fbpx

Angliai menetpróba – Volkswagen Sharan

Fennállásunk során második alkalommal teszteltünk jobbkormányos autót, ezúttal egészen a “ködös” Albionig mentünk érte, ahol egyébként ritka gyönyörű őszi napsütésben sikerült megejtenünk a fotózást. Alanyunk egy vérbeli családi autó volt, annak minden előnyével és sajátosságával.

IMG_2561

Kifejezetten kellemes időben, egy London – Brighton utat követően kezdtük el megfogalmazni a gondolatainkat a Sharanról, amely – talán nem meglepő módon – egy bérjárgány volt, mindössze 11.000 mérfölddel, ergo szinte még alig volt használva, akár egy hivatalos tesztjármű is lehetett volna.

Mivel nagy autóra volt szükség, ezért ez volt az egyik legideálisabb választás, amire kitalálták, azt tudta, hozta a kötelezőt, bár egy furcsaság azért akadt. Az automata visszagurulás-gátló sajnos nem tette tökéletesen a dolgát, ez persze lehet egyedi gond is, nyilván ez egy feláras extra, de biztonsági szempontból nagy jelentősége van, és igen zavaró tud lenni, ha nem megfelelő a működése.

IMG_2558

De nézzük inkább a Sharan előnyeit, van azért belőle bőven. A külsővel sokat nem foglalkoznánk, illetve a belső dizájnról sem lehet órákig áradozni, ugyanis ez egy kissé konzervatív, nem túlbonyolított, ámde külsőleg-belsőleg letisztult konstrukció, amely persze óriási beltérrel rendelkezik. Kényelemből nincs hány, ráadásképp a harmadik üléssor sem csak dísznek van, azonban használatakor csupán 300 literes csomagterünk marad, ez öt személlyel 809 liter, de a második üléssort síkba döntve akár közel 2.5 köbméteres „rakteret” kaphatunk, tudunk bele bőven pakolni, ez nem vitás. Elől szinte táncolni lehet, hátul pedig a tolóajtó teszi komfortosabbá a ki-beszállást.

IMG_2560

Motorikusan is jól teljesített a Volkswagen, az 1968 köbcentis dízel erőforrás 140 lóerős, ahhoz képest, hogy egy 1.7 tonnás autóról beszélünk, meglehetősen dinamikusnak mondható, ráadásul a szélzaj is minimális volt, ez mindenképpen dicséretes dolog. A DSG váltó hibátlan, a kormányzása precíz, méreteihez képest jó a Sharan stabilitása, a futóműre sem lehetett panasz. A városi fogyasztás 9-10 liter körül volt, vegyesen viszont 9 alá is befért. A Comfortline felszereltség erre a célra megfelelt, esőszenzor, hűthető kesztyűtartó/kartámasz járt, navigáció nem, de ettől a szinttől nem volt szabad csodákat várni.

IMG_2564

Összességében rendben volt a Sharan, igaz meg is kell fizetni, ha valaki szeretne magáénak tudni egyet, de családi autóként helytállt.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb