fbpx

Bemutatták a Jaguar F-PACE SVR-t

A Jaguar F-PACE modellt, a 2017-es Világ Év Autója és Világ Év Dizájnja díjak nyertesét alávetették az SVR kezelésnek, így megszületett minden idők leggyorsabb és legerősebb F-PACE szabadidőjárműve, amely továbbfejlesztett futóművel és aerodinamikai jellemzőkkel biztosítja a lehető legélvezetesebb vezethetőséget minden körülmények között.

A Special Vehicle Operations (SVO) részleg 44 százalékos teljesítménynövelő kezelésnek vetette alá a modellt, az F-PACE SVR kompresszoros 5.0 V8 benzinmotorja 550 lóerőt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le. Ezzel a teljesítménnyel állóhelyzetből 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 283 km/óra.

A módosított aerodinamikai elemek között megtalálhatók a nagyobb első légbevezető nyílások, a légcserenyílások a kerékdobon, amelyek a kerékíven belüli nyomást hivatottak csökkenteni, emellett mérséklik a felhajtóerőt, extra hűtési teljesítményt biztosítanak, valamint hozzájárulnak a modell nagysebességű stabilitásához. Ezen túlmenően egyedi kerékív-toldatok és küszöbborítások ruházzák fel hamisítatlan, aszfaltra lapuló erővel az SVR modellt.

Szintén egyedi kivitelű az SVR motorházfedél, amelynek szellőzőnyílásai segítenek elvezetni a forró levegőt a motortérből, valamint látványosan emlékeztetnek az SVR menetdinamikai képességeire. Hátul különleges légterelő és új lökhárító határozza meg a modell megjelenését, utóbbiban kapott helyet az aktív kipufogórendszer négy végcsöve. Szintén a lökhárítóban alakították ki azokat az oldalsó aerodinamikai elemeket, amelyek a jármű farától távol vezetik el a légáramlatokat, ezzel javítva a karosszéria légellenállását. A módosított felfüggesztés elöl 30, hátul 10 százalékkal feszesebb, progresszív tekercselésű rugókat kapott, a speciális kanyarstabilizátor 5 százalékkal csökkenti a karosszéria oldaldőlését.

Az új, kistömegű 21 (opcióként 22) colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák hátul 25 mm-rel szélesebbek, mint elöl, ami ugyancsak hozzájárul az SVR tökéletesített vezethetőségéhez. A 22 colos keréktárcsák elöl 2,4, hátul 1,7 kilogrammal könnyebbek; egyedi kialakításuk révén több hűtőlevegő jut a 395 mm-es első és 396 mm-es hátsó féktárcsákra. Az első és hátsó féktárcsák egyaránt két részből állnak; az így elért tömegcsökkentés is hozzájárul az SVR dinamikus vezethetőségéhez.

Az F-PACE SVR a Jaguar aktív kipufogórendszerét is megkapta. A variálható szeleppel szerelt rendszer karizmatikus hangzása mellett szabadabb légáramlást is biztosít, így fontos szerepet játszik az SVR modell fokozott menetdinamikai képességeiben. Az SVR kipufogó rendszere 6,6 kilogrammal könnyebb az F-PACE alapkivitelű kipufogójánál.

Az SVR modell az első F-PACE, amely megkapta a Jaguar elektronikus aktív hátsó differenciálművét (EAD), kiegészítve a modell eleve teljes körű, fejlett technológiai arzenálját. Az állandó összkerékhajtási rendszer intelligens hajtáslánc-dinamikai (IDD) vezérlő technológiáját úgy optimalizálták, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázza az EAD képességeit, miközben az Adaptive Dynamics felfüggesztés, az elektromos szervokormány (EPAS) és a dinamikus üzemmód-szabályozás rendszerek egytől egyig egyedi vezérlő szoftvert kaptak az SVR fedélzetén. A dinamikus üzemmód aktiválásával gyorsabbá válnak a sebességváltások, harapósabbá a gázreakció, míg a közvetlenebb kormányzás minden körülmények között magával ragadó vezetési élményt szavatol.

Az F-PACE SVR utasterében vékony szerkezetű első sportüléseket találunk, amelyek fokozott oldaltartásuk mellett egyedi, rombusz alakú steppelésükkel és a dombornyomott SVR logóval hívják fel magukra a figyelmet. Szintén egyediek a hátsó ülések, igazodva az első erősen mélyített kiviteléhez, a szabadidőjármű sportos hangulatát a sportos sebességváltó kar teszi teljessé. Végezetül említést érdemel az SVR kormánykerék, amelyen határozott tapintású alumínium váltófülek találhatók.

Akármilyen dinamikus is, az SVR megőrizte a PACE modellcsalád minden tagjára jellemző, eredendő praktikumot és sokoldalúságot. A csomagtartó alaphelyzetében 650 literes, ugyanannyi, mint az alapkivitelű F-PACE modelleké. A Jaguar szabadidőjárműve fedélzetén az utasok a legmodernebb kapcsolódási és szórakoztató technológiák előnyeit élvezhetik. A 4G fedélzeti WiFi hálózatra akár 8 készülék csatlakozhat egyszerre; az autó alaptartozéka a 10 colos érintőképernyővel szerelt, fejlett Touch Pro infotainment rendszer, valamint a 12,3 colos HD digitális műszeregység.

A Jaguar Land Rover megalapozott terepalkalmasságára építve az F-PACE SVR fejlett technológiák sokaságával gondoskodik a felszíntől függetlenül kiemelkedő vezethetőségről. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszerrel szerelt összkerékhajtás, az All Surface Progress Control rendszer, valamint az Adaptive Surface Response funkció révén a szabadidőjármű minden helyzetben, minden körülmények között helyt áll.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb