fbpx

Nissan Juke – mókamester

A Juke vérbeli crossover, amely külleme mellett immár teljesítményével is kitűnik a mezőnyből. A három éve berobbant Nissan most megújult, ám a bevált bohókás külsőn szerencsére nem sokat változtattak, ellenben belül jó pár ponton megerősítették a konstrukciót.

nissan-juke-1.2-dig-t-acenta-premium-5dr-hatchback-2014-5-m_image1_400

A Nissan alaposan beletenyerelt a jóba, amikor előrukkoltak a kedves, ám mégis megbízható Juke-al. A járgány mind teljesítményben, mind külsőségekben újat mutatott, a crossoverek családja egy igazi kalandorral bővült. Ezt a piac is megérezte, hiszen napjainkig több, mint félmilliót értékesítettek belőle világszerte, ami az egyre növekvő versenyt nézve nagyon jó számnak mondható. A magas eladási adatokat tekintve a frissítés nem feltétlenül volt szükségszerű, de a konkurens márkák miatt mégis muszáj volt meglépni a 4 éves konstrukció megújítását.

A Juke többek között erőforrások frontján is változott, öt motorral elérhető az autó, az 1.6-os benzinesek mellé 1.5-ös takarékos dízel is csatlakozott, valamint a bikább, de ehhez az autóhoz kissé talán túl szigorú 1.6-os 190 lovas turbó – ez a típus egyébként négykerék-meghajtással és fokozatmentes hatsebességes automataváltóval is rendelhető. Mégis a Juke legkarakteresebb szíve az új 1.2-es Renault-motor, amely 115 lóerős, mellé hatsebességes váltó jár, a hat liter környéki fogyasztást pedig a start/stop rendszer segíti.

64484

A Juke első ránézésre kicsit terepjárós, kicsit mókás, kicsit városi, sokak számára viszont éppen ez az ideális autó, amin nem is lehet csodálkozni. A Nissan szakemberei eltaláltak egy olyan szegmenst, ahol ezek a külső tulajdonságok az elsődlegesek. Bár a szerethető küllemnek köszönhetően sajnos el kell fogadni, hogy az Juke aerodinamikai statisztikái nem túl acélosak a mezőnyben. Belül szerencsére nem sokat változtattak a bevált recepten, elől bőséges a helykínálat, a hátsó traktusról ez már sajnos nem mondható el, viszont az elsőkerekes modellek esetében a csomagtér 40%-kal, 354 literesre növekedett az átalakításoknak hála, azonban a 4×4-es típusoknál maradt a soványka 251 liter. Felszereltség szempontjából is újítottak, külön extraként kérhető az aktív biztonsági pajzs, amibe beletartozik többek között a sávelhagyás-figyelmeztetés, valamint tolatókamera és a holttérfigyelő rendszer is. A Juke  5.8 colos kijelzőjének segítségével megjeleníthető a navigáció, és kapcsolatot létesíthetünk a mobiltelefonunkkal is.

Elmondható, hogy a ráncfelvarrott Nissan Juke-on pont ott és annyit változtattak, amennyi még belefért, várhatóan továbbra is felfelé ívelnek majd az eladási adatok. Ár szempontjából sem ijesztő a helyzet, a Visia felszereltségű akciós áron már 3.7 millió forintért hazavihető, a legkomolyabb kivitelű Tekna 6,7 millióba kerül.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb