fbpx

Opel Insignia Country Tourer

Épp hogy csak megünnepelte genfi világbemutatóját az Opel két csúcsmodellje, az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer – máris trióvá bővül. Akárcsak az elődgenerációból, megint lesz összkerékhajtású változata a márka zászlóshajójának: jön az új Opel Insignia Country Tourer! Már júniustól megrendelhető lesz, majd a Frankfurti Autószalonon (szeptember 14-24.) debütál, hogy onnan egyből beguruljon a kereskedők szalonjába.

Opel Insignia

Az új Opel Insignia Country Tourerben megvannak testvérei, a Grand Sport és a Sports Tourer előnyös jellemzői, hiszen teljesen új felépítésének köszönhetően tágas, ugyanakkor jelentősen könnyebb lett az elődjénél. Zászlóshajóhoz illően az innovatív technika egész arzenálját kínálja. Mindezeken túlmenően van egy egészen sajátos, a vidékies életstílust idéző bája: a körkörös fekete burkolatok, valamint az első és hátsó ezüstszínű haspáncél vagány terepes küllemet adnak neki. Aki pedig még ennél is individuálisabb fellépést szeretne, választhatja Insignia Country Tourerét teljesen egyénileg megkomponált színben is, amire az Opel Exclusive program nyújt lehetőséget.

Bőséges teljesítményt az új Opel Insignia Country Tourer széles hajtómű-választéka ígér, többek között a vadonatúj csúcs-dízelmotor jóvoltából. Nem hiányzik a programból a nyolcfokozatú automata és természetesen az iránymutató összkerékhajtás sem. Jól jöhet továbbá a 20 milliméterrel megemelt hasmagasság, akárcsak az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtás és az új ötlengőkaros hátsó futómű – kategóriájának legkifinomultabb rendszere.

Eltérően a hagyományos, szimmetrikus hátsó differenciálműtől, amely egyformán juttatja a hajtónyomatékot a kerekekre, az Opel Insignia Country Tourer két elektromosan működtetett lamellás tengelykapcsolója kerekenként külön, pontosan a megfelelő mértékben hajt. Szűk ívű, gyorsan vett kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, hogy a gázadásnak és a kormányelfordításnak megfelelően nagyobb nyomatékot juttat a külső íven futó hátsó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, anélkül, hogy bármit is kellene tennie a vezetőnek. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá a kanyarra és közvetlenebbül reagál a sofőr utasításaira. Az eredmény semlegesen stabil viselkedés és példás járműkontroll, azaz minden helyzetben könnyebb uralni az autót.

Opel Insignia belső

A mindenkori helyzethez optimálisan illő menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű, amely önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően adaptálja a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt, illetve (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat. Az aktív futómű lelkeként az új, központi, „Drive Mode Control“ szoftver folyamatosan kiértékeli a szenzorjeleket és a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

Opel Insignia

Az Insignia Country Tourernél a praktikumra is nagy hangsúlyt fektettek. Ha van „Keyless Open“ kulcsnélküli zárrendszer az autóban, akkor láblengetésre nyílik fel a csomagtartó ajtaja, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol kell lendíteni a lábat. Az ajtó ezután magától nyílik fel, illetve csukódik le, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz.

A poggyásztér megnöveléséhez csak meg kell nyomni egy gombot a csomagtartóban, hogy előredőljön a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla: így már 1665 liternyi térfogat áll rendelkezésre – 130-cal több az elődénél. A szériaszerű, krómozott tetőcsomagtartó-alapsín pedig nemcsak szemre hangsúlyozza a világjáró jelleget, hanem ki is bővíti az új Insignia Country Tourer használati spektrumát, hiszen akár száz kilogrammot lehet rápakolni. A 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak köszönhetően nemcsak elöl, hanem a második üléssorban is jóval nagyobb a Country Tourer utasainak férőhelye.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb