fbpx

Dacia Duster – olcsó SUV-nak híg a leve?

A Dacia márka a kilencvenes években még szitokszó volt, és sokan még most is azt hiszik, hogy az 1310-esek idejében vagyunk, pedig már rég más a helyzet. A Dustert húztuk elő, mint példát, hiszen a korrekt árért egész baráti városi terepest kaphatunk.

duster1

Azt már most leszögezhetjük, nem presztízsautóról fog szólni a mai cikkünk, ragozhatnánk persze, hogy 2.7 millióért kapunk egy jól felszerelt, tizenéves X5-öt, ami még hosszú évekig kiszolgál (persze, ha nem megy benne tönkre valami komolyabb dolog). De fogadjuk el azt is, ha valaki szeretne új autót, viszont nincs eleresztve túlságosan. Sok lehetősége nincs a leendő vásárlónak, jelenleg a Duster a legolcsóbb a piacon. Közelebbről megnézve a típust, könnyen rájöhetünk, hogy ezt inkább aszfaltra találták ki és nem a Hargita lankáit fogjuk vele felszántani. Viszont ahhoz képest, hogy 3 millió forint alatt hozzá lehet jutni egy alapmodellhez, egész pofás járgányt raktak össze Mioveniben. A 2010-ben piacra dobott szabadidőautó már túlesett egy faceliften, a 2013-as kiadás elegánsabb és modernebb arcot kapott. Összességében külsőleg nem egy divatbajnok, ám nem is kell szégyenkeznie a formája miatt. Igaz nem tudjuk, hogy fognak kinézni 10 év múlva ezek a járgányok, de most még tartják magukat, és mivel a Renault igen alaposan ráncba szedte a Daciát, ezért vélhetően – normál használat mellett – még bírják jó pár évig.

Hogy mégis akkor mindek köszönhető ez a kedvező ár? Senkit nem sértünk meg azzal, ha azt mondjuk, a konstrukció elavult. A Dacia a 10-15 évvel ezelőtti – bejáratott Renault – színvonalat magabiztosan hozza, ám a nagyobb márkák fényévekre vannak. Nincs ezzel egyébként semmi baj, főleg ha az árcédulát nézzük, hiszen egy alap Duster mindössze 2.860.000 forintba kerül, persze mielőtt bárki is belelkesedne, megsúgjuk, hogy ennyi pénzért cserébe nagyon szegényes felszereltséget kapunk, az elektromos ablakok például kósza ábrándok maradnak. Az Access-szint esetében két erőforrás közül választhatunk, mindkettő 1.6-os, előbbi 105, utóbbi 115 lovas, a jégfehér és a tengerész kék fantázianevű színek közül választhatunk. Pótkerék nem jár, viszont az alapfelszereltség része az ABS, a vészfékrásegítő, valamint elől még légzsákokat is kapunk. Szervokormány és menetstabilizátor is van, illetve Start & Stop rendszerrel is ellátták, viszont az ötgangos váltó kevéske, és meg kell említeni, hogy az alap Dustert nem száguldozásra találták ki. Ennyi pénzért navigációról, klímáról még csak ne is álmodozzunk. Van azonban egy elég masszív csomagtér, egészen pontosan 475 liter, ez még jelentősen bővíthető. Hívogató lehet a százezer kilométer vagy három év garancia is, ám az erre vonatkozó kisbetűs részt azért érdemes alaposan elolvasni.

dacia_duster_dash

A vélemények változók, van, aki azt vallja, hogy ennyiért nem szabad eget rengető minőségről álmodozni, és igaza is van. Néhányan a karosszéria tartósságára panaszkodnak, megint mások az apró, de annál bosszantóbb hibákra, valószínűleg nekik is igazuk van. De aki elfogadja a kopogós műanyagokat, lenyeli a beszólásokat és nem a márkajelzés jelenti számára a mércét, annak érdemes tenni egy próbát, hiszen a Duster egy ésszerű fenntartási költségekkel rendelkező, olcsó SUV és nem is akar többnek látszani, mint ami.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb