fbpx

Befutott a harmadik generációs Toyota Auris is

A belsőt még rejtegetik, az viszont már biztos, hogy dízel változat nem készül

A 2018-as Genfi Autószalonon ünnepelte világpremierjét a harmadik generációs Toyota Auris. Az európai szinten már most 45%-ban öntöltő hibrid elektromos változatban értékesített modell az eddiginél is dinamikusabb formatervvel, valamint a Toyota kettős hibrid-stratégiáját útjára indító, vadonatúj, kétliteres full hibrid hajtáslánccal lép színre. Az új hibrid hajtáslánc, és a tény, hogy a Toyota a C-HR-hez hasonlóan új Aurishoz már bemutatásától kezdve nem kínál majd dízel hajtást, alapjaiban rajzolhatja át a dízelektől tömegével elforduló flották piacát is.

A Toyota mindig is büszke volt arra, hogy hallgat ügyfeleire, és reagál a tőlük kapott visszajelzésre. A hibrid technológia vezető szereplőjeként eltöltött húsz év, illetve közel 12 millió eladott hibrid gépkocsi (ebből több mint 1,5 millió Európában) után a vállalat úgy döntött, hogy új irányban fejleszti tovább hibrid autóit, és még vonzóbbá teszi azokat az ügyfelek új csoportja számára.

A Toyota mostantól kétféle hibrid hajtáslánccal bocsátja az ügyfelek rendelkezésére legfontosabb modelljeit: az egyik a hibrid technológia hagyományos értékeit – a csekély üzemanyag-fogyasztást és komfortos, pihentető utazást – támogatja, míg a másik ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel egészíti ki, ami megadhatja az utolsó lökést ahhoz, hogy a súlyosan környezetszennyező dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók maradéka is a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható, környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtást válassza.

A 2010-es, első generációs Auris volt a Toyota európai kínálatának első olyan nagy példányszámban gyártott, kulcsfontosságú modellje, amely a hibrid elektromos hajtástechnológia előnyeit élvezhette, most pedig elsőként kínálja fel a lehetőséget, hogy a vevők kétféle hibrid elektromos hajtáslánc közül válasszanak.

A jelenlegi Auris hajtáslánc-választéka öt hagyományos belső égésű motorból és egy hibrid egységből áll. A márka hibrid technológia felé fordulásának folytatásaként azonban az új Auris mindössze egyetlen belső égésű motorral (az 1,2 literes benzines turbómotorral), valamint kétféle – egy 112 lóerős, 1,8 literes, illetve egy 180 lóerős, 2,0 literes – hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható.

Az 1,8 literes rendszer maximálisan kielégíti mindazokat az elvárásokat, amelyeket ma az ügyfelek a Toyota full hibrid hajtásláncaival szemben támasztanak: csendes működés, ösztönös kezelhetőség, robbanékony teljesítménykifejtés és tisztán elektromos üzemmód, kedvező üzemben tartási költségekkel, külső feltöltést nem igénylő akkumulátorral, kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztással és alacsony CO₂-kibocsátással, valamint akár 50 százalékos tisztán elektromos működtetéssel a mindennapi használatban. A fenti előnyök megőrzése mellett a 2,0 literes rendszer maximálisan kiaknázza a frissen bevezetett Toyota új globális platformjából (TNGA) adódó, fokozott rugózási komfortot, stabilitást, vezethetőséget és vezetési élményt. A típus ‘energikusabb vezethetőséget’ biztosít, és nagyobb motorteljesítménnyel, valamint kormányra szerelt váltófülekkel nyújt dinamikusabb, magával ragadóbb vezetési élményt.

TOYOTA ÚJ GLOBÁLIS platform (TNGA)

A Toyota új globális platformja (TNGA) adja minden új generációs Toyota hajtáslánc és Toyota modell alapját. A TNGA platform forradalmasítja a Toyota járművek tervezését, fejlesztését és gyártását, alkalmazása kulcsfontosságú eleme a vállalat azon küldetésének, hogy mind jobb autókat építsen, beleértve a stílusosabb megjelenést, az élvezetesebb vezethetőséget és a még magasabb szintű biztonságot. A TNGA új, pontosan körülírt szabályokat fektet le, amelyek meghatározzák az egyes ultramodern komponensek elhelyezkedését, és ezáltal leegyszerűsítik a járművek szerkezetét. A TNGA javarészt az autó azon komponenseit érinti, amelyek kívülről nem láthatók, így a formatervezők karakteres, egyedi megjelenéssel, az aszfaltra lapuló kiállással és kívánatosabb arányokkal ruházhatták fel az új Aurist. Az új Auris TNGA platformja élvezetesebb vezetési élményt ígér, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak, a multilink hátsó felfüggesztésnek, valamint a kulcsfontosságú pontokon nagy szakítószilárdságú acélidomokkal megerősített, merevebb karosszéria-szerkezetnek. Mindez jobb vezethetőséget és stabilitást eredményez, változatlanul kiemelkedő rugózási és utazási kényelem mellett. A TNGA platformra épülő összes modell a létező legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonságot kínálja. Az új Aurist úgy alakították ki, hogy maradéktalanul megfeleljen a független nemzetközi töréstesztek szigorú követelményeinek, valamint a Toyota Safety Sense rendszer kifinomult funkcióit és alkotóelemeit felhasználva fokozott biztonságot kínáljon.

FORMATERVEZÉS

„Az új Auris tervezésekor mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy a piac legmerészebb, legdinamikusabb ferdehátú modelljét alkossuk meg, anélkül, hogy ez a belső tér praktikumának rovására menne.” – avat be Simon Humphries, a Toyota globális formatervezésért felelős ügyvezető igazgatója.

„A TNGA platformból eredő, mély tömegközéppontot kiaknázó jármű oldalnézetből könnyű, dinamikus arcát mutatja, ugyanakkor amint hátrafelé haladunk, úgy válik egyre masszívabbá, széles és mély kiállásúvá a szerkezet, ami nagyon fontos szempont az európai piacon.”

Az elődjénél hosszabb, alacsonyabb Auris érezhetően dinamikusabb megjelenést mutat, jóval látványosabb orrkialakítással. Az autó teljes hosszúsága 40 mm-rel nőtt; ezt teljes egészében a megnövelt tengelytáv teszi ki. Az új ferdehátú modell magassága mintegy 25 mm-rel csökkent, ugyanakkor a szélvédő töve 47 mm-rel alacsonyabban húzódik, mint a jelenlegi modellen. Ez kecsesebb sziluettet és tetszetősebb, mélyebben húzódó motorházfedelet eredményez, ami ráadásul biztonságosabb is, hiszen a vezető akadálytalanul tekinthet előre. Az új orrkialakítás a Toyota ‘Under Priority’ katamarán és ‘Keen Look’ formai filozófiáinak evolúcióját testesíti meg. A laposabb, előrefelé nyíló motorházfedél ívelt első éle alatt húzódó, keskeny felső hűtőmaszk közepén helyezkedik el a Toyota logó, két szélén pedig a vadonatúj, teljes LED fényszórótestek láthatók a beépített nappali menetfénnyel. A nagyméretű, trapéz alakú alsó hűtőrács kerete erőteljesen, határozott töréssel halad a motorházfedél belépő éle, valamint a felső hűtőrács felé. Ennek a megoldásnak köszönhetően mintegy 20 mm-rel csökkent a jármű első túlnyúlása.

A hűtőmaszk keretének az oldala karakteres katamarán-formát rajzol ki a modell első sarkainál, kihangsúlyozva a modell 30 mm-rel megnövelt szélességét, valamint széles, sportos kiállását. A hűtőrács alatt kettéoszló keret határozottan rajzolja körül az alsó légterelő peremét, amelynek éle felfelé emelkedve kitölti a légterelő és a LED ködfényszórókat magába foglaló katamarántörzs-idom közötti teret. A maszk rácsozata szintén új kialakítást kapott: részleteiben jobban kidolgozott, kifinomultabb, mint a hagyományos méhsejt-szerkezetű rácsháló.

Az autó farkialakítása is megújult: az erőteljesebben lekerekített forma kihangsúlyozza az orr és a far közötti optikai kapcsolatot. A hátsó szélvédő mintegy 14 fokkal megnövelt dőlésszöge és a hátsó kerékív fölött kirajzolódó, izmos csípő kompaktabb megjelenést kölcsönöznek az autónak, noha a hátsó túlnyúlás valójában 20 mm-rel megnőtt. Minden felszereltségi szinten alapfelszerelés a hátsó tetőlégterelő. A teljes LED hátsó lámpatestek fényvezető elemei még inkább kihangsúlyozzák az új Auris széles, mélyen ülő kiállását, a hátsó lökhárító rajzolata pedig az orr ‘Under Priority’ katamarán formai megoldását idézi; itt egy keskeny alsó perem kapott kettős krómbetétet. Az új Auris dinamikus formatervét tovább erősíti az opcióként kérhető kétszínű kivitel, amelynél a fényezett karosszériához fekete tető és tetőoszlopok társulnak.

A cikk megjelenését a Linartech Autó Kft. támogatta!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb