A Fantomas sztárkocsija ismét tündököl – Citroen DS 21 Super 5
Mai retro bemutatónkból egy Hollandiából származó Citroën DS 21 Super 5 autót ismerhettek meg. Gazdája darabokban, meglehetősen rossz kondícióban vásárolta a kocsit, ami a felújítást követően egy komor múltidéző vasból elegáns retro járgánnyá alakult át.
A jármű tulajdonosa még gyerekként, a hatvanas években forgatott híres francia-olasz filmben, a Fantomasban látott Citroën DS modellt. Rögtön beleszeretett, és leghőbb álma volt, hogy ő is gazdagodjon ezzel a kivételesen elegáns autóval.
Ezt a modellt darabokban, szedett-vedett állapotban vásárolta, és első ránézésre látszott, hogy gyökeres ráncfelvarrásra van szükség. Az alap jó volt, de tulajdonosa elemeire szétbontotta a kocsit, hogy az utolsó milliméterig rendbetegye.
Szerencsére a motor jó kondíciójának köszönhetően nem igényelt különösebb átalakítást. A kipufogórendszer viszont megtette, amit megkövetelt a haza, így teljesen ki kellett cserélni. Az alvázon kisebb hegesztésre volt szüksége, és a felfogatást is helyre kellett pofozni.
A hidraulika gömbök elfáradtak az évek során, és mivel kulcsszerepet játszanak a szintszabályozásban, sajnos menniük kellett, és újak kerültek a helyükre. A tetőt egészen az üvegszálig vissza kellett csiszolni, hogy készen álljon a fényezésre, amin az autó minden egyes alkatrésze átesett.
Tudtad? A Citrën DS modelleket először 1955-ben mutatták be a publikumnak, a Párizsi Autószalonban. A típusnak különböző változata jelent meg az ötvenes években, ennek egyike a 21-es, mely magában hordozta a DS-ek egyedi stílusát, a kifinomult anyagait, technológiáját, a kényelmet és a dinamizmust. |
Az alumínium motorháztető vadiúj, amit egy német szakoldalról rendelt a DS gazdája. Ráadásul, még az inox anyagból készült lökhárító konzol is újra lett polírozva, így az autó orra szebben fénylik, mint új korában.
A DS 21-es jelenlegi tündöklő kinézetéhez nagyban hozzájárultak az olyan apró beavatkozások is, mint az új index, az új tükrök, az elosztók cseréje és a lámpák újrafoncsoroztatása. A kényelmi és esztétikai szempontokat szem előtt tartva pedig nem maradhatott el a belső újrakárpitozás, valamint a szőnyeg csinosítása és a mennyezeti bevonat felújítása sem.
Az autó tűzpróbája az Old Timer vizsga volt, ahol az egyik bizottsági tag jól ismerte a márkát, mivel Citroën járművekkel foglalkozott. A felújított négykerekű paripán azonban semmi kifogásolni valót nem talált, a vizsga sikeres volt, így szakmailag is visszaigazolást nyert, hogy profi munkát végzett a DS tulajdonosa.
Fotók: Kajári Zoltán
Cikk: Imrényi Dániel