fbpx

Bécsi Autószalon – 1. rész

Ausztria 8,5 milliós népességét tekintve nem tartozik a nagy piacok körébe, viszont a lakosság vásárlóereje révén mégis kivívta magának, hogyminden 2. évben megrendezzék a Bécsi Autószalont. A sógorok ugyanis minden évben kb. 300 000 új járművet vásárolnak, szemben például a mi szerény 50-60 ezres volumenünkkel.

1

A vásárközpont C és D pavilonjában, 30 000 m2-en,közel 40 márka több, mint 400 modelljét csodálhatta meg a nagyérdemű január 16. és 19. között. Már első pillantásra feltűnt, hogy például Frankfurttal ellentétben ez az autószalon nem a showról és fényűzésről szól, hanem itt autót értékesítenek: a hostess lányok profi értékesítőkhöz továbbították az érdeklődőket és szinte minden autóhoz árcédula tartozott.

2

A BMW az autóértékesítésen túl egy kis erőfitogtatást is megengedhetett magának és a szériamodellek közül is a presztízsmodellekkel érkezett. Kiállították a nemrég bevezetett 2-es sorozat legerősebb verzióját is, a 326 LE-s M235i-t.

3

Természetesen nem maradhatnak el az elektromos járművek sem. Az i3-at testközelből kipróbálhatta minden látogató, az i8 kordon mögül volt csak megcsodálható. Az elektromos mobilitás kitüntetett témája volt az eseménynek, ahogy azt több gyártónál is tapasztaltuk.

4

A Mini külön standot kapott, amit a sznobszagú BMW térrésszel ellentétben fiatalos dinamizmus jellemzett. A kiállított autókat főleg a fiatalok fürkészték. A Mini tulajdonosok pedig mindenféle kiegészítőt vehettek autóikra.

5

Az Opel erre az eseményre időzítette az összkerékhajtású County Tourer bemutatóját, mégis a legnagyobb hangsúlyt az Ampera kapta, amely mögé a falra Ampera tulajdonosok (pozitív) visszajelzéseit festették fel. A sarokban egy kis Ampera makett és egy töltőállomás is meghúzódott. A makett fölött olvasható F. Werner Ampera-tulajdonos megjegyzése, aki 2012 óta 35 000 km-t tett járművébe:” csak minden 3. hónapban kell tankolnom”. Ilyen futásteljesítmény mellett ez igen kecsegtetően hangzik.

6

A „mi autónk” sem maradt ki a sorból. A Suzuki Frankfurt után Bécsben is szép standot állított össze, melynek egyik érdekessége a kiállított Swift-kupás versenyautók voltak.

7

Emellett az itthon és a szomszédban is népszerű SX4 kapott kitüntetett szerepet a Suzukik közül. Az osztrák piacon több, mint 1700 eladott darabbal a modell fej-fej mellett halad a régóta népszerű Swifttel.

8

Japán vonalon maradva nézzük a Toyotát. Szinte minden hibrid modelljük helyt kapott a kiállításon és nagy propagandát kapott az eddig eladott hibridjeik által megspórolt tüzelőanyag-fogyasztás elméleti számítása. A legtöbb érdeklődő azonban egyből a Le Mans –i 24 órás versenyeken szereplő TS030 LMP1 kategóriás autóra vetette tekintetét.

9

A Honda is kapott az alkalmon, hogy ismét részt vesz egy versenysorozatban, így a WTCC Civicet a gyári mellé helyzeték. Első ránézésre csak a szélesítés, a más tükrök, a hátsó szárny és a lecsupaszított belső tűnik fel, de valójában a két autónak nem sok közös alkatrésze van.

1011

A Mercedesnél egész nap hömpölygött a tömeg. Alig lehetett megmozdulni a szorosan elrendezett autók között, mindenki ki akarta próbálni az AMG-ket. A jólét még sógoréknál sem érte el azt a szintet, hogy mindenki megengedhessen magának egy ilyen autót. A gyerekeknek és az AMG felirattól gyermeteggé váló, lelkes felnőttek is kiélvezték, hogy 1 percig egy ilyen autó volánja mögött ülhetnek. Akadt olyan is aki csak pózolásra használta az ezüst AMG cabriot.

12

A háttérben feltűnő Forma 1-es autó is sok érdeklődőt vonzott, de a Mercedes elsősorban a 4Motion hajtás reklámozására helyezte a hangsúlyt. A sportautók és terepjárók között elfért egy-egy kombi is, gondolván a családosokra. Igaz, a CLS AMG csak jóindulattal nevezhető családi kombinak. A szemtelenül lecsapott csomagtér miatt inkább nevezném kombi-coupe-nak, vagy coupe-kombinak.

13

Nem szabad megfeledkezni a franciákról sem. A Reanult kis kétszemélyes, elektromos városi cirkálójából (bármilyen hihetetlen) már többet is értékesítettek a nyugati nagyvárosokban. A vásáron csak a gyerekek mertek beleülni, ők viszont nagyon élvezték a rájuk szabott kisautót.

14

A PSA modellkínálatához képest kis standdal vett részt az eseményen. A Peugeot-ok egyszerű fehér színe nem adott esélyt a kiemelkedésre a tömegből. A Citroen hivalkodó színkavalkádját jól mutatja az alább látható DS 3 Cabrio.

15

Ha már a cikk elején szóba került az elektromos mobilitás, vétek lenne kihagyni a Tesla-t a felsorolásból, hiszen amellett, hogy a technológia éllovasának számítanak, eladásaik folyamatosan nőnek. Standjukon ugyan csak két autót állítottak ki, itt észleltem a legnagyobb látogatósűrűséget. Az emberek érdeklődőek a technika iránt, bár lehet sokan csak az óriási érintőképernyő nyomogatásáért álltak sorba.

16

A következő részben folytatjuk a kiállító gyártók sorát, például bemutatjuk a VW-csoport standját, amely önmagában majdnem akkora területet foglalt el, mint a többi gyártóé összesen.

 

Őri Péter

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb