fbpx

Škoda Superb IV: az első Plug-in Hybrid Škoda

A 2020 elején forgalmazásba kerülő Superb zászlóshajó az első sorozatgyártású Škoda modell, amely plug-in hibridként érhető el. Az új modell hatékony benzinmotorral és villanymotorral rendelkezik, így lehetővé teszi a különösen környezetbarát mobilitást anélkül, hogy kompromisszumot kellene hozni az erő vagy éppen a hatótávolság tekintetében. A Superb IV teljes hatótávolsága 850 km, és akár 56 km-t képes lefedni a WLTP-ciklusban tisztán elektromosan, emisszió kibocsátás nélkül. A kombinált CO2-kibocsátás kevesebb, mint 35 g / km. Sorozatgyártása ebben az évben kezdődik a Kvasiny üzemben, a modell piaci bevezetése pedig 2020-ban esedékes – Ambition és Style felszereltséggel, valamint Superb Sportline és L & K modellként.

Az új Superb IV az első Škoda, amely mind a belső égésű motor – ebben az esetben egy 1,4TSI benzin -, mind pedig az elektromos motor előnyeit kínálja. A WLTP ciklusban akár 56 km-re is képes teljesen elektromos módban megtenni minden emissziós kibocsátás nélkül. Elektromos üzemmódban az E-zaj hanggenerátor egyedülálló hangot hoz létre, amely lehetővé teszi a gyalogosok és a kerékpárosok számára, hogy időben hallják a közeledő autót. Az elektromos motor teljesítménye 85 kW, míg az 1.4TSI motor 115 kW teljesítményt nyújt. A két erőforrás együttes teljesítménye 160 kW, és együttesen kevesebb, mint 35 g / km szén-dioxid-kibocsátást eredményeznek. Az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a vezető választhat egy teljesen elektromos E-módból, egy hibrid üzemmódból – amelyben a benzinmotor és az elektromos motor közötti kölcsönhatást elektronikusan szabályozzák – és egy SPORTmode-ról a csúcsteljesítmény érdekében. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint tartalmazó teljes tartállyal a Superb IV megállások nélkül akár 850 km-t képes megtenni.

 Az elektromos motort modern, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor hajtja. Ez kompakt módon integrálva van a karosszéria padlólemezébe, közvetlenül a hátsó tengely elé, és 37Ah kapacitással, valamint 13kWh energiával rendelkezik. Az akkumulátort 3 óra 30 perc alatt lehet egy 3,6 kW teljesítményű fali doboz segítségével feltölteni, vagy 6 óra alatt egy standard 2,3 kW-os háztartási dugaszoló aljzat segítségével. Mozgás közben a Superb töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akkumulátor töltöttségi szintjét a benzinmotorral; a rekuperációnak köszönhetően az energia fékezés közben is visszanyerhető. Ez azt jelenti, hogy mindig van elegendő energia a hosszabb utak “utolsó kilométereinek” elektromos úton történő megtételére kibocsátás nélkül – például a városi alacsony kibocsátású területeken.

Újratervezett első kötény méhsejt textúrával

Kívülről a Superb plug-in hibridjét többek között a hátulján található IV jelzéssel lehet azonosítani. Az új elülső kötény méhsejt textúrájú levegőbemenettel rendelkezik, ami az Air Curtain elnevezést kapta. A csiszolt 17 hüvelykes Stratos könnyűfém felnik mellett az új, opcionális 19 hüvelykes Vega Aero felnik is elérhetőek.

Rengeteg hely és különleges részletek a belső terekben

A Superb alapfelszereltségében többfunkciós MaxiDOT színes kijelző található, míg a 10,25 hüvelykes Virtual Cockpit opcionálisan kapható. A középső konzolban két gomb található az E-mód és a SPORT mód számára. Alapkivitelben a Superb dekoratív első és hátsó ajtó küszöbökkel, valamint rakományrögzítőkkel és rakodó rekeszekkel rendelkezik a tágas csomagtartóban, amelynek kapacitása 485 l, vagy 510 l – utóbbi a kombi esetében. A ferdehátú külső méretei megegyeznek a többi Superb modell méretével: 4869 mm hosszú, 1864 mm széles és 1469 mm magas. Tengelytávja 2841 mm. A 4862 mm hosszúságú és 1 477 mm magasságú kombi 7 mm-rel rövidebb és 8 mm-rel magasabb.

Mindig online a beépített eSIM-nek köszönhetően

A Škoda legújabb modelljét a moduláris infotainment mátrix új, harmadik generációjával szerelte fel. A 8 hüvelykes képernyővel rendelkező Amundsen navigációs rendszer alapkivitelben, míg a Columbus verziója 9,2 hüvelykes képernyővel, gesztusvezérléssel és testreszabható kezdőképernyővel opcionálisan választható. Legalább négy USB-port áll rendelkezésre: az USB Type-C aljzat a középső konzolban és Type-A port a JumboBox-ban alapkivitelként; hátul két további C típusú aljzat része az opcionális hátsó csomagnak. A legújabb SmartLink technológia lehetővé teszi az okostelefon-alkalmazások vezeték nélküli elérését a jármű kijelzőjén (csak azAppleCarPlay esetén). A beépített eSIM a mellékelt adat megosztással állandó internetkapcsolatot biztosít, lehetővé téve például a valós idejű forgalmi információkat, illetve az online adatokkal támogatott gyorsabb és pontosabb útvonal-számításokat. Az olyan információs és szórakoztató alkalmazások, mint például az időjárási vagy a hírek, amelyek szintén használják az autó adatmegosztását, közvetlenül elérhetők a központi kijelzőn.

A Superb IV különlegessége, az összes elektromos és a maximális hatótávolság, az energiaáramlás vagy a speciális Škoda Connect szolgáltatások központi kijelzőn történő megjelenítése. Ezen felül egy okostelefon segítségével lehetőség nyílik az akkumulátor állapotának megtekintésére vagy a légkondicionáló távvezérlésére. Ezen felül az akkumulátor automatikusan feltölthető, illetve az autó légkondicionálója is távolról aktiválható.

Két exkluzív asszisztens rendszer

Az új modell két opcionális asszisztens rendszerrel rendelkezik – ezek egyedülállóak a modellválasztékban. A Trailer Assist a vezetőt tolatásnál, valamint a vontatmányok parkolásánál is segíti. A kijelzőn látható az autó és a pótkocsi diagramja, a rendszer pedig átveszi a kormányzást. Az Area View négy kamerát használ, hogy biztosítsa a sofőr számára a 360 fokos panorámaképeket, megkönnyítve a parkolást vagy a manővert keskeny helyeken.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb