Cenntro Logistar 100 menetpróba – A környezettudatos kompakt városi futárautó
Voltak fenntartásaim a Logistar 100-zal kapcsolatban, de végül bebizonyosodott, hogy számtalan szállítási feladatra elegendő egy városon belül…
A jelenlegi elektromos autókra igényelhető állami támogatást pedig nem csak személyautókra fordíthatják a cégek, hanem akár erre a kisáruszállítóra is. Egy sikeres pályázattal pedig, az a nettó – valamivel több mint – 2.5 millió forint, amennyit egy cégnek erre kell áldoznia nagyon is kedvező. Mindezért pedig egy korszerű, vadiúj elektromos autót kap.
A Cenntro Logistar 100 külseje
A tesztalanyhoz közeledve egyre több ismerős elemet vélek felfedezni. Nyomokban Ford és Suzuki elemeket is véltem felfedezni. Bár, ebből utóbbi igazolt is. A Cenntro ugyanis a kínai Chery Automobile autógyártó csoport teherautó részlege. Az anyacég megvásárolta a kínából kivonuló Suzuki teljes gyártósorát. Így lényegében Suzuki alkatrészekből rakják össze ezt is. A 3664 mm-es hosszával, 1610 mm-es szélességével, 1689 mm-es magasságával és 2485mm -es tengelytávjával a Cenntro Logistar 100 egy kompakt városi igásló.
A Cenntro Logistar 100 utastere
Az utastér ülésein, az anyaghasználaton és a gombok elhelyezkedéséből egyértelműen látszik, hogy ez egy igásló. Kellemes meglepetést okozott, hogy a műszerfal és az ajtók sem zörögtek egyáltalán. Elég masszívnak tűnik.
A hátulról és a bal oldalról is pakolható raktér 2 köbméter kapacitású. Ahogy az elvárható csúszásgátló felület és egyenes oldalfalak találhatók. Az 525 Kg-os terhelhetőség pedig a Raktér méreteihez (HxSzxM) 1370x1260x1170 mm képest korrekt.
A Cenntro Logistar 100 vezetés közben
Az irányváltó kart „D”-be helyezve, a gázpedálra lépre egy megmosolyogtató UFO hang kíséri lépteink nyomát. – Legalább hallják, hogy jövünk. – Komolyra fordítva a szót, semmi kivetni valót nem találtam benne. A futómű stabilnak hat üresen is, a kormánymű is rendben van. A gázreakció és a fék is a 995 kg-os saját tömegéhez képest korrekt. Egy limitert el tudtam volna viselni, amelyet 50 km/órára állítva lehet, hogy növelne a hatótávon. Az ülés kényelmes. A fűtés szinte már túl van méretezve, ugyanis hirtelen nagyon meleget képes fújni ebbe a kicsi utastérbe. Az infotainment rendszer működése akadásmentes és gyors. A telefontükrözés saját applikációval valósítható meg, de meglepően gördülékenyen tudtam csatlakozni egy kábel segítségével.
A Cenntro Logistar 100 árfekvése és erőforrása
A Logistar 100 listaára 6.2 millió forint + áfa a cikk írásának idejében, 2024 novemberében. Az elektromos autó pályázat elnyerése esetén 2.6 millió forint + áfáért megvásárolható. Ez véleményem szerint több, mint baráti! A pályázatról érdemes tudni, hogy sávos rendszerrel tagolja a különböző járműkategóriákat. Ez kistehergépjárműnek minősül, illetve a 16 kWh-ás akkumulátor kapacitás miatt is a 3.6 millió forintos támogatási sávba esik.
A 80 km/ órás végsebesség és a 120 km-es hatótáv még nem is szúrt szemet. Aminek láttán felszaladt a szemöldököm, az az, hogy kizárólag Type 2 (AC) csatlakozóval 230 V-ról tölthető a Logistar 100-as, amelynek kb. 5 órára van szüksége a teljes feltöltéshez. Tesztalanyom lítium-vas-foszfát akkumulátora ugyanis maximum 3.3 kW-ot tud felvenni töltés közben. Ezeknek az akkumulátoroknak a legnagyobb előnye a hosszú élettartam és a magas biztonsági szint. .
A Cenntro Logistar 100-ról röviden
Most a szokottnál is rövidebben fogom jellemezni tesztalanyomat, ugyanis egy nagyon találó mondat született meg a fejemben a próba során. Ez pedig így hangzik: „Célszerszám” . Helyén kell kezelni, ez a kulcs. Ez nem személyautó ez egy városi, kisvárosi környezetben tökéletes áruszállító. Olyan szakembernek, futárnak tökéletes, aki napi 80-90 km-nél nem megy többet és a telephelyre visszaérve éjjel fel tudja tölteni.
A tesztlehetőséget a Cenntro Europe biztosította.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt