fbpx

Mazda2 – kicsi szamuráj

Idén rendesen beújított a Mazda, a japán óriás legkisebb modelljét is jelentősen átszabta. A 2003 óta piacon lévő típus tipikus városi, de minőségi és viszonylag jó tudással rendelkező kisautó, melyből létezik egy jóval nagyobb, négyajtós kivitel is, ám azt sajnos Európába már nem hozták el.

mazda2

A Mazda2 igen kedvelt modellé nőtte ki magát, ez már a kétezres évek vége felé is egyértelmű volt, ugyanis 2008-ban megnyerte az Év Autója díjat. Az új generáció egyébként nagyban épített a korábbi szériára, ez főleg a külsőségeket figyelve feltűnő, igaz hátul korántsem olyan nagy a változás, mint ahogyan azt várnánk, elől azért már jelentősebb, a harmadik sorozat megkapta a jelenleg futó Mazda-arcot, ezáltal az eddig jámbor orr erőteljesebb vonásokat kapott. A 4.06 méteres jármű A-oszlopai nagyjából 8 centivel kerültek hátrébb, a változtatás az autó elejét komolyabbá, a hátulját viszont apróbbá teszi, persze valamit valamiért, egy idő után elfogadhatóvá válik az összkép.

Számos kivitel közül választhatunk, legyen szó akár a motorikus, akár a felszereltségbeli variációkról. A G75 nevet viselő, értelemszerűen 75 lóerőt jelölő benzines erőforrás kizárólag manuális váltóval érhető el, 0-100-as sprintjéhez 12.1 másodpercre van szükség, végsebessége 171 km/óra, vegyes fogyasztása pedig 4.7 liter. Az erősebb, 90 lóerős, szintén benzinmotor már meggyőzőbb, valamivel fürgébb, 9.4 másodperc alatt gyorsul százig, végsebessége 183 km/óra, a fogyasztásbeli különbség azonban csak decikben mérhető, viszont ez a kiadás már kérhető automataváltóval is. A G115 a legerősebb benzines, ez árban és kényelmi szint szempontjából is a második legmagasabb kategória, csak manuális sebességváltóval kapható, 200 km/óráig képes gyorsulni, százas sprintje 8.7 másodperc, ám fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatója is hagy némi kívánnivalót maga után. A palettán dízelt is találunk, az étvágya neki a legkisebb, sebességben ugyan nem a legerősebb, CO2-kibocsátása azonban verhetetlen, nem úgy, mint az ára, a Mazda2-nek a CD105 Revolution Top a legjobban felszerelt és legdrágább változata, 70 ezer forint híján hatmillióba kerül, ami azért finoman szólva sem kevés. Általánosságban elmondható, hogy a Mazda2 korrekt módon össze lett rakva, vezethetőségét, futóművét kevés kritika éri, megbirkózik a hazai utakkal, fékereje szintén kielégítő, ezek a japánautó-tulajdonságok úgy látszik, szerencsére nem mennek ki a divatból.

mazda3

Térjünk ki a belsőre és a felszereltségre is. A Mazdákat korábban gyakran érte kritika a beltér miatt, hol túl puritánnak, hol gyenge felszereltségűnek titulálták a belépő modelleket, azonban itt egyik probléma sem fenyeget, a Mazda2 jól néz ki belülről is, ráadásul sok apró extrával igyekeztek megfogni a vásárlókat. A fedélzeti számítógép, a manuális klíma, a dinamikus menetstabilizátor, valamint a motorindító gomb az Emotion-szinten is az alapfelszereltség része. Ahogy lépkedünk felfelé, a Challenge-ben már bőrkormányt, és sebességszabályozó automatikát, a Hazuminál 7 colos kijelzőt, fűthető első üléseket, és tolatóradart, a Revolutionnál pedig LED-fényszórókat, sávelhagyás jelzőt és head up displayt is kapunk a pénzünkért. Bármelyik szintet is vizsgálgatjuk, a beltér mindenütt kellemes és újszerű, beleértve a műszerfalat és a középkonzolt, de még a kör alakú szellőzőrostélyok és a gombokban nem túl gazdag felületek is kellemes látvány nyújtanak, az apró kormány és a sportos ülések is dobnak a dizájnon.

mazda4

Vélhetően a konkurens Skoda Fabiát – eladások tekintetében – nem fogja megverni a Mazda2, már csak az ára miatt sem, hiszen előbbi 2.8 milliótól vásárolható meg, míg a japán járgány 3.779.000 forinttól kezdődik, és a már említett közel hatmilliós plafonig meg sem áll, viszont minőségben és küllemben is kiemelkedik az átlag kisautók közül, többet ad, mint ami várható lenne.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb