fbpx

Honda e – a Honda következő generációs elektromos autója

A járműipari trendek rendkívül gyorsan változnak manapság, sőt tán gyorsabban, mint valaha. Ennek hatására a szektor maga is folyamatosan formálódik, és egyre kevésbé emlékeztet egykori önmagára. A Honda előrejelzései azt jósolják, hogy 2030-ban már az elektronika, az automatizáció és a mobilitási szolgáltatások bűvkörében zajlanak majd a fejlesztések, amiben az is nagy szerepet játszik, hogy – környezetvédelmi okokból – egyre nagyobb az igény a tiszta üzemű járművekre, illetve a minél gyorsabb elektromos átállásra. 

2020 Honda e

A Honda felismerte, hogy a technológiai újítások egyre-másra érkeznek, s egyértelműen az önvezető, mesterséges intelligenciára épülő rendszerekre, valamint a jármű és a tulajdonos közötti szorosabb kapcsolatra fókuszálnak a szakemberek. A vásárlók olyan mobilkommunikációs megoldásokra vágynak, melyek összekapcsolják autójukat elektronikai eszközeikkel és az egész világgal. Ez az emberközpontú gondolkodás a járműipari berkekben afféle paradigmaváltást hozott a fogyasztóknál is, akik egyre inkább szolgáltatásként, semmint termékként tekintenek a járművekre.

2020 Honda e

Ultramodern műszaki alapjai és fejlett, intelligens mobilkommunikációs eszközei révén az utasok mindig kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. Ösztönösen kezelhető infotainment- szolgáltatásaival, illetve kommunikációs alkalmazásaival a Honda e új mércét állít a kompakt elektromos autók szegmenségben, különösképp, hogy dupla érintőképernyőjével, My Honda+ névre keresztelt okostelefon-alkalmazásával és – mesterséges intelligencián alapuló – személyi asszisztensével könnyedén belesimul a modern életvitelbe.

2020 Honda e

A hangutasításokkal vezérelhető Honda Personal Assistant (HPA) legfőbb előnye, hogy egyre inkább kiismeri a tulajdonos preferenciáit, így idővel egyre pontosabb válaszokat ad, még inkább megkönnyítve a mindennapokat. Szintén ezt a célt szolgálja a digitális kulcs, ami lehetővé teszi, hogy a tulajdonos az okostelefonjával kezelje az autó biztonsági rendszerét. E megoldás hozadéka, hogy a Honda e mindig nyitva, „kapcsolódva” és menetre készen fogadhatja vezetőjét, ha azt érzékeli, hogy közeledik.

 

2020 Honda e

A formaterv kidolgozásakor magas használati értékre és praktikus kialakításra törekedtek a szakemberek, azon túlmenően persze, hogy egyszerű, letisztult és egyedi karosszéria lásson napvilágot. A jellegzetes első és a LED hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő generációját képviseli.

2020 Honda e

2020 Honda e

Ugyancsak magas a használati értéket célzó formatervezési filozófia érvényesült a töltő aljzatának kialakításakor, amennyiben a “motorháztető” középrészére helyezték el a csatlakozót, így az autó mindkét oldaláról elérhető. A csatlakozó üvegfedele mindazonáltal formai elemnek sem utolsó, szép és igényes kialakítású illetve nagy teherbírású. A fedél a kényelmes mindennapos használat érdekében – kulccsal vagy My Honda+ alkalmazással nyithat a tulajdonos. A fedél alatt megbúvó LED üdvözli a vezetőt, ha közeledik, és színével jelzi az autó állapotát. Ha kéken világít, éppen tölt a rendszer, ha pirosan, valami hibát észlelt.

A karosszéria kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett, vadonatúj platformon nyugszik, ennek a jövőbe mutató műszaki alapnak tudható be a Honda e kompakt mérete is. Szintén meghatározó az alacsony, erőt sugárzó építésmód, amit nagy kerékjárati ívekkel és széles kerekekkel fűszereztek meg a Honda munkatársai, hogy ne csak letisztult és egyszerű legyen a modell, hanem egyben sportos, lendületes is.

honda e

A Honda e további különlegessége a Single Pedal Control (ti. Egypedálos Vezérlés Rendszer), ami tovább fokozza a hatékonyságot városi környezetben. Ha aktív, a vezető gázpedállal gyorsíthatja és lassíthatja az autót, méghozzá rángatás vagy hirtelen reakciók nélkül. 

Az Egypedálos Vezérlés Rendszert azért dolgozták ki a Honda szakemberei, hogy még kényelmesebb és szórakoztatóbb legyen az urbánus helyváltoztatás. Az egyenletes lassítás még agilisabbá, közvetlenebbé varázsolja a típust, sok egyéb tényező mellett ennek tudható be a páratlan vezetési élmény. Azzal, hogy a vezetőnek nem kell folyton a gázról a fékre lépnie, és vice versa, még kényelmesebbé válik a közlekedés, különösképp, ha dugóban kénytelen araszolni a tulajdonos.

Nagy teljesítményű, elektromos hajtáslánc

A Honda e dinamikus mozgatásáról a Honda kipróbált elektromos hajtáslánctechnikái gondoskodnak. A nagy teljesítményű villanymotor kimagasló forgatónyomatékot ad le, mindazonáltal kategóriájának egyik legkisebb erőforrása. A 17 colos kerekeken gördülő Honda e Advance modellváltozat 154 LE-t (113 kW-ot) és 315 Nm-t szabadít a kerekekre, így álló helyzetből mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. A 136 LE-es (100 kW-os) belépőmodellnél szintén 315 Nm-rel számolhatnak a tulajdonosok, a százas sprinthez pedig csupán 9,0 másodperc szükségeltetik.

A 35,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag súly/kapacitás aránya egészen kivételes, erről árulkodik, hogy villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra tölthető, a Honda e hatótávolsága pedig eléri a 222 kilométert (WLTP szabvány szerint). A 17”-os kerekekkel fölszerelt Honda e Advance hatótávja eléri a 210 km-t – WLTP szabvány szerint, egy töltéssel.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb