fbpx

Honda S2000 – kicsi szamuráj

A Hondánál ritkán tudnak hibázni, ezt bizonyítja az S2000 is, amely tíz éven keresztül maradt sikeres egy olyan kategóriában, ahol nehéz igazán maradandót alkotni. Az Egyesült Államokban, Japánban és Európa-szerte sikeres roadstert (és a Honda sportszekcióját) végül megette a világválság, de sikere vitathatatlan és csak reménykedni tudunk, hogy egyszer, valamilyen formában még visszatér.

honda1

Mielőtt belevágnánk, mártózzunk meg kicsit a számokban. 20 évvel ezelőtt, a Tokiói Autószalonon láthattuk először a Honda legújabb roadsterét, akkor még csak koncepció formájában, amely az SSM nevet viselte. Ahogy ez lenni szokott, még változtatások és finomítások sora következett, mire 1999 áprilisában, a Honda 50. születésnapján bemutatták. Az először csak limitált szériának szánt S2000 pillanatok alatt kedvenc lett. A Genfi Autószalonon hatalmas sikert aratott az új modell, sőt az év kabriója díjat is bezsebelte. Kell ennél jobb ajánlólevél?

A kétliteres, 237-250 lóerő közötti DOHC-VTEC blokkal érkező típusok egészen új stílust honosítottak meg. A szép vonalak mellett egy rendkívül jól vezethető, de mégis pokolian erős járművet kaptak a vásárlók, akik szépen le is csaptak a lehetőségre. Jól indított az S2000 és ma már kijelenthető, hogy a Honda kitűnő érzékkel vette meg kilóra a roadsterek szerelmeseit, annak ellenére, hogy nem volt túl olcsó a járgány.

honda5

Az alacsony üléspozíció, a (nagy piros) gombbal indítható motor, valamint a kitűnő hatgangos váltó mellett a tökéletes súlyelosztás is fokozta az élményt. A Hondánál a teljesítmény mellett a biztonság is fontos szempont volt, az S2000 alváza kapott egy x-merevítést, mely jelentősen megerősítette a karosszériát. A 240 km/órás végsebességű roadster 6.2 másodperc alatt volt százon, rövid féktávjai miatt igazi szlalomkirály lett. 2004-ben aztán az első generációs S2000-et (AP1) felváltotta az AP2, amely kívül és belül is megújult. A lökhárítók mellett a fényszórókon is változtattak, hátul LED-es lámpákat kapott az S2000.  17 colos felnikkel, átdolgozott felfüggesztéssel, jobb kanyarstabilitással és még biztonságosabb karosszériával büszkélkedhetett a második generáció. Érdekesség, hogy az amerikai piacon a ráncfelvarrott modell már 2.2-es motorral jelent meg.

Minden erőfeszítés ellenére, 2006-ban megtört az S2000 lendülete, és egyre kevesebbet sikerült belőle értékesíteni. Az addig igen erős amerikai piac is szűkülni kezdett, de máshol lettek jobbak a mutatók. Míg 2005-ben még majd 11 ezer darabot értékesítettek világszerte 2008-ra ez a szám 4600-ra csökkent. A válságnak köszönhetően a Honda nem sokat teketóriázott, 2009-ben elkaszálta az S2000-et, de a többi sportosabb modell sem kapott kegyelmet. Az azért mindenképp beszédes adat, hogy az S2000-ből több mint 110.000 talált gazdára.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb