fbpx

Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 turbó benzin teszt – Igényes, tágas egyterű diszkont áron

A Nyitra Motorshowra konkrétan ezzel az autóval mentünk ki néhány újságíró kollegával a Dongfeng meghívására. Akkor kipróbáltam milyen a középső üléssor hosszabb utazás során. Most pedig a lovak közé csaptam…

Egy szép napsütéses péntek délelőtt mentem az autóért a bemutatóterembe, ahol már izgatottan vártam, hogy átvegyem a kulcsokat. Nem is tudom miért izgultam, hiszen több mint száz tesztautóval volt dolgom az elmúlt évek alatt. Mégis az említett első találkozás az autóval mély benyomást tett rám. A hazafele vezető úton, a piros lámpánál szinte kivétel nélkül mindenki végig mérte az autót. Ez az elején zavart, aztán már nem figyeltem rá. Próbáltam leolvasni a reakciókat az arcokról és elég vegyes képet kaptam. Bár szerintem mindenki más részletét szúrta ki magának…

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 formavilága

A 4.85 méteres hosszával, 1.90 méteres szélességével és 1.72 méteres magasságával tekintélyt parancsoló családi egyterű. Mivel az autó különböző részein a megszokottnál több felirat található, ezért lehet ez egy kis magyarázásra szorul. Legalábbis az ismerősi körben nem nagyon tudták hova tenni ezeket. A kormányon FORTHING, a csomagtérajtón DFM és U-Tour szerepel. Az első a leányvállalat neve, ami része a Dongfeng Motornak, az utolsó pedig a típusa.

A külső formavilágot nem szeretném elkezdeni hosszasan boncolgatni, mivel a fotókon úgy is látszanak a különböző elemek. Az orrán lévő világító angyalszárnyak elsőre furcsán hatottak, de tulajdonképpen német prémiumon láttunk már korábban ízléstelenebb megoldást is… A nagy felület ellenére egyáltalán nem unalmas a design és a hátuljánál sem érzem azt, hogy oda már nem jutott a kreativitásból.

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 beltere

Az U-Tour egy ékes példája annak, hogy a lényeg a felszín alatt lakozik. A hatalmas ajtókat kitárva egy német prémiumot idéző belső formavilág és minőségi érzet rúg arcon egy acélbetétes bakanccsal, de olyan Zohan módra, egyszerre a jobb és bal lábbal is… Azt mondanom sem kell, hogy minden mű, a faberakástól a márvány mintázatú elemeken keresztül a bőrhatású műanyagig. Azonban, ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor egyáltalán nem zavart a sokféle hatású anyag keresztezése és a színek sem. Egységes és ízléses megoldásokat láttam. Ami pedig nagyon pozitívan hatott, hogy sok európai felsőbb kategóriás modelltől eltérően nem nyikorgott vagy zörgött a műszerfal. Minden masszívnak hatott. A panoráma üvegtető még több teret és fényt ad az utastérnek, nem mintha kevés lenne a térből…

A széles középkonzol elegendő helyet kínál a tároláshoz, és a 2 nagy, 10.25 hüvelykes infotainment kijelző lehetővé teszi a vezető számára, hogy könnyen elérje az összes fontos információt. Ha egy negatívumot kéne találni a belső térben akkor az infotainment rendszer lassúságát említeném meg. A kijelzőre egy applikáción keresztül van lehetőségünk telefont tükrözni, a CarPlay és az AndroidAutó nem játszik. Erre számítottam, mivel ezeknek a szabványai és engedélyeztetése horror pénzbe kerül. Itt is tudtak spórolni, többek között ezért is egyessel kezdődik a vételára. Ugyanakkor megszokást igényel, de élhető és stabil ez az alternatív megoldás.

Még egy pár mondatot írnék a kényelemről is. A sofőr ülésében masszázsfunkció, fűtés és szellőztetés is található. A utóbbi két funkció a középső üléssor elektromosan állítható egyéni foteliben is megtalálható. Ezek egyébként nem csak előre hátra, hanem jobbra és balra is mozgathatók. A padlóba süllyeszthető harmadik üléssorral nagy variálhatósággal rendelkezik.

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 erőforrása

Az U-Tour méretes orrában a Mitsubishi-hez köthető 1.5 literes soros négyhengeres turbós erőforrás található. Ez egy sima mezei belsőégésű egység mindenféle urizálás nélkül. Nincs mild hybrid… Maximális teljesítménye 174 lóerő, maximális nyomatéka pedig 260 Nm. A gyors, 7 fokozatú duplakuplungos automata sebességváltó gondoskodik a kényelemről az úton. A gyártó által ígért 7 liter alatti fogyasztást nem sikerült reprodukálni, de szerintem a 9 liter alatti fogyasztás is jónak számít a tömegéhez képest.

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 vezetési élménye

A több mint egy hetes tesztidőszak alatt több mint 800 km-t tettem meg vele és a végére 8.7 literes átlagfogyasztás jött ki 100 km-re vetítve. Ez egy ekkora kasztnihoz képest egyáltalán nem rossz, sőt én többre számítottam. Pedig az az igazság, hogy nem finomkodtam, többször sportban használtam és sokat közlekedtem vele városban és autópályán is. A futóműre nem lehet panasz, az úthibákat szinte alig érezte meg a kicsi testem, szépen hanggá alakította a nagyobb egyenletlenségeket is. A vezetéstámogató rendszerek is jól működtek, a teljesség igénye nélkül megtalálható az autóban keresztirányú forgalom figyelő, 360-as kamerarendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, parkoló radarok. Ezek mind jól jöttek parkolásnál, mert ugyan a gyártó azt írja, hogy könnyen elfér bármilyen garázsban, hát azért nálunk elég szűkös a teremgarázs és okozott némi bosszúságot, de megoldottam. A kamerarendszer képe sötétben is jó minőségű képet ad.

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5 árfekvése

13,8 millió forint! Ennyibe kerül kicsiny hazánkban ez a kihalófélben lévő családi egyterű. Jelenleg egyetlen motorral és felszereltégi szinttel érhető el a modell. A különböző fényezéseknek pedig nincs felára. Az, hogy ez az összeg sok vagy kevés, azt mindenki döntse el saját maga. Ha az ár-érték arányt és praktikumot vesszük figyelembe szerintem érdemes elgondolkodni egy ilyen autón.

A Dongfeng Forthing U-Tour 1.5-ről röviden

Összességében az U-Tour egy kényelmes családi egyterű, aminek jelenleg nem nagyon akad konkurenciája a kategóriában. Külső jegyei egészen kellemesek az európai ember szemeinek. A lényeg viszont belül van… Az utastere tágas, kényelmes és modern, mintha egy nappaliban ülnék. Felszereltség tekintetében sem fapados, számos ötletes és praktikus megoldás megtalálható benne. Összességében nekem csupa pozitív élmény maradt meg az autóról.

A tesztlehetőségért köszönet a Dongfeng Motor magyarországi importőrének.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb