fbpx

Hazánkba látogat a különleges Toyota-konvoj

„Útra kelünk, hogy még jobb autókat alkothassunk: az út minket alakít, mi pedig az autókat.” – fogalmazott Akio Toyoda, a Toyota elnök-vezérigazgatója 2014-ben, amikor útjára indította minden idők legizgalmasabb kutatás-fejlesztési projektjét. A hét éves, Öt Kontinens Útjain elnevezésű projekt keretében a Toyota fejlesztőmérnökei bejárják a világot, hogy valós körülmények között vezetve, és a helyi felhasználók tapasztalatait meghallgatva fejleszthessék a jövő Toyotáit és Lexusait.

A modelljeinek megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony üzemben tartási költségei mellett forradalmi technológiáiról és műszaki megoldásairól, köztük a környezetbarát hibrid technológiáról ismert Toyota és prémium márkája, a Lexus sosem látott dimenzióba emelte a kutatás-fejlesztés folyamatát, amikor 2014-ben útjára indította az Öt Kontinens Útjain projektet, amely Ausztrália, Észak-Amerika és Dél-Amerika után idén nyáron Európába érkezik: a különleges konvoj Magyarországot szeptemberben szeli át.

Toyota

A világ vezető – és nem mellesleg a világ 10 legnépszerűbb autója közül évek óta három modellt is jegyző – autógyártója által útjára indított projekt attól egészen egyedülálló, hogy a Toyota autóit a világ minden kontinensén próbára teszi, méghozzá minden elképzelhető terep- és időjárási viszony között. A projekt egyik legfontosabb célja az, hogy a vállalat világszerte sikeres modelljein dolgozó fejlesztőmérnökök saját bőrükön tapasztalják meg, mire van szükség az egyre jobb autók megalkotásához.

Mindemellett ez a Toyota munkatársainak fejlődéséről is szól: az Öt Kontinens Útjai konvojában olyan emberek kapnak helyet, akik a Toyota különféle létesítményeiben dolgoznak világszerte, és ilyenkor kiszakadhatnak mindennapos munkakörnyezetükből, hogy átéljék az utazás szabadságát, és személyesen tapasztalják meg, hogyan teljesítenek az általuk alkotott autók a különböző útviszonyok közt. Mindezen felül útközben ellátogatnak a márkakereskedésekbe, és jó néhány vásárlóval is találkoznak, és így az ügyfelekkel beszélgetve, első kézből visszacsatolást kapva még jobban megérthetik az emberek igényeit.

„Ha olyan autók készítésére törekszünk, amelyek értékesítése nem több, mint üzlet, akkor végül olyan céggé válunk, ami kizárólag ennyire képes. Nem lehet úgy autókat építeni, hogy csupán a tesztpályán gyűjtünk adatokat. Ki kell kimennünk az utakra és a kemény terepekre – vagyis oda, ahol maguk a vásárlók is használják autóinkat. Az itt szerzett értékes ismeretek gyarapítják majd mérnökeink tudását, és hozzásegítenek minket ahhoz, hogy egyre jobb autókat alkothassunk.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnök-vezérigazgatója.

Toyota

Az Öt Kontinens Útjain projekt Ausztráliában vette kezdetét 2014-ben, és az útvonal 80 százaléka olyan utakon kanyargott, amelyeknél keresve sem lehetne rosszabbakat találni a Földön. A Toyota-konvoj 2015-ben Észak-Amerikát, 2016-ban pedig Latin-Amerikát szelte át.

A Toyota mérnökök és az adott országokban dolgozó munkatársak közel 70.000 kilométert autóztak a három kontinensen – néha olyan utakon, amelyeket azelőtt még fel sem térképeztek. A konvojban utazók értékes információkkal és tapasztalatokkal gazdagodtak. Idén Európa került sorra, ezt követően pedig Afrikában, majd Ázsiában tűnik fel a Toyoták karavánja, míg végül 2020-ban az autók célba érnek Japánban. Pontosan abban az évben, amikor Tokió ad majd otthon az Olimpiai és Paralimpiai Játékoknak, és a Toyota a Játékok kiemelt támogatójaként biztosítja az Olimpiai és Paralimpiai Játékok résztvevőinek mobilitását.

Toyota

„Hihetetlenül izgalmas lehetőség számunkra, hogy az Öt Kontinens Útjain konvoja a jövő hónapban Magyarországra is ellátogat, ráadásul idén a konvojnak egy magyar résztvevője is lesz majd.  A Japánból érkező fejlesztő mérnökök és a hozzájuk csatlakozó európai kollégák (és magyar kolléga) maguk ülnek a volán mögé, hogy megtapasztalják, milyen az európai, és így a magyarországi utakon és tájakon vezetni, és ezen keresztül jobban megértsék, ügyfeleinknek milyen körülményekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Emellett meghallgatják az adott országokból érkező személyes visszajelzéseket is, ahhoz foghatót pedig, hogy egy Magyarországhoz hasonló viszonylag kisméretű piacról is közvetlen visszacsatolást adhatnak az ügyfelek a világszintű fejlesztési központban dolgozó kollégáknak, nagyon kevés autógyártó mondhat el magáról.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetőjével.

„Mindez összhangban áll a japán genchi genbutsu, avagy a kérdések gyökerének feltárása, a helyzet terepen átélhető személyes megtapasztalásának elvével. A projekt éppen ezért egyfajta platformként szolgál, amely egyfelől alkalmas a munkavállalók képzésére, másfelől még inkább lehetővé teszi, hogy a Toyota és a Lexus mind tökéletesebb autókat készítsen. Az európai szakaszon a legkülönfélébb kihívások várnak a résztvevőkre és az autókra egyaránt, nem csupán a változatos útviszonyok miatt, hanem mert a tengerszint feletti magasság és a hőmérséklet is erősen változni fog. Azzal pedig, hogy a konvoj tagjai leküzdik ezeket a nehézségeket, a csapatok tagjai csak még inkább tökéletesítik majd intuícióikat.” – teszi hozzá a szakember.

Az Öt Kontinens Útjain eddigi szakaszai

Év Kontinens Távolság Konvoj
2014 Ausztrália 20.000 km 80 tagú
2015 Észak-Amerika 28.000 km 140 tagú
2016 Latin-Amerika 20.000 km 110 tagú
2017 Európa
2018 Afrika
2019 Ázsia
2020 Japán

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb