fbpx

Citroën Grand C4 Picasso – Robotzsaru bárkája

Egy alternatív univerzumban járunk, Robotzsaru ebben a világban nem Boddickert és bandáját üldözi a cyberpunk-banditák uralta Detroitban, hanem irodai munkát végez egy kisvárosi őrsön. Kertes házban lakik, imádja a tágas tereket, családját biztonságban és kényelemben szeretné tudni, nyugalmas sofőr hírében áll.

Naná, hogy egy frissített Grand C4 Picasso áll a garázsában, felvértezve mindenféle különleges extrával. Példának okáért annyira szereti az anyósát, hogy vásárláskor beikszelte a masszázsülést, és a motoros lábtartót a jobb egybe. Megnézném azért, hogy Paul Verhoeven hogyan hegesztene ebből az alapsztoriból egy nyomasztó akciótrilógiát.

Grand C4 Picasso

Ismertek már, egy-egy futurisztikus járgány láttán akaratlanul is elszabadul a fantáziám, és igazából addig jó, míg ez így van, mert hát unalmas egyenautók esetén egy idő után már nem sok mondanivalóm lenne. A Citroënnél viszont szerencsére tudják, hogyan kell felkavarni az állóvizet, legalábbis ami a dizájnt illeti – elég csak megemlíteni a C4 Cactus-t, az új C3-at, vagy az idén, Kínában debütáló, jövőre Európába érkező C5 Aircrosst.

Grand C4 Picasso

Előbbiekhez képest a Grand C4 Picasso csupán egy óvatosabb ráncfelvarrást kapott modellciklusának felénél. Így hát túl drasztikus változásokat felesleges is kereni, azonban még így is kijelenthető, hogy jó érzékkel frissítettek a franciák, hiszen ott és úgy nyúltak hozzá a modellhez, ahol és ahogyan az elvárható volt. Ennek köszönhetően ügyesen illeszkedik a márka jelenlegi formanyelvébe a mintegy 4,6 méteres egyterű.

A szóban forgó módosítások leginkább az első lökhárítót érintették, itt egyébként egész jól össze tudjátok hasonlítani a fronton fellelhető különbségeket. Az autó faránál feltűnő az új króm díszléc, és ugyan a hátsó lámpák “mágnes” alakja megmaradt, a külső modernebb és mutatósabb belső világítótesteket takar.

Grand C4 Picasso

Belül az elődmodellhez képest nem sok újdonsággal lehet találkozni, legalábbis ami az utastér kialakítását illeti. Az anyaghasználat remek, a bőr és szövet kárpit mellett az ajtóbehúzó dekorok is jól mutatnak (Hype Grey), és teljesen egyértelmű, hogy minden a kényelemnek lett alárendelve. Az első ülések komfortja hibátlan, ugyan a „ropi” kartámaszok maradtak a régiek, de ettől eltekintve a már említett masszázsfunkció, és a lábtartó miatt úgy érezheti a vezető melletti utas, mintha egy guruló nappaliban lenne. A második soron három teljes értékű, külön-külön állítható ülés található, a támlákból pedig világítással ellátott, úgynevezett repülőgép-asztalkák hajthatók ki.

Az elektromos ajtóval ellátott síkpadlós csomagtér alapból 630 literes, de egészen 1.7 köbméteresig bővíthető, a harmadik, rejtett üléssor használatával 170 literesre csökken a mérete. Amit külön kiemelnék a beltér egészét tekintve, az a térérzet, mely a panoráma-szélvédővel –és tetővel kiegészülve nem csupán látványos, hanem szerethető tulajdonsága is a modellnek. Igaz utóbbinál a forgókapcsolóval, három állásban rögzíthető fedőlap elég vékonykára sikerült, valószínűleg ezt fogják először leszaggatni a lurkók, hacsak a gyerekfigyelő tükröt fürkészve elejét nem vesszük a dolognak.

A középkonzolon két képernyő terpeszkedik, felül a 12 colos látja el a műszerfal szerepét, informatív és szép képet ad, a sebességet számmal és sávokkal is jelöli a rendszer, a figyelmeztető jelzések mellett pedig a részletes fogyasztási adatokat, és alkalomadtán a navi jelzéseit is nyomon követhetjük, hátramenetbe kapcsolva a tolatókamera képe szintén itt jelenik meg. Utóbbit talán jobb lett volna meghagyni az alsó, 7 colos kijelzőnek, itt a média és a légkondicionáló egységei mellett a beállítások menüpontjai is helyet kaptak.

Az érintőgombok hajlamosak a rakoncátlankodásra, a fordítások azonban okoztak néhány mókás pillanatot, a GPS-nél a hangbeállításokat az „ének” menüpont alatt találtam meg, de az „almalmazások”-nál is nagyot néztem, a „rádióadó elveszett” felirat már csak hab volt a tortán. Érdemes viszont megemlíteni a Safety & Drive Assist csomagot, (az opciós listán 370.000 forintos ár van feltüntetve mellette), melybe beletartozik a sebességtábla felismerő rendszer, az aktív sávtartó asszisztens, a csökkenő figyelmet érzékelő rendszer, továbbá az aktív fényszóróvezérlés, a STOP-funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozó berendezés, és az Active City Brake városi vészfékező rendszer.

Grand C4 Picasso belső

Kényelemből szerencsére nem csupán az utasoknak jár, a vezetési komfort is igen magas szinten van, ezt köszönhetjük többek között a tipikusan „franciás” futóműnek is, mely a rosszabb utakon is inkább átring a kátyúkon, mintsem elpattogna. Ugyan korábban már volt lehetőségem megismerkedni a 120 lóerős, 1.6-os BlueHDI erőforrással és annak tudásával, de az most is meglepett, hogy mennyire kulturáltan teszi a dolgát. A dinamikája is a helyén van, az üresen – többek között a számos műanyag idomnak is köszönhetően mindössze – 1360 kilogrammos testet 11.3 másodperc alatt gyorsítja százra, a hivatalos végsebesség 189 km/óra.

Grand C4 Picasso belső

Az alulról teljesen burkolt motortérből, valamint a külvilágból is csupán elhanyagolható zajmennyiség szűrődik be, pályatempónál is csendben suhanhatunk, remek szigetelés jellemzi a modellt. A hatsebességes automata váltó előválasztó karja igazán üdítő részlet, a kormány fölött kapott helyet, kezelése egyszerű, igaz számomra (vélhetően a tavaly nyári 2600 kilométeres túra miatt) leginkább a Trabant váltója ugrott be, eleinte zsigerből egyszer-kétszer el is kaptam az ablaktörlő bajuszkapcsolóját. Magán a váltón viszont időnként döntésképtelenséget éreztem, hajlamos későn elváltani, ilyen esetekben a váltófülekkel besegíthetünk, nem csupán M-módban használhatjuk őket. A fogyasztáskülönbség a hatos manuálissal összehasonlítva nem számottevő, az átlag 5.8 literre jött ki.

Grand C4 Picasso motor

Egészében nézve modern, jól frissített, összeszedett képet mutat a Grand C4 Picasso, Shine-szinten pedig számos komfortnövelő extra jár, igaz ebben az esetben a listaár 10.8 millió forint, amely a kedvezményeket igénybe véve 9.2-ig mérsékelhető. Még így is borsos, de ne feledjük, ez egy tesztmodell, melyet igyekeztek a legtöbb földi jóval ellátni, Live felszereltséggel, alapmotorral viszont már akár 5.6 millió környékén is belefuthatunk egy-egy akciós darabba.

Teszt | fotók: Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb