fbpx

Felnőtt a szerephez – Skoda Octavia Combi Style 1,5 TSI ACT teszt

Mostanában egyre többet hallani az idősektől, bezzeg, az én időmben minden jobb volt! Ezzel most vitatkoznék, mert a Skoda például jobb, mint anno.

Amikor Zoli felhívott, hogy lenne egy új Octavia, amit el kéne hozni a Duna autótól, csupán egyetlen szót tudtam válaszolni: RS? Zsigerből kaptam is a választ: Nem, kombi…

Úgy voltam vele, hogy egy kérdést megért, na meg tudtam, hogy jó lesz ez így is, mivel láttam már képeket, és rengeteg jót olvastam róla. De én ennél sokkal gyakorlatiasabb vagyok, és inkább az érdekel, hogyan működik valami a való életben és milyen az összkép.

Nos, a 4. generációs Octavia szép fejlődésen ment keresztül, és végre a gyártó be merte vállalni a minőségbeli fejlődést – még a drágulás ellenére is. Az ősök elmúlt 24 évéről akár több cikket is lehetne írni, így most nem térnék ki rájuk. Éppen elég infó az, hogy az újdonság még a méretes elődjén is túltesz. Ugyanis 2,2 centivel hosszabb, 4,69 m és 1,5 centivel szélesebb, vagyis 1,83 m lett, ezek az adatok pedig felemelik a középosztályba, amit erősít a megjelenése is.

A Skoda Octavia Combi külseje

A fotózások alkalmával alaposan megnézegetem az alanyt, hogy a legelőnyösebb felvételek születhessenek róla. Az Octavia szemből laposnak és szélesnek hat a húzott lámpatestek miatt, a középen található függőleges tagolású hűtőráccsal ötvözve pedig nagyon morcosnak tűnik.

Oldalról nézve, a 18 colos „Perseus” felniken, majd az ablakkeretnél található króm csíkon akadtak meg a szemeim. Az ajtók alján húzódó markáns él, amely a kerékjárati ívnél eltűnik, majd a lökhárítón szépen lezárul, esztétikailag még nyújt is a kasztnin.

Az autó hátulja is mutatós, szerencsére elhagyták a két lámpatestet összekötő fekete betétet, amely szinte már kötelező elemmé nőtte ki magát. Helyette viszont van méretes Š K O D A felirat.

A Skoda Octavia Combi belseje

A külsőhöz hasonlóan az utastér is nagy és komfortos. A hatalmas átmérővel rendelkező, kétküllős kormány egyedi és mutatós, az biztos. Sőt, jó zsúfolt is, hiszen a két krómozott tekerő mellett még másik nyolc gomb is található rajta.

A digitális műszeregységre pár dolgot ki lehet rakni, például a navigációt is. A rendszer meglepően gyors, és még a képe is éles. Ugyanez igaz a középső, 10 colos infotainmentre, amely grafikája igényes, a működése gyors. Bár a menürendszer értelmezéséhez kellett pár perc, de végül megbarátkoztunk egymással. Számos funkció mellett innen érhető el az úgynevezett okosklíma felülete is, ahol olyan parancsokat adhatunk az autónak, mint például a láb és kézmelegítés, vagy a kilátás. Alatta egy méretes díszítő elemet követően hagyományos gombok bújnak meg, ezek anyaghasználata nem illik bele az összképbe, viszont a kivitelezés mindenképpen plusz pontot érdemel.

Kicsit lejjebb akár vezeték nélkül is tölthetjük a telefonunkat. Mondjuk én nem is tudtam másképp, ugyanis igényesen elhelyeztek pár USB csatlakozót, viszont csak a C Type-ból…

Igaz, a hátsó üléssorhoz raktak egy 230V-os csatit, szóval az még menekülő útként szolgálhat a szorult helyzetből. A két ülés között – számomra pont jó helyen – található a 6 fokozatú manuális váltó, ami kimondottan tetszett, akárcsak az állítható hosszúságú könyöklő.

Az ülések amellett hogy jól néznek ki, kényelmesek is, az első kettő elektronikusan állítható. Az itt használt anyag köszön vissza a műszerfalon, ez is otthonos érzést kelt az utasokban. A változtatható színű LED hangulatvilágítás pedig csak tovább fokozza ezt.

blank blank blank

Számos olyan érdekesség volt a tesztautóban, amely a gyártó részéről figyelmességre utal. Ilyen a vezető oldali ajtóban elrejtett esernyő, a tanksapkánál megtalálható jégkaparó vagy a hátul utazók számára hasznos alváskényelmi csomag.

A belsőhöz hasonlóan a csomagtérben is hatalmas a hely, egészen pontosan 640 liter, ezzel mindenkit ver a kategóriájában. Ez az üléseket lehajtva egészen 1700 literig bővíthető.

A 4. generációs Skoda Octavia Combi erőforrása

A motorpalettában a Style felszereltségnél 2 benzines (1.0 TSI, 1.5 TSI), 1 dízel (2.0 TDI) és 1 mild hybrid található. A 6 fokozatú manuális váltó mellett még egy 7 sebességes DSG is rendelhető.

Tesztautónkban manuális váltóval szerelt, négyhengeres, 1.5 literes TSI dolgozott, amely 150 lóerő leadására képes. Egy puttonyosnál nem ez az első számú a fontossági listán, de a 8,9 másodperces 0-100 sprint nem annyira rossz, ahogy a gyár által elővetített 224 km/órás végsebesség sem. Városi és autópályás használat mellett az átlagfogyasztás 6 liter körül alakult, ami a bőven elmegy kategóriába tartozik. Bár ez sofőrtől is függ, nekem pedig köztudottan nehéz a lábam…

Skoda Octavia Combi a volán mögül

Ha tényleg mindentől eltekintve akarok ítéletet mondani, akkor elég, ha annyit írok: néha elfelejtettem, hogy kombiban ülök! A kormányzással nem volt problémám, a váltó élhető, jól passzol a motorhoz, ami gázadásra, egész gyorsan reagál. A kanyartempója meglepően jó, akárcsak a felfüggesztés, a lengéscsillapítók pedig szépen tompítják az úthibákat. Mivel ez nem egy RS, hanem egy komfortos családiautó, amit hosszú utakra terveztek, így nem a lámpától lámpáig gyorsulgatásra van, de ha elgurul a gyógyszer, akkor sportmódba kapcsolva ki lehet adni belőle a felgyülemlett feszkót.

A Skoda Octavia Combi Style felszereltsége

Az általunk tesztelt modell előtt az Active (7,8 millió) és Ambition (8,3 millió) található, amelyek árban ugyan kedvezőbbek, viszont extrák terén jóval szegényebbek. A Style változat ára 9,7 millió forint körül alakul (2020 szeptemberében), ami nem kevés, viszont az alapfelszereltség listája cserébe jó hosszú. A tesztautóban ezen felül még volt néhány plusz, például a 230V-os csatlakozó, az alváskényelmi csomag, a 18 colos felnik, és stb. Ezekkel együtt a tesztautó listaára bizony eléri a 11 millió forintot.

A választható opciókat és az alapcsomag tételes tartalmát a Skoda konfigurátorában megtalálod.

A 4. generációs Skoda Octavia Combiról röviden

Ha egy mondattal kéne jellemeznem, akkor azt írnám: fiatalos, lendületes, kényelmes és tágas családi autó.

Azonban szeretném kiemelni a sportos karosszériát is, valamint a figyelmességet a gyártó oldaláról, a hasznos extrákat és vezetéstámogató rendszereket. Összességében talán egyetlen hátránya az ára lehet, ami nem keveset emelkedett az új generáció megérkezésével. Viszont a világ egyre jobban abba az irányba megy, hogy ha valami egyedi, jól néz ki és használható, akkor az emberek hajlandóak érte többet fizetni. Arról nem is beszélve, hogy céges flottaautónak is remek választás lehet a dízel erőforrással szerelt változat.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna AutóZrt. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb