fbpx

A Volkswagen bemutatta a T-Crosst

A T-Cross típussal a Volkswagen egy újabb SUV modellt mutatott be: rövidebb, mint a T-Roc, így még alkalmasabb a városi használatra, és jóval kompaktabb, mint a Tiguan. Ralf Brandstätter, a márka operatív igazgatója így fogalmazott az amszterdami világpremieren: “Ma valójában háromszorosan mutatjuk be a T-Cross típust – néhány órával ezelőtt lelepleztük Sanghajban és néhány óra múlva pedig bemutatjuk São Pauloban. Ez is azt mutatja, hogy a Volkswagen márka számára mennyire fontos a T-Cross, mint globális termék.”

Az új T-Cross egy menő társ minden alkalomra
A T-Cross típus a moduláris keresztmotoros platformra épül (MQB), ami lehetővé teszi, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres teljes hossz melletti 2,56 méteres figyelemreméltóan nagy tengelytáv s az 5 felnőtt számára is kényelmes utastér. A csomagtér sokoldalúan variálható, a hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter között változtatható. A részben, vagy teljesen lehajtható hátsó üléstámláknak köszönhetően pillanatok alatt egy akár 1281 literes, lapos felületű raktér is létrehozható.

Az új T-Cross típus négy turbófeltöltős motorral választható: három benzinüzemű és egy dízel. A két 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 70 kW/95 LE, illetve 85 kW/115 LE teljesítmény leadására képes. A csúcsmotor az 1.5 TSI négyhengeres, 110 kW/150 LE-s erőforrás. A kínálat negyedik tagja az 1.6 TDI négyhengeres dízelmotor, 70 kW/95 LE teljesítménnyel. Mind a négy erőforrás megfelel a legújabb Euro 6d-TEMP emissziós előírásoknak.

A T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A jármű kiváló ütközésvédelme mellett a példás utasvédelmi rendszer tovább növeli a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet. Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel (Rear Traffic Alert).

A jármű kívánságra éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető. A T-Cross, a külvilággal való kapcsolattartás és connectivity jelenleg elérhető legmagasabb szintjét biztosítja. Még a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők és akár 4 USB csatlakozó segíti a digitális kényelmet.

A gyártás – Spanyolország, Dél-Amerika és Kína
Mint a kisebb testvértípus, a Polo, az új T-Cross is a spanyolországi Volkswagen üzemben készül, Navarrában. A Volkswagen itt nagyjából egymilliárd eurónyi beruházást tervez 2019-ben, hogy biztosítsa a kompakt SUV-modellek különösen erős piaci növekedését, ugyanakkor hozzávetőlegesen 10 százalékkal több munkahelyet is teremt. Független elemző intézetek a kisméretű autók piacán, az ún. CUV (Crossover Utility Vehicle – crossover szabadidőautó) kategória – ahová a T-Cross is tartozik – közel megduplázódását várják világszerte a 2017 és 2027 közötti periódusra. Dél-Amerikában és Kínában – két további növekvő piacon – a T-Cross ezekre a piacokra igazított változatai készülnek majd.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb