A digitális névjegykártyáé a jövő?! – Interjú Baranyai Dáviddal a CardInMove alapítójával
Az okos vagy digitális névjegykártya egy roppant divatos terméknek számít mostanában, éppen emiatt több cég is kínál ilyeneket. A CardInMove azonban mégis különleges. A Cápák Között című műsort is megjárt Baranyai Dáviddal, a cég alapítójával beszélgettem…
Az alábbi cikk apropóját szolgáltatta, hogy az utóbbi időben egyre több olyan rendezvényen veszek részt, ahol fontos, hogy maradandó első benyomást tegyek. Gondolok itt egy új autó bemutatóra vagy egy sajtótájékoztatóra. A hagyományos papír alapú névjegykártyáim pedig rendre az autóban felejtem, ez pedig okozott már kellemetlen pillanatokat. Amellett, hogy ez nem elegáns még ciki is. Erre kerestem alternatív megoldást, ekkor ajánlotta Nemes Péter barátom a CardInMove termékét.
Egy pár mondatban bemutatkoznál az olvasóknak kérlek? “Természetesen. 20 éve foglalkozom értékesítéssel. Az elmúlt 10 évben a csak jutalék alapú értékesítési módszertanomat fejlesztettem és különböző szervezetekben oktattam, Biztosítóknál, MLM cégeknél, és a KKV szektorban értékesítőknek. Az volt a célom, hogy olyan módszertant fejlesszek ki, ami terméktől, szolgáltatástól függetlenül működik bárkinek és ne manipuláción, hanem az ügyfél és a szakma kölcsönös tisztelete mellett növekedést hozzon ugyan annyi vagy egyre kevesebb munkával.” |
Mi motiválta a CardInMove létrejöttét?
“Minden üzletkötésnek a legelső lépése a bemutatkozás, ahol van 3-6 másodpercnyi első benyomás, ami csak egyszer van minden kapcsolatban. De ez a pár pillanat annyira fontos, hogy meghatározza a következő kapcsolatteremtés lehetőségét, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy üzletet tudjunk csinálni. Ezért egy szuper elegáns és különleges eszközt akartunk fejleszteni, ami ennél az első benyomásnál egyszerűsíti az adatcserét és azt prezentálja, hogy „innovatív és fejlődő szemléletű vagyok”, ez pedig nagyon vonzó másoknak.”
Milyen célokkal vágtál neki a projektnek?
“Nem álltunk meg az Okos névjegy kialakításánál, hanem a projekt mögé további IT fejlesztéseket kezdtünk el létrehozni. Olyan alap funkciókat fejlesztettünk le, amelyek az értékesítés hatékonyságát növelik, de az admin terheit csökkentik egy kapcsolattartónak. Ebbe beletartoznak olyan alap CRM funkciók, amelyek egy nagyvállalatnak nagyon fontosak tervezés és bérezés szempontjából. Ezeket a fejlesztés lezárásánál API kapcsolattal a saját rendszerébe integrálhatja. Illetve olyan Mesterséges Intelligencia által támogatott funkciókat is elkezdtünk beépíteni, mint a szocial média üzenetek egy felületen való használata és az üzenetek automatikus fordítása, úgy mint ahogy a Google teszi, vagy bemutatkozásnál automata üzenetküldések és automatizmusok az elegáns és egyszerű kommunikációhoz. A jövőben pedig a telefon beszélgetéseket tervezzük megtámogatni AI asszisztenssel aki a beszélgetések alapján rangsorolja és rögzíti a teendőimet így megszabadulhatok az unalmas adminisztrációtól.”
Honnan jött a név ötlete?
“Nagyon sokat gondolkoztunk rajta….egyszavas, összetett szavas neveken, de abban biztos voltam, hogy szeretném ha tartalmazná azt az energiát, szemléletet és lendületet ami azok az emberek csinálnak akik üzletkötéssel, kapcsolatépítéssel, bevétel teremtéssel foglalkoznak. Így a „Card” részével benne van a termék és az „In Move” részével pedig az úton levés, aktivitás és lendület. Hát így született meg a CardInMove…:)”
Miben különbözik a CardInMove a többi digitális névjegykártyától?
“Sok látható és sok nem látható apróságban. Ami látható és akár a weboldalon is megtekinthető Magyarországon mi vagyunk egyedül azok, akiknél a látogatók 5 alapanyagból választhatnak maguknak Okosnévjegykártyát (Plasztik, Bambusz, Fém, Carbon, Üveg) és jön a 6. alapanyagunk is. Illetve Carbonból, Üvegből és a következő alapanyagól a világon egyedül mi készítünk kártyákat. Nem csoda hiszen ezeknek az anyagoknak nagyon bonyolult a gyártási folyamata. Viszont aki ezeket vásárolja biztos lehet benne, hogy különleges lesz a bemutatkozása.
Magyarországon nekünk van egyedül saját fejlesztésű Mobilapplikációnk és Webalkalmazásunk ahol a kártyatulajdonosok szerkeszthetik a saját kártyaadataikat valós időben úgy hogy a bemutatkozásnál a másik félnek semmilyen app-ot sem kell letöltenie.
Mi használunk egyedül AI technológiát a saját rendszerünkben. Például az app-on keresztül fizikai névjegykártyákat is be tudunk olvastatni, amiket aztán elmenthetnek a telefonok névjegyzékébe a felhasználók.
Ami pedig nem látható az az a filozófia és szemlélet, amellyel fejlesztjük az Okos névjegykártyáink hátterét, és olyan funkciókat, extrákat adunk a rendszerünkhöz ami a bevételszerzés egyszerűsítését teremti meg.”
Mennyire tudjátok egyedivé tenni, személyre szabni a digitális névjegykártyát?
“A kártya design-nál is fontos, hogy eleganciát és letisztultságot tükrözzön. Sok névjegykártya designt teszteltünk és kérdeztük meg a partnereket hogy:
…„mit vett észre a kártyán először?”
…”az amit látott mit jelent neki?”
…”miért fordította meg vagy miért nem?”
…”mit nézett meg másodiknak?… stb. stb.
Ezeket az információkat felhasználva olyan design-okat készítünk, amivel egy pillantás alapján is értelmezni tudja a másik fél, hogy kihez tartozik a kártya és bele passzol a cég arculatába is.
Amikor Nemes Péter projektmenedzser megkeresett a Hideg Ádámhoz tartozó projekt gondolatával akkor is ez volt a vezérfonalunk. Olyan dizájnt szerettünk volna megalkotni, hogy ha valaki meglátja a kártyát akkor az egy szempillantás alatt kifejezi Ádám tevékenységét és nem kérdés, hogy mivel foglalkozik.”
Gondoltad az elején, hogy ennyire kinövi magát a vállalkozásod?
“Biztos voltam benne. Talán túlzott magabiztosságnak tűnik, de az elmúlt 20 év alatt nagyon sok sikerben és lehetetlennek tűnő helyzetnek a megfordításában volt részem, ahol sikerült megfordítanom a tárgyalást pedig szinte biztos volt, hogy nem lehet. Azonban ugyan így rengeteget hibáztam. Rontottam el tárgyalás, ajánlatot, telefonbeszélgetést. Ezekből annyira széleskörűvé vált a tapasztalatom az értékesítésben, hogy nagyon jól meg tudtam ítélni ennek a terméknek a sikerességét. Illetve nagyon jól ismerem azt a személyiséget, ami a kapcsolatteremtéshez és az üzletkötéshez szükséges, nemcsak érzés szinten, hanem tudományos tesztek és kutatások alapján is. Ezért tudtam, hogy nem az a kérdés, hogy tudunk-e értéket teremteni az ügyfeleinknek, hanem hogy kik lesznek az ügyfeleink?!”
Mesélnél kérlek a rövid, illetve hosszútávú céljaidról?
“Nagy családban nőttem fel, volt testvérem és sok unokatestvérem is és ezt mindig nagyon szerettem. Így a rövid távú céljaim között szerepel a családalapítás. A hosszú távú céljaim a CardInMove-al, hogy olyan támogatást nyújtsunk az ügyfeleinknek, amiért azt érzik, hogy velünk kétszer több bevételt tudnak csinálni, mint nélkülünk ráadásul könnyebben.”
Mivel foglalkozol a szabadidődben?
Követsz valamilyen autó/motorsport szériát? Mennyire köt le az autózás világa?
“Nagyon szeretek sportolni, olvasni, a spiritualitás világát. Ezek a dolgokra sosem sajnálom az időt. Az autós sportokból nagyon szeretem a sebességet és ha valaki a kis apróságokat jobban csinálja, mint a többiek mert a 2-300 km/h tempónál ez nagyon sokat számít. Ezért is örültem amikor Hideg Ádám pályafutásával kapcsolatba kerültem, mert az autósportban kevés magyart látni. A honfitásunknak szurkolni vagy támogatni Őt az mindig közel állt a szívemhez, de ezzel szerintem az olvasók is így vannak. Ezért innen is még csak annyit tennék hozzá: „Hajrá Ádám!””
Készítette: Háfra Zsolt
Fotók: Baranyai Dávid