Ford Focus: a biztonság, és ami mögötte van
A Focus idén maximális, 5 csillagos értékelést kapott a független törésteszt-intézet, az Euro NCAP vizsgálatán. Ez volt az egyik első jármű, ami az intézet új, jóval szigorúbb tesztsorozatán ért el kiemelkedően magas pontszámot. Nemrégiben pedig a Focus vezetési élményét minden eddiginél kellemesebbé, felhőtlenebbé és biztonságosabbá avató, a baleseteket elkerülő vagy azok súlyosságát mérséklő technológiák elnyerték az Euro NCAP ajánlását.
Az új Focus minden eddigi Fordnál többféle fejlett vezetéssegítő rendszert kínál, amelyeket három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő szolgál ki, még kellemesebbé, felhőtlenebbé és biztonságosabbá avatva a vezetési élményt. Mindemellett modern tervezésű karosszériaszerkezet és ultraszilárd acélból készült utascella óvja az utasok testi épségét.
Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a Focusban a felnőtt utasok és a gyermekek védelmét, és a modell azokon a teszteken is maximális pontszámot kapott, amelyek két jármű oldalirányú ütközését szimulálják.
A Ford a Focusban mutatta be az új fejlesztésű Ford Stabilitásvezérlést, ami a 100 km/órás sebességről mért féktávot akár 1 méterrel is képes csökkenteni, mivel bizonyos modellváltozatokban új elektromos fékrásegítés működik, ami gyorsabban építi fel a féknyomást.
A vadonatúj Focus a Ford első modellje, amit a vállalat Merkenich Műszaki Központjában felépített új szánszerkezetes törésteszt-létesítményében is próbára tettek. A 15,5 millió eurós beruházással felépített pálya 2018 elején készült el, így a Ford mérnökei már itt finom hangolhatták az autó energiaelnyelő rendszereit, hogy azok a lehető legpontosabban működjenek, tovább javítva ezzel az utasok védelmét.
A létesítményben négy töréstesztet is elvégezhetnek naponta. A hidraulikus rendszer akár 250 tonnának megfelelő erővel is képes gyorsítani a kocsitestet, valósághűen szimulálva a valódi közúti balesetekben tapasztalható terhelést, vagyis a gravitáció 80-szorosát kitevő gyorsulásokat.
A kamerák 1000 képet rögzítenek másodpercenként, így a mérnökök pontosan figyelemmel követhetik a légzsákok nyitásának időzítését, a biztonsági övek működését. A legújabb generációs tesztbábukban 70 rendkívül érzékeny szenzor található az anatómiailag legfontosabb pontokon; egyedül a dummie-k fejébe 15 gyorsulásmérő érzékelőt építettek be.