Szeptemberben érkezik a negyedik generációs Korando
A nem is olyan régen ráncfelvarráson átesett Korando negyedik szériája immár teljesen új, modern külső dizájnt, letisztult, prémium minőségű és tágas utasteret, kibővített vezetéstámogató és biztonsági rendszereket kapott. Magyarországon és Európa többi részén 2019 szeptemberében kezdődik az értékesítés, később pedig megjelenik a modell e-SIV koncepción alapuló elektromos változata is.
A korábbi modellnél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszériával az új Korando 4,410 mm hosszú, 1,830 mm széles, 1,675 mm magas. A nagyobb menetkényelem érdekében tengelytávja 2 650 mm-re nőtt. Csomagterének térfogata 551 litertől (felhajtott hátsó ülésekkel) 1 248 literig (lehajtott hátsó ülésekkel) terjed.
A három feleszereltségi szintben (Style, Clever, Premium) érkező Korando a kategóriájában elérhető legmodernebb technológiákat kapja (9,2″ érintőképernyős multimédia egység, automata vészfékező rendszer AEBS, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb.).
Az új kivitel kezdetben két erőforrással kerül piacra: a teljesen új 1,5 literes benzines GDI-turbómotorral (lökettérfogat: 1 497 cm3, maximális teljesítmény: 163 lóerő 5,500-as fordulatszámon, maximális nyomaték: 280 Nm 1,500-4,500 közötti fordulatszám tartományban, CO2-kibocsátása 146 g/km.), és 1,6 literes dízelmotorral (lökettérfogat: 1,597 cm3, maximális teljesítmény: 136 lóerő 4,000-es fordulatszámon, maximális nyomaték: 342 Nm 1,500-as fordulatszámon (automata váltós modell esetében), CO2-kibocsátás: 115 g/km).
Mindkét erőforrás elérhető lesz összkerékhajtású kivitelben, automatikus stop-start funkcióval, hatfokozatú kézi vagy AISIN automata sebességváltóval. A modell a Ssangyong több, mint hat évtizedes 4×4 hagyományainak megfelelően kiemelkedő terepjáró képességekkel és robusztus, elnyűhetetlen hajtáslánccal készül, így a Korando a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll. Maximális vontatási kapacitása 2 tonna.