Bemutatkozott az új Ford Explorer
A Ford tegnap mutatta be a vadonatúj, 2020-as Explorert, az alapoktól újratervezve minden idők legkelendőbb amerikai SUV-modelljét, amely most minden eddiginél szélesebb választékkal, nagyobb teljesítménnyel, bőségesebb helykínálattal érkezik.
A Ford új, hátsókerékhajtású padlólemezére épített Explorer elődjénél sokoldalúbb, komfortosabb, sportosabb és tágasabb – és ezt mindhárom üléssor utasai egyformán élvezhetik. A vadonatúj Explorert január 9-én állította reflektorfénybe a vállalat a detroiti Ford Field stadionban megrendezett eseményen.
Az autó terepképességét nagymértékben javítja az intelligens összkerékhajtás és a Terepválasztó Rendszer, amely hét különféle üzemmódot kínál. A motorpalettán megjelenik a 3,0 literes, turbótöltésű EcoBoost V6 erőforrás is, amelynek teljesítménye várhatóan 365 lóerő, forgatónyomatéka pedig 515 Nm (93-as oktánszámú benzinnel). Ezzel a motorral az új modell az eddigi legerősebb Explorernek számít. A modellkínálatban az alapváltozat mellett az XLT, Limited, Limited Hybrid, ST és Platinum kivitelek szerepelnek.
Miközben az autó csupán 400 dollárral drágább elődjénél, a vadonatúj Explorer alapfelszereltsége több mint egy tucat új tételt tartalmaz, például motoros mozgatású csomagtérajtót, 8 colos digitális érintőképernyőt SYNC 3 rendszerrel, illetve akár 10 eszköz kiszolgálására is alkalmas FordPass Connect WiFi-szolgáltatást.
A Ford arra törekszik, hogy egyre több vezetéssegítő technológiát honosítson meg a piacon, s a vállalat ennek jegyében vezeti be az Aktív Parkolóasszisztens 2.0 rendszert is. A kategóriában egyedülálló – és az Explorer Platinum változathoz szériában kínált – berendezés segítségével az autó egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre, miközben a rendszer önállóan kormányoz, vált sebességfokozatot, illetve kezeli a gáz- és fékpedált. A Platinum változatban ugyancsak alapfelszereltségnek számító Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó kis sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról.
A hátsókerékhajtás a megfelelően felszerelt modellek vontatási képességét is fokozza, méghozzá a motorváltozattól függetlenül. A 3,0 literes EcoBoost motorral hajtott járművek vontató kapacitása elérheti a 2540 kilogrammot, ami 12 százalékkal több, mint a most kifutó, 3,5 literes EcoBoost motoros Explorer azonos adata. Az 2,3 literes EcoBoost erőforrással és Class III Trailer Vontatási Csomaggal felszerelt új modellek vontató kapacitása 2400 kilogramm is lehet, szemben az ugyanígy felszerelt jelenlegi Explorer 1360 kilogrammos teljesítményével.
A formatervezők és a mérnökök olyan új megoldásokat dolgoztak ki, amelyek javítják a jármű komfortját és SUV-funkcionalitását. Az Explorer stílusos, enyhén lejtő tetővonala tágas fejteret rejt, és a második üléssor eddiginél is kényelmesebbre tervezett üléseinek előrecsúsztatásával könnyebb lett a beszállás a harmadik sorba.
A vadonatúj Explorer a Chicago Összeszerelő Üzemben készül. Az autó idén nyáron jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben.