skála. A teljesség igénye nélkül 9 féle hajtáslánc (motor, és váltó kombináció) érhető el. Ezen felül a konfigurátorban egyéb paramétereket is személyre tudsz szabni.
Összességében ez egy tipikus városi autó, ami a rendkívül jó rugózása miatt nagyon jó komfortot biztosít, miközben külső vonzerejének köszönhetően garantáltan megfordulnak utánad az utcán. Továbbá családi autónak és egyedülállóknak is egyaránt kiváló lehet. Formáját tekintve különleges a mostani magasított kis kompaktok között, mondhatni a legelegánsabb. Előkelőségét a metálfényezése csak fokozza.
A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt.-nek.
A tesztautókat a Lotus Cleaning termékekkel ápoljuk!
Írta: Háfra Zsolt
Fotók: Kajári-Hamar Ágnes, Kajári Zoltán