fbpx

Új globális padlólemez a Toyotától

A Toyota a kisautóknál is meghonosítja az új generációs globális padlólemez (TNGA – Toyota New Global Architecture) koncepciót a GA-B padlólemez bemutatásával, mely nagyfokú szabadságot ad a dizájnereknek és a korábbinál tágasabb utasterek kialakítását teszi lehetővé. A moduláris rendszer számos járműmérethez és karosszériaformához használható, így a most bemutatott padlólemezre számos jövőbeni kompakt Toyota modell épülhet majd.

A vállalat a Toyota Új Globális Platform (TNGA) filozófia alapján fejleszti új padlólemezeit, amelyek már több, nemrégiben bemutatott modellben is bebizonyították, mekkora előrelépést jelentenek a rugózási kényelem, az irányíthatóság és a formatervezés tekintetében. Az első ilyen megoldás a közepes méretű autók számára kialakított GA-C padlólemez értékes előnyöket biztosított a legújabb generációs Prius, a C-HR és a nemrégiben bemutatott Corolla tervezése során. Ugyanakkor a TNGA filozófia a nagyobb szedánok és SUV-k esetében is sikeresnek bizonyult, hiszen az új Camry és RAV4 modellek már egyaránt a GA-K padlólemezre épültek. A Toyota most arra készül, hogy a kisautók szegmensében is kamatoztatja a TNGA filozófiát és technológiát, ezért bemutatja az eddiginél is jobb dizájnt és vezetési élményt kínáló GA-B padlólemezt.

Magabiztos és természetes vezetés
A GA-C és GA-K padlólemezekhez hasonlóan az új GA-B platformot is a magabiztos és természetes vezetési élmény szempontjai alapján tervezték. Ezt számos technológia biztosítja. Mindenekelőtt a fejlett hegesztési eljárások, amelyeknek köszönhetően a padlólemez rendkívül merev lesz, ugyanakkor kis tömegű és költséghatékonyan gyártható marad. A második ilyen megoldás a kis súrlódású lengéscsillapítókkal és többféle spirálrugóval felszerelhető MacPherson első rugóstag. A jármű karakterétől és típusától függően a hátsó futómű egyaránt lehet csatolt lengőkaros vagy multilink rendszerű. Végül, de nem utolsó sorban a GA-B padlólemez alkalmazásával a vezető ülése alacsonyabbra és hátrébb kerül, így mélyebben lesz az autó súlypontja. A vezető üléspozíciója így komfortosabb, a kormánykerék pedig majdnem ideális szögben állhat.

Intelligens térkihasználás, nagyfokú szabadság a dizájnereknek
Az új GA-B padlólemez mindemellett maximális belső teret is biztosít, mivel tervezői intelligens térkialakításra törekedtek, hogy a kabin a lehető legtágasabb és legkényelmesebb lehessen. A TNGA filozófia fontos eleme, hogy a szerkezet fontos részeiben elrejtett elemek révén egyszerűbbé válik a formatervezés. Így a dizájnerek nagyfokú szabadságot élvezhetnek az GA-B modellek megformálásában, egyedi megjelenésű, alacsonyabb építésű, vonzó arányokkal kialakított autókat tervezve. Ráadásul nemcsak a vezető csípőpontja kerül mélyebbre, hanem az autó felépítményének nagyobb tömegű elemei is, ezért a karosszéria alacsonyabbra és szélesebbre formálható. Ez a fajta vizuális kialakítás lehetővé teszi a kerekek kitolását a padlólemez sarkaihoz, ez pedig nagyon rövid túlnyúlásokat jelent. A hosszabb tengelytávolság és az intelligens térkihasználás kombinációjának köszönhetően a belső tér még akkor is tágas marad, ha az autó külső méretei kifejezetten kompaktak.

Moduláris rendszer
Az új GA-B padlólemez nagy fokú modularitást biztosít, számos variációs lehetőséggel a tengelytávolság, a jármű tömege és a nyomtáv tekintetében, így a formatervezők és a mérnökök vonzó megjelenésű, változatos méretű és karosszériaformájú autókat tervezhetnek.

Kapcsolódó anyagaink:
[fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1646685828796850″ bottom=”30″] [fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1370548433077259″ bottom=”30″]
ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb