fbpx

Innováció a vállalkozásokért – CITROËN JUMPY HIDROGÉNNEL

A Citroën most hidrogéntechnológiával egészíti ki elektromos kishaszonjármű-választékát. A vállalkozások 8 százaléka ugyanis napi 300 km-nél hosszabb utat tesz meg a gépjárművével, vagy nincs ideje a nap folyamán a jármű újratöltésére. A márka kínálata megfelel ezen szegmens kihívásaira.

Az ë-Jumpy Hydrogen elektromos furgon üzemanyagcellával és újratölthető akkumulátorokkal, és egyben az első Citroën, amelyet ilyen típusú energia hajt. Noha új technológiát alkalmaz, megtartja a hasznos teherbírását. A praktikus új modell hatótávolsága meghaladja a 400 km*-t, és három 700 bar nyomással is terhelhető szénszálas hidrogéntartálya, amely az első ülések alatt, az akkumulátor mellett kapott helyet, mindössze három perc alatt feltölthető. A zéró CO2-kibocsátás mellett az egyéni vállalkozók és kereskedők továbbra is teljes szabadsággal használhatják az utakat a környezetvédelmi okból korlátozott városi területeken.
* A WLTP vizsgálati eljárás módszertana szerint meghatározott hatótávolság (715/2007/EK rendelet, (EU) 2017/1151 rendelet)

Az ë-Jumpy Hydrogen teljesen elektromos, az energia két forrásból származik: egy 45 kW-os üzemanyagcella, amely három hengeres tartályban tárolt hidrogén fogyasztásával termel villamos energiát, és egy 10,5 kWh-s akkumulátor, amely 50 km-nyi tartalékként használható. Ez utóbbi automatikusan átveszi az energiaszolgáltatást, ha a hidrogéntartály kiürül. A hidrogén üzemanyagcella biztosítja a jármű hatósugarát, az akkumulátorra olyan átmeneti fázisokban van szükség, mint az erős gyorsítás és a meredek szakaszok, amelyek extra energiát igényelnek. Ez a két energiaforrás együttesen táplálja a motort és a hajtásláncot. Az akkumulátor a lassítás során visszanyeri az energiát, és a megfelelő töltöttségi szint biztosítása érdekében a hidrogén üzemanyagcella által termelt áram segítségével automatikusan is töltődik. Természetesen az elektromos járművek töltőállomásain is tölthető kábel segítségével.

A SevelNord üzemünkben gyártott Jumpyt a Stellantis csoport hidrogén üzemanyagcellás kutató- és fejlesztőközpontjában, a németországi Russelsheimben alakítják át.
Kétféle méretben, M (4,95 m) és XL (5,30 m) lesz kapható. Az ë-Jumpy Hydrogen első szállításait 2021 őszére tervezik a flottás ügyfeleknek.

«A Citroën széles offenzívát indított a kishaszonjárművek területén teljes elektromos választékot kínálva az európai piacon 2021- ben, amely akár 26%-ot is nőhet 2020-hoz képest. De a Citroën nem áll meg. Hűen ahhoz a céljához, hogy termékeit a vállalkozások és szakmai igényeik ihlessék, teljes elektromos kisteherautó-ajánlatát kibővíti a Citroën ë-Jumpy hidrogénes változatával. Ez az új technológia azoknak az ügyfeleknek felel meg, akik rendszeresen vezetnek nagyobb távolságot, vagy
gyorsabb töltésre van szükségük. A Citroën a cégek és vállalkozók számára ezért széles elektromos kishaszonjármű-palettát kínál, 3/3 amely lehetővé teszi számukra, hogy tevékenységüket fenntartható módon biztosítsák, a mindennapi használattal, a környezetvédelmi kihívások kérdésekkel és a városi behajtási korlátozások növekedésével összhangban. »
Anne-Lise Richard, a Stellantis alacsony kibocsátású járművek üzletágának vezetője

forrás: Citroen.hu

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb