fbpx

Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX teszt – Újabb frissítésen esett át a magyarok egyik kedvence

Jelenlegi tesztalanyom a Vitara IV generációjának 2024-es faceliftje, amely orrában az 1.5 literes szívó benzin egység dolgozik, amitől sokat vártunk, de… Megjelenése óta töretlen sikernek örvend a Vitara, amely jelenlegi formájában 2014 óta van velünk és már a második ráncfelvarráson esett át.

A Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX külseje

A ráncfelvarrás alkalmával szinte alig mertek hozzányúlni a külsejéhez, mivel ez a 10 éves sziluett hatalmas népszerűségnek örvend. Néhány apró részlet viszont változott, kicsit faragtak az első lökhárítón én a díszrácson. Bekerültek a kínálatba új felnik és színek. Méreteiben sem történt változás. Maradt 4,19 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,6 méter magas, a tengelytávja pedig 2,5 méter. A saját tömege 1180 kilogramm

A Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX belseje

Az ajtókat kitárva, a beltér sem tartogat túl sok meglepetést. Az óracsoport továbbra is analóg, a két óra között egy színes kijelző található. A középkonzol felső részén található 9 colos érintőképernyő teljesen új. A rajta futó rendszer viszont változatlan. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay szinte már alap, viszont továbbra is csak egyetlen USB-A csatlakozó bújik meg a váltókar tövében. A klímapanel továbbra is zseniális a maga fizikai gombjaival és ésszerű vezérlésével.

Az ülésfűtés kapcsolója hosszú évek óta ugyanott van és ugyanolyan. Az ülések hosszú úton is kényelmesek és egész jó a tartásuk is. Az autó fizikai méreteihez képest a hátsó lábtér kissé szűkös. A csomagtartó 362 literes, a hátsó üléssor ledöntésével ez 1119 literre növelhető.

Az elvárásoknak megfelelően változtak a vezetéstámogató rendszerek. Sőt, a Suzuki Connect alkalmazás is debütált sok hasznos funkcióval. Távolról számos adat lekérhető, többek között az is, hogy éppen hol álltunk meg.

A Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX erőforrása és fogyasztása

A 2024-es, frissített Vitara kétféle belső égésű motorral kapható. Az 1.4 literes turbós benzines, amelyhez már néhány tesztautóban volt szerencsém és az 1.5 literes szívó benzin, amit már nagyon vártam. Természetesen mindkét opció hibrid rendszerrel érhető el.


A tesztpéldányban az utóbbi dolgozott, 140 voltos hibrid rásegítéssel és hatfokozatú automataváltóval kapható. Egészen pontosan ebben egy AGS váltómű található, ami egy robotizált váltó, ez fél úton van a manuális és az automata rendszer között. Ez az erőforrás csak ezzel a váltóval érhető el, viszont kérhető elsőkerék-hajtással és összkerekesben is. Nálam az utóbbi volt. A rendszer összteljesítménye 116 lóerő és 138 Nm maximális nyomaték. A teszthét alatti átlagfogyasztás 6.7 literre jött ki, ami ugyan nem kevés, de a technikai paramétereket ismerve nem is mondanám vészesnek.

A Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX vezetési élménye

A mindennapi használatban nekem túlságosan steril volt az autó, ennek hangot is adtam egyik ismerősömnek, aki annyit mondott rá, hogy elvisz ahova szeretnéd, mindezt viszonylag komfortosan. Mi kell még? Megértem ezt az álláspontot is. Ha közlekedés céljából vesz valaki autót és semmilyen ingerre nem vágyik, akkor tökéletes választás. Annak ellenére, hogy magas, nagyon jól fekszi az utat és kellemesen feszes a futómű is. A kormányzás is kellemes. Ami, viszont hatalmas csalódás volt az a robotizált váltó lomhasága. Nem gondoltam volna, hogy Suzukiról valaha is fogok negatívat fogalmazni, de ez is elérkezett. Az volt az érzésem, hogy a váltót a turbós erőforráshoz készítették és nem igazították a szívó egység karakterisztikájához. Kifejezetten kellemetlen volt vele közlekedni. Szerencsére a kormány mögé pakoltak váltófüleket, aminek köszönhetően manuálisan is lehetett váltani. Ezzel egy fokkal kellemesebben lehetett közlekedni, de a jótól távol volt ez is. Nagyon kíváncsi lennék egy manuális váltóval szerelt verzióra is. Remélem hamarosan olyat is lehet majd konfigurálni és lesz alkalmam kipróbálni.

A Suzuki Vitara 1.5 DUALJET Full Hybrid ALLGRIP AGS GLX árfekvése

A bázis modell indulóára, ami az 1.4-es motort, manuális váltót és GL felszereltségi szintet jelenti. 2025 januárjában fehér színben 9 090 000 Ft-ért lehet a tied, a fullos GLX is a 10 millió forintos határ alatt mozog. Az 1.5 l-es motorral és AGS-sel szerelt GL+ 11.5 millió forinttól indul. A tesztelt összkerekes GLX változat 13.1 milliós listaáron érhető el… Azt pedig, hogy ez mennyire jó ár-érték arány azt mindenki döntse el maga.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Magyarországnak!

Javasolt cikkek

Back to top button