Celicával az élet – hülye kérdésekre hülye válaszok
Az nem volt meg, hogy ezt az autót élemedett kora ellenére viszonylag sokan meg fogják bámulni és az érdeklődőbb emberek mindenféle kérdésekkel fordulnak majd felém. Kaptam néhány olyat, amitől röhögni támadt kedvem, más esetekben a fejemet fogtam és csapkodtam a homlokomat.
Nyilván az esetek többségében nem ezeket válaszoltam, nem szerettem volna én senkit sem megbántani, általában mosolyogtam, bólogattam, hümmögtem, ha már nagyon nem bírtam, akkor csak szimplán valami másra fogva lilára röhögtem magam. Érdekes, amikor a Mazdám megvettem, egy ilyen kérdést sem kaptam.
Kérdés: És mennyit mentél vele? Kiló hatvan megvolt, kétszáz esetleg?
Válasz: Igen, persze, a holdkráteres Kevi úton háromszázzal repesztettem, hátha rommá megy a felfüggesztés, elém repül egy fácán, besasszézik az út közepére egy bringás, esetleg lemeszelnek a rendőrök és elveszik a jogosítványomat.
Kérdés: Ez a nájtrájder? Úgy néz ki, mint a nájtrájder!
Válasz: Majdnem, csupán annyi a különbség, hogy a Celica nem 5700 köbcentis és 15 litert sem fogyaszt. Továbbá KITT-el ellentétben a Toyotának nem molekuláris kötésű héj alkotja a karosszériáját és nyolcsebességes mikroprocesszor-vezérlésű automata váltója, valamint SPM-módja sincs.
Kérdés: Vaaan pénz, Öcsi. Hol dolgozol, tankolni ki fogja?
Válasz: Az autó 350.000 forintba került, kb. mint egy combosabb laptop, vagy egy menőbb telefon. Fogyasztása – bármilyen meglepő – országúton 7 liter körül van. És amúgy is én kérek elnézést, hogy nem vettem hitelre egy hárommilliós kocsit.
Kérdés: Jönne a haverom is, meg a két öccse, beférnek hátra?
Válasz: Természetesen, amennyiben a haverod öccsei kiscicák, vagy maximum 5 évesek. Azonban ha háromméteres díjbirkózók, abban az esetben sajnos nem tudok segíteni.
Kérdés: Ezzel az autóval aztán lehet csajozni, mi?
Válasz: Igen, ha valaki egy 25 éves japán autóra izgul. A románc viszont valószínűleg csak addig tart, míg le nem ordítom a hölgyet amiatt, hogy becsapta az ajtót. Ha itt valami csoda folytán még nem szakadna meg a kapcsolatunk, akkor egy „bocs, de puccos étterem helyett most a szerelőhöz megyünk, mert valami zörög”-féle kijelentésnél már tutira otthagyna.
Kérdés: Ebben miért nincs klíma/elektromos ablak/ülésfűtés?
Válasz: 1990-ben még nem volt minden autóban klíma (ma sincs), sem egyéb olyan extrák, melyeknek a többsége 25 év után már funkcióját vesztette és csak egy gomb emlékeztet egykori működésére. Elektromos visszapillantók ugyan vannak, de hogy minek?
Kérdés: Raksz rá duplakipufogót, leülteted, palócmintás-üléshuzatot nem akarsz?
Válasz: A rosszul megválasztott (sufni)tuningok rettentően el tudják rontani az autót, a kamu morcosítás, a matricák, és a mindenféle műanyag etyerepetyerék, 800000 wattos hangfalak meg nem az én világom. Én pont annak örülök, hogy még a váltógomb is eredeti, valamint az emelőszett is megvan hozzá. A csomagtartóban lévő (előző tulaj által örökölt) mélynyomót is kivágom a búsba, ha sikerül két normális hátsó hangfalat szereznem.
A sort persze még folytathatnám, de itt a mai bejegyzés vége, legközelebb az első problémákról és megoldásaikról írok majd.