Passatarcú puttonyos – jön az új Caddy
Ha Caddy, akkor elsőként az áruszállítás, és a strapabírás ugorhat be, ám ezentúl nyugodtan hozzágondolhatjuk az egyterű és az elegáns kifejezéseket is, ugyanis az új széria minden téren sokat fejlődött.
Combo, Doblo, Inca, Caddy, egy időben teli voltak az utak – és a kereskedések is – ezekkel az egyszerű, de használható puttonyos autókkal, amik többek voltak egy Van-nál, ám kevesebbek a kisteherautóknál. Sokaknak pont ez a fajta szállítóeszköz kellett, ám a fent említettek közül talán cikkünk tárgya az, amely a legvonzóbb alternatíva lehet napjainkban is.
A Caddy története egészen a hetvenes évek végéig nyúlik vissza, ekkor még Rabbit Pickup néven futott, majd a sikereken felbuzdulva 1996-tól jött a már jól ismert forma, amely a Caddy nevet kapta, a típus egyúttal Seat Inca néven is futott, hiszen a spanyol gyár ugyanezen alapra építette puttonyosát. Az új VW kedvelt szállító lett, és egészen 2006-ig gyártásban maradt, amikor is megérkezett a harmadik széria, amely már nem a félbevágott Mk3-as Polora és egy hozzátoldott építményre hasonlított, hanem inkább egy egyterűként is használható járműre. Nem is volt kérdéses, hogy a 1,5 millió példányban elkelt hármas Caddyt új modell követi, mely idén nyáron fog az utakra kerülni, de már most sokat tudhatunk róla.
A negyedik generáció az új, egységes Volkswagen arcot kapta meg, és szó se róla, egész csinosra sikeredett. A hátulja is sokat formálódott, de összességében még mindig felismerhető a hasonlóság, ha az előd mellé állítják. Az egyterűként és haszonjárműként egyaránt használható Caddy belülről is teljesen új dizájnt kapott, a minőségi, letisztult beltér jól áll a modellnek, az extrákról nem is beszélve. A parkolóasszisztens, a távolságtartós tempomat, valamint a koccanások elkerüléséért felelős Front Assist rendszer a hasznos megoldások közé tartoznak. Az erőforrások mind az Euro 6-os szabványok szerint készültek, a kétliteres dízelek közül 75, 110, valamint 150 lóerősök közül lehet választani, az 1.2-es benzinesek 84 és 102 pacival elérhetőek, az 1400 köbcentis pedig 125 lovas, ez a kivitel TGI változatban is megvásárolható lesz.
Az új Caddynek egyébként lesz egy hosszított verziója is, erről azonban még sem képeket, sem fontosabb adatokat nem adott ki a gyártó, amit viszont tudunk, hogy a negyedik generáció júniustól már elérhető lesz Európában.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!