fbpx

Debütált a Kia Rio GT Line

Az új Kia Rio GT Line hivatalos bemutatójára a Genfi Autószalonon került sor. A Sportage, a Picanto és a Sorento GT Line után, a Kia a Rióval folytatja a GT Line sort.

A Rio a Kia legnépszerűbb globális modellje, az új GT Line pedig tovább színesíti a kisautó választékát. A rugalmas turbómotorral, a könnyed kezelhetőséggel és a sportos megjelenéssel a Kia olyan sikeres GT modellekből merített inspirációt, mint az eredeti cee’d GT és a nagyteljesítményű Optima GT. A Rio GT Line hajtására a Kia az 1.0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses benzines) erőforrást választotta, amely rendkívüli rugalmas viselkedésű, és kedvező saját tömegével hozzájárul az autó könnyű kezelhetőségéhez.

Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője a bemutató kapcsán elmondta: “A Rio a Kia elsőszámú sikermodellje világszerte, az új sorozat 2017-es bemutatása óta több mint 54 000 darab talált belőle gazdára csak Európában. Az új GT-Line kivitel megjelenésével még vonzóbbá vált mindaz, amit a Rio kínál, miközben ez a sportos változat ugyanúgy mindent tud, amit hétköznapibb testvérei, s így ugyanolyan biztonságos és praktikus autó a mindennapokban, mint azok.”

Formaterv: új GT stíluselemek

Az autó elején krómozott és fényes fekete az évek során márkavédjeggyé vált “tigrisorr” hűtőmaszk, különlegesek a 17 colos GT-Line alufelnik és jellegzetes “jégkocka” formájúak az első – LED-es – ködfények (csakúgy, mint a cee’d GT-n és a pro_cee’d GT-n). A kipufogó végződése dupla, a nappali menetfények diódásak, az ablakkeretek díszlécei pedig krómozottak. Az összképet fényes fekete tetőspoiler és küszöbszélesítések teszik teljessé.

A Rio GT Line sportos hangulatú karosszériája hatféle színben választható: Aurora fekete, Platinum szürke, Signal vörös, Clear fehér, Silky ezüst és élénk Most sárga. A dinamikus külsőhöz igazodó látványos utastérben fekete (szürke varrású) szintetikus bőr és szövetkárpit kombinációja borítja az üléseket, a kormány karimája alul lapított, versenyautósan sportos. Az ajtókon fémes elem keretezi a gombokat, és ilyen a váltókar környezete is, a műszerfal dekorációs elemei pedig szénszál-hatásúak.

Hajtáslánc: takarékos, tiszta üzemű, és rugalmas T-GDi motorok

A könnyű és kifejezetten pörgős 1.0 literes T-GDi benzines az új Rio GT Line-ban 120 LE-t (6000/percnél) és 172 Nm-t szolgáltat (már 1500-tól egészen 4000/percig). A könnyű erőforrással hatásosan csökkent az első futóműre nehezedő tömeg, amitől javultak az autó ívmeneti jellemzői, kanyartulajdonságai, így végső soron még élvezetesebbé vált a Rio GT Line vezetése. A sportosság nem kerül sokba, a GT Line vegyes átlagfogyasztása (NEDC ciklus szerint) mindössze 4,7 L/100 km, széndioxid-emissziója pedig csak 107 g/km. A sebességváltó alapáron hatfokozatú kézi. 2018 harmadik negyedévétől a Rio GT Line a Kia 1,2 literes, valamint 1,4 literes szívócső befecskendezéses szívó MPI benzinmotorjaival is elérhető lesz, továbbá a hétfokozatú duplakuplungos robotváltó is megjelenik a kínálatban.

Technológia, biztonság, sokoldalúság

A Rio GT Line mindennel felszerelhető, amivel a többi Rio is, ugyanakkor számos egyedi felszerelés kifejezetten csak ehhez a változathoz jár, ráadásul alapáron: ilyen a könnyűfém taposófelületű pedálsor és a kettős projektoros, kanyarkövető fényszórópár.

Az extralistán a navigációs rendszer – 7,0 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyővel, teljes okostelefon integrációval (Apple CarPlay vagy Android Auto alapon) – a tolatókamera, vagy éppen a kormányfűtés ugyanúgy megtalálható, mint például az első ülések fűtése.

A Rio biztonsági karosszériáját jelentős részben extra nagy szakítószilárdságú, számítottan deformálódó mikroötvözött acélelemek alkotják, valamennyi modellváltozatban az alapfelszerelés része a hat légzsák (két első légzsák, két első oldallégzsák és oldalsó függönylégzsákok). A választható ADAS technológiákkal felszerelve a Rio ötcsillagos minősítéssel végzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az ADAS részeként a Rióhoz gyalogosfelismerős, radaros, az autót állóra fékezni is képes automatikus városi vészfékrendszer jár. A vészfékrendszerhez sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is tartozik, az autót a sávba önműködően visszakormányozni is képes sávtartó 2018 harmadik negyedévétől lesz elérhető.

A Rio GT Line felszerelhető vezetői fáradtságfigyelő rendszerrel: a sofőr viselkedését, mozdulatait folyamatosan monitorozó elektronika fáradtságot, figyelmetlenséget észlelve először hanggal, majd fényjelzéssel is figyelmeztet, hogy ideje pihenni. A Rio utastere az egyik legtágasabb a B-szegmensben. Osztott üléstámlákkal variálhatóan bővíthető csomagterének padlószintje változtatható, a csomagtartó alapmérete 325 liter (VDA).

Kia Rio GT Line: az értékesítés 2018 első negyedévében kezdődik

Mint minden Kia modellre, a Rióra is érvényes a Kia minőségi ígérete, a 7 év vagy 150 000 km-es garancia. Az új Kia Rio GT Line első példányai 2018 első negyedévében érkeznek az európai márkakereskedésekbe.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb