Tesla Model III – vetélytársnak szánva
Az amerikai elektromos autógyártás úttörője az elmúlt hetekben jelentette be, hogy a harmadik generációs Tesla előkészületei elkezdődtek. Az új konstrukció azonban ezúttal nem a csúcskategóriát szándékozik megcélozni, inkább igyekeztek faragni a költségeken, hogy minél szélesebb körben alternatívát jelentsen a Model III.
A gyártó eredetileg az E nevet szerette volna adni az új Teslának, ám sajnos az S és a hamarosan érkező X neveiből adódó szójátékot végül sikeresen elrontotta a Ford, hiszen megtámadták a névadást, miszerint nekik már előbb volt ilyen márkajelzésű a modelljük. Ami valóban így van, a Ford E-series az Ecoline rövidítése volt és egy ma is kapható kisbuszt takar. Nos Elon Muskot nem zavarta a kis közjáték, sokkal „kreatívabb” nevet talált, szigorúan római számmal a III lett végül anyakönyvezve a középkategóriás Tesla. Ez persze egyből találgatásokat szült, sokan azzal kapcsolták össze, hogy a BMW 3-as szériájának akar a konkurense lenne, pedig valószínűleg csak az érkezési sorrend miatt nevezték el így.
Továbbugorva a Tesla elnevezésén, fontos tudni a készülőben lévő típusról, hogy teljesen új platformra épül, ami azt jelenti, hogy nem az eddig megszokott padlólemezzel készül el. Kisebb lesz, mint a Model S, amelynek 4.9 méteres hossza már-már a limuzin-kategóriába sorolható. Ezzel szemben a Model III „mindössze” 4.5 méter hosszú lesz, a tervezők pedig azt is elárulták, hogy karosszériája nem alumíniumból készül majd. További jó hír, hogy az új gyártási technológiának köszönhetően egy töltéssel akár 320 kilométert is kibír majd a kisebb kialakítású akkumulátor. Ebben a projektben egyébként már teljes erejével részt vesz a Gigagyár is, melynek célja megegyezik az új típuséval: csökkenteni a költségeket. Ha pedig költségcsökkentés, akkor már az árak is lejjebb nyomhatóak. A Model III éppen ezért nem a harmincmilliós kategóriába kerül majd, hanem a tervek szerint jóval populárisabb réteget céloz meg a 35.000-50.000 dolláros árcédulájával. Az átszámítva nagyjából 8.000.000-11.000.000 forint körül mozgó Tesla persze valószínűleg Európában drágább lesz, de még így is a legbarátságosabb árú jármű lesz a gyártótól.
Hogy mikor számíthatunk a Model III-ra? A tervek szerint 2016-ban mutatkozhat be, ám ezek után még egy évet kell várni arra, hogy az első vásárló hazavihesse az új Teslát. Persze ezt nem szabad készpénznek venni, hiszen (mint ahogy azt már megszokhattuk), bármikor közbejöhet egy laza 1-2 éves késés.