fbpx

Itt az új Ford Mondeo

Végre Magyarországon is bemutatkozott a Ford közkedvelt modelljének negyedik generációja. Sokat kellett várni a Mondeóra, ugyanis a Párizsi Autószalonon 2012 őszén bemutatott típus a Ford gyármizériájának köszönhetően csak mostanra „ért” Európába.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy az Egyesült Államokban Fusion néven már évek óta futó Mondeo ne lenne modern járgány. Sőt, a Ford új modelljeire jellemző vadságnak hála a modell levetkőzte a kissé bumfordi megjelenését és egy elfogadhatóan haragos, valamint letisztult dizájnt kapott. Egyébként a csúszás hozott magával pozitív fejleményeket is, mivel az Európai modell már minden jóval el lett látva, ellentétben a tengerentúli változatokkal, ahol csak jövőre érkezik a frissítés.

mondeo2

Első ránézésre egy nagyon mérges katicabogár képe ugrik be a Mondeóról, de jobban szemügyre véve igen tetszetős az új külső. A típus középkategóriás autóként épült be a köztudatba, ha már ennyire ragaszkodunk a kategorizáláshoz, leginkább annak a felső harmadába lehetne besorolni, hiszen tudása és kialakítása is prémium minőséget tükröz. Kissé megnyúlt a Mondeo, a közel 4.9 méter hosszú karosszéria mellett viszont a tengelytáv az előző szériához hasonlóan 2850 mm, az autó súlya pedig 1.6 tonna. Félretéve a számokat: hatalmas benne a hely, a tágas beltérhez pedig nagy csomagtartó is dukál, a négyajtós kivitelben 550, az ötajtósban 525 literes alap csomagteret kapunk, sajnos utóbbinál nem síkba dönthetőek a hátsó ülések.

mondeo1

Tovább növeli a komfortérzetet a halk Ford-motor, ha már az erőforrásoknál tartunk, Európában elsőként dízelből az 1,5 literes (115 lóeró), valamint a kétezres TDCi-t vezetik be (150 és 180 lóerős kivitelben), benzinesből  az 1500 köbcentis (160 lóerő), valamint a kétliteres (203 vagy 240 lóerő) erőforrások kerülnek a palettára, amely 2015-ben tovább bővül majd. Érdemes megemlíteni a hibrid-hajtású Mondeót is, amely két elektromotort és egy 2000 köbcentis benzinmotort kap. Az új típus egyébként hatgangos manuális illetve automata változatban is elérhető lesz. Nálunk csupán az ötajtós és a kombi lesz megvásárolható, 7.7-től 10.2 millió forintos árig.

mondeo interior

Belül is sokat változott a Mondeo. A modern műszerfal lcd-elemeket is kapott, a középkonzol letisztult, a 8 colos érintőképernyőn kívül kevés, ám jól elhelyezett kezelőszerv kapott helyet, de hangvezérléssel is életre lehet kelteni jó néhány funkciót. Gazdag felszereltség jellemzi a modellt, és igencsak rágyúrtak a biztonságra is, a légzsákkal párosított biztonsági öv számos sérüléstől óvhatja meg az utasokat, de a baj elkerülésére is próbáltak megoldást találni, az ütközéselkerülő rendszer automatikusan lefékezi az autót, ha probléma adódik. A gyalogos, valamint a táblafelismerő, a sávtartó, a ledes fényszóró, valamint a start-stop rendszer mellett az automata parkolósegédlet is helyet kapott a Ford felszereltségi listáján.

Igaz, hogy várni kellett rá, de kellemes autónak néz ki az új Mondeo, persze nagy kérdés, hogy a konkurens VW Passat mellett milyen eladási adatokat sikerül majd felmutatni a Fordnál.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb