fbpx

Új Ford Transit – csökkenő súly, növekvő teherbírás

Az új Ford Transit üzemeltetői még hatékonyabban kihasználható autóra számíthatnak, amikor 2019 közepétől megjelenik a fejlett adatátvitelt és csekély üzemanyag-fogyasztást kínáló modell, amely a minden részletre kiterjedő tömegcsökkentő programnak köszönhetően akár 80 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást kínál.

A Ford tervezői kifinomult mérnöki megoldásokat alkalmaztak: Európában az új Transit a Ford első haszongépjárműve, amely súlytakarékos alumínium motorháztetővel készül, illetve az autó könnyű, de szilárd kompozit anyagú rekeszfalat és pörgetett formázással készült acél keréktárcsákat is kapott. A mérnökök a repülőgépiparban használatos számítógépes tervező rendszerrel (CAD) dolgoztak.

Ezek az innovációk segítettek az új Transit saját tömegének csökkentésében, ami egyben a hasznos teherbírás növelését is jelenti. A jármű hátsókerékhajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a most kifutó, azonos specifikációjú modell. Az elsőkerékhajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg.

Az új Transit azonban nemcsak teherbírásával, hanem 7 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával is segít a költséghatékony munkavégzésben. A jármű megújult hajtáslánc-kínálatában szereplő, felfrissített 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 156 g/km, és a vásárlók immár egy erőteljesebb, 185 lóerős változatot is megrendelhetnek, illetve a hátsókerékhajtású kivitelekhez egy új 10 fokozatú automata sebességváltó is a rendelkezésükre áll. A szegmensben elsőként kínált EcoBlue Hybrid 48 voltos mild-hybrid opció a gyakori megállásokkal-elindulásokkal tarkított városi használat során akár 8 százalékkal is csökkentheti a 2,0 literes EcoBlue blokk üzemanyag-fogyasztását, amelynek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása így 144 g/km.

A sofőrök munkáját új vezetéstámogató technológiák és adatátviteli megoldások teszik még kényelmesebbé, a flottaüzemeltetők pedig a FordPass beépített modem-technológia révén optimalizálhatják az autók kihasználtságát és működési költségeit.

A Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája; a Ford Transit modellcsalád 2019 első negyedévében 81.700 darabos értékesítési eredményt ért el, ami 11,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. 2018-ban a Ford 380.900 haszongépjárművet értékesített 20 európai piacán, vagyis 8 százalékkal többet, mint 2017-ben.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb