A BMW Group a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória jelentős növekedésével zárta 2024 első felét
A tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója 34,1 százalékkal nőtt az első félévben. A BMW márka abszolút eladásai 2,3 százalékkal gyarapodtak. Az év első hat hónapjában a BMW Group világszerte összesen 1 213 359 darab új autót adott át ügyfeleinek Értékesítési növekedés Európában és Észak-Amerikában.
2024 első felében a BMW márka világszerte összesen 179 557 darab tisztán elektromos meghajtású autót értékesített, amellyel 34,1 százalékkal szárnyalta túl a tavalyi év első hat hónapjának megegyező mutatóját. A bajor prémiumgyártó január és június között globálisan összesen 1 096 486 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,3 százalékos abszolút gyarapodást jelent. A márka ezzel felülmúlta tradicionális versenytársait és jelentős mértékben növelni tudta piaci részesedését Európában. 2024 első felében a BMW Group világszerte összesen 1 213 359 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített.
„Az év első hat hónapjában a tisztán elektromos meghajtású modellek szegmensében és a prémium felsőkategóriában kétszámjegyű növekedést regisztráltunk” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Vonzó termékpalettánknak köszönhetően a BMW márka eladásait a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is növelni tudtuk az év első felében. Ehhez a BMW Group munkatársainak elkötelezettsége és globális kiskereskedelmi hálózatunk stabilitása is nagymértékben hozzájárult” – tette hozzá.
A tisztán elektromos meghajtású autók mellett az ügyfelek körében a BMW márka prémium felsőkategóriában kínált modelljei is kimagasló népszerűségnek örvendenek. Az év első felében a BMW 7-es sorozat eladási mutatója 22 százalékkal haladta meg az előző esztendő megegyező időszakában regisztrált értéket. Mindeközben a BMW X1 és a BMW 3-as sorozat értékesítése is jelentős mértékben növekedett. A BMW M GmbH, amely ugyancsak jól teljesített, júniusban az első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt BMW M5 limuzin* világpremierjével gurult reflektorfénybe. 99 517 darab új autója átadásával a BMW M divízió 2024 első hat hónapjában 5,1 százalékos értékesítési fejlődést könyvelhetett el. Ez idő alatt a MINI márka, amely folyamatosan mutatja be új modellcsaládja négykerekű tagjait, világszerte 114 054 darab új autót adott el – köztük az új MINI Cooper modellel, amelyet nagyon jó visszajelzésekkel illetnek az ügyfelek. A brit prémiumgyártó további növekedéséhez az év második felében az új MINI Cooper* és az új MINI Countryman* globális piaci bevezetése, valamint az új MINI Aceman* debütálása is hozzájárul majd. A Rolls-Royce márka első féléves fénypontja a legkelendőbb modellnek számító Rolls-Royce Cullinan Series II* világpremierje volt. A brit luxusautógyártó január és június között összesen 2 819 darab autót értékesített. A BMW Motorrad ez idő alatt világszerte 113 072 darab robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek.
A BMW Group magabiztosan tekint 2024 második felére, amelyet az új BMW 5-ös sorozat teljes elérhetősége – az új BMW 5-ös Touring* és az első BMW i5 Touring* modellpárosával kiegészülve –, valamint a MINI új modellcsaládjának folyamatos piaci bevezetése egyaránt alátámaszt. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák termékportfólióin elérhető hajtáslánc-technológiák változatosságával, illetve sorozatgyártási folyamatainak magas fokú rugalmasságával a BMW Group világszerte képes kielégíteni ügyfelei eltérő igényeit.